1 צפייה בגלריה
איזה משחק. דניל מדבדב
איזה משחק. דניל מדבדב
איזה משחק. דניל מדבדב
(רויטרס)
זה לקח כמעט חמש שעות, אבל לבסוף הושלמה תמונת חצאי הגמר באליפות אוסטרליה. זאת אחרי משחק ענק שכלל קאמבק מופלא של דניל מדבדב (2) שכבר היה עמוק בבור, פיגר בשתי מערכות, אבל חזר, הציל נקודת משחק ולבסוף ניצח 7:6(4), 6:3, 6:7(2), 5:7 ו-4:6 את אוז'ה-אליאסים (9) ויפגוש את סטפנוס ציציפאס (4).
הקנדי שהיה בחצי גמר גראנד סלאם רק פעם אחת בקריירה - באליפות ארה"ב בשנה שעברה - ניצל שלוש שגיאות בלתי מחויבות של מדבדב כדי לנצח בשובר שוויון במערכה הראשונה. בשנייה נשבר הרוסי כבר במשחקון השני, אוז'ה-אליאסים המשיך בשלו ופתאום מצא את עצמו ביתרון כפול במערכות.
גם המערכה השלישית הלכה לשובר שוויון שהיה קצת יותר מכריע, אבל הפעם מדבדב שמר על קור רוח ונשאר בחיים, הציל נקודת משחק עם ווינר וחזר בגדול. שבירה במשחקון ה-11 של המערכה הרביעית איפשרה למדבדב להשוות ובסט החמישי הוא שבר פעם אחת, בעוד אוז'ה-אליאסים לא הצליח לנצל אף אחת משש נקודות השבירה שהיו לו. לבסוף, אחרי ארבע שעות ו-42 דקות הקאמבק המופלא הושלם ומדבדב חגג ניצחון גדול.
יריבו, כאמור, יהיה ציציפאס שרק לפני חודשיים עוד שכב בבית החולים עם גבס על המרפק של יד ימין אחרי שנותח. הרופא שלו אפילו אמר לטניסאי היווני שהוא לא רואה אותו משתתף באליפות אוסטרליה, כפי שהעיד האחרון בעצמו, אבל ציציפאס כתב תסריט אחר ולא רק שהתגבר על הפציעה והשתתף בטורניר, הוא גם העפיל לחצי הגמר ועשה את זה בסטייל עם ניצחון 3:6, 4:6 ו-2:6 על יאניק סינר.
המדורג רביעי בעולם היה צריך קצת יותר משעתיים על המגרש המרכזי במלבורן כדי לסגור עניין ולהדיח את סינר (10), וגם הפסקת הגשם לא ממש האטה את הקצב של ציציפאס. היווני שבר ארבע פעמים ב-100% כשמנגד סינר כלל לא הגיע לאף נקודת שבירה וזה פשוט לא היה כוחות. עבור ציציפאס זו הופעה שלישית בארבע השנים האחרונות באליפות אוסטרליה.

קוטלת הענקיות בחוץ, שפיונטק בחצי הגמר נגד קולינס

ממעמקי המקום ה-115 בדירוג העולמי, קאיה קאנפי הדיחה כבר את ארינה סבאלנקה (2) ואנג'ליק קרבר (20) מאליפות אוסטרליה וגם איגה שפיונטק (9) כבר מצאה את עצמה עמוק בבור. הפולניה הייתה בפיגור מערכה ושבירה מול האסטונית, אבל הפגינה הרבה אופי, חזרה וניצחה לבסוף 6:4, 6:7(2) ו-3:6 בדרך לחצי הגמר, שם תפגוש את דניאל קולינס האמריקאית (30) שהדיחה את אליז קורנה (61).
ניכר היה שהמעמד משפיע על קאנפי ושפיונטק שביצעו ביחד 112 טעויות בלתי מחויבות לעומת 66 ווינרים. שפיונטק גם רשמה 12 שגיאות כפולות - הכי הרבה בקריירה שלה - אבל ידעה להתעלות בדיוק בזמן. היא שברה בחזרה כבר במשחקון השני במערכה השנייה, השיגה שבירה נוספת, פתחה נהדר את שובר השוויון וניצלה את המומנטום כדי לנצח בו 2:6.
המשחק ההפכפך נמשך גם במערכה השלישית כשאלופת הרולאן גארוס ב-2020 נשברה פעמיים, אבל שברה ארבע פעמים וניצחה לבסוף אחרי קצת יותר משלוש שעות. עבור קאנפי שדורגה בעבר 15 בעולם, מדובר בהפסד מתסכל במיוחד מכיוון שהיא צנחה למאזן 7:0 ברבעי גמר גראנד סלאם.
קולינס חזרה למעמד חצי הגמר באוסטרליה שלוש שנים אחרי הפעם הקודמת והיחידה בקריירה שלה ועשתה את זה עם 5:7 ו-1:6 על קורנה. אולי הניצחון שלה היה פחות קשה מזה של שפיונטק, אבל הדרך לשם הייתה מסובכת אף יותר מכיוון שקולינס נזקקה לניתוח בחודש אפריל האחרון וגם נפצעה ברולאן גארוס.
קולינס השיגה את השבירה הראשונה שלה במשחקון הרביעי שנמשך 10 דקות והעלה אותה ל-1:3. האמריקאית אמנם נשברה על ידי קורנה שחזרה ל-5:5, אבל שברה בעצמה כדי לנצח במערכה הראשונה. ההמשך כבר היה הרבה יותר פשוט ושתי שבירות איפשרו לקולינס לסגור עניין בקלות.