3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה מוחים
שחקני מכבי חיפה מוחים
שחקני מכבי חיפה מוחים
(מרטין גוטדאמק)
הפועל ב”ש ומכבי חיפה עמדו היום (רביעי) לדין בביה”ד המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל. האדומים, ששלחו כתב הגנה, עמדו בגין בגין סעיפים של התפרעות אוהדים, פגיעה על ידי אוהדים, תגרה ותקיפה, זאת בשל אירועי משחק העונה בטוטו טרנר, בו נכנעה 2:1 למכבי חיפה. דרור שמשון, מאמן הכושר של מכבי חיפה, שעמד לדין על כך שנכנס לחדר השופטים, הורחק לשני משחקים ונקנס ב-1,500 שקלים, כאשר החלטה לגבי אירוע המנהרה כולו טרם התקבלה: הירוקים קיבלו הארכת זמן של חמישה ימים כדי לספק את סרטוני האבטחה מחדרי ההלבשה במחצית.
כזכור, שופט המשחק רועי ריינשרייבר ציין בדו"ח השיפוט: "לאחר סיום המחצית הראשונה, בזמן ירידת השחקנים והצוותים המקצועיים לחדרי ההלבשה, התפתח עימות המוני בין שחקנים ואנשי צוות מקצועי מצד שתי הקבוצות. עוזר השופט דודו ביטון התמקם סמוך למדרגות המובילות לחדרי ההלבשה ובמרכז מנהרת השחקנים כדי לחצוץ בין שתי הקבוצות. ראיתי את דודו ביטון מנסה להשליט סדר בעימות שהתפתח, לאחר כדקה נרגעו הרוחות עם הגעת אנשי הביטחון. בחדר ההלבשה השמיע בפניי עוזר השופט דודו ביטון ששחקן מכבי חיפה רז מאיר קילל את אנשי הפועל ב"ש 'כולכם קוקסינלים', דבר שהצית את הלהבות וגרם לעימות".
באשר לאירועים הקשורים לקהל האדום, השופט טען כי "בדקה ה-83 נזרק בקבוק משקה גדול של 1.5 ליטר לעבר שוער מכבי חיפה מהיציע שאוכלס באוהדי הפועל ב"ש, בשל אירוע זה המשחק נעצר לדקה".

מהלך הדיון

הדיין, עו”ד גיורא לנדאו: “מכבי חיפה עומדת לדין וגם ב״ש על המהומה”.
גיל אופק, מנהל מכבי חיפה: “היו דין ודברים, שחקן של ב״ש ניגן לשרי ממש בירידה לחדר ההלבשה. תפס בצורה מאיימת, צ׳ירון השתחרר ממנו. מה שקרה עם רז מאיר ידוע ולא היה מגע פיזי או תגרה. חילופי מילים במשחק אמוציונלי, לא משהו שלא קרה. גם השופט מציין. אין לנו את מצלמות האבטחה בב״ש”.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים בסיום
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים בסיום
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים בסיום
(עמרי שטיין)
לנדאו: “אין במצלמות האלה סאונד”.
אופק: “אני לא מכחיש שהיו דין ודברים. אבל לא תגרה ופועל יוצא”.
דרור שמשון, מאמן הכושר של מכבי חיפה שעמד גם כן לדין אמר: “אני אספר מנקודת הראות שלי. ראשית, טעיתי ולא מתפקידי לגשת לחדר השופטים. התנצלתי בסיום המשחק. אני עוד מעט 30 שנים במגרשים והייתי פה אולי פעם אחת. אמרת לפלאניץ’ שאף שופט לא שינה את דעתו, אבל פה הייתה תחושה שהשופט לא החליט. הייתי ליד מאיר ושרי ברגע העימות שלהם עם ב״ש. רציתי להיות עם ברק בחדר השופטים ולהגיד להם שיש סתם טראש טוק. הייתי ליד השחקנים, לא היה משהו שבגינו צריך להרוס את המשחק”.
לנדאו: “יכול להיות שזה שאתה נכנסת לשם הזיק למצב יותר? אולי הטית את הכף לכרטיס האדום?”.
לנדאו: “כולם שומעים שבוע אחר שבוע עם נאומיי להציל את הענף. הכול בנוי על דימוי בכדורגל: השלכות חפצים, יריקות. לפחות הקבוצות עצמן צריכות להיות במקום אחר. השנה חזרו הקהלים ויש אמוציות. אתה רואה גול בדקה ה-93 אצל יונייטד וכולם קופצים בפינה. הכול במוד של ספורט”.
3 צפייה בגלריה
בוגדן פלאניץ' ודרור שמשון
בוגדן פלאניץ' ודרור שמשון
בוגדן פלאניץ' ודרור שמשון
(אסי ממן)
שמשון: “אלימות יש גם שם אבל אנחנו לא רוצים להגיע לזה”.
לנדאו: “באנגליה אין כבר אלימות. באיטליה קצת. כולנו ביחד מתמודדים עם ההתנהגות של הקהל השנה שחזר מהקורונה ומשהו קרה שם”.
שמשון: “מה שקרה בחדרי ההלבשה בעיניי היה מינורי. אני גם לא כועס על באר שבע”.
לנדאו: “כל שחקן מקצועני צריך להבין שאין לו שום סיבה לדבר עם השופט. גם ברמת ההתקשרות החוזית”.
אופק: “כחלק מכך, יש לנו פרוטוקול משמעת שיצרנו במועדון. ברמה שברק המאמן מכין את השחקנים לפני כל משחק לא להיגרר לפרובוקציות”.
לנדאו: “לא להיט הביצוע שלכם העונה”.
אופק: “זה דופק 200, משחק עונה”.
לנדאו: “גם עבור השופט”.