3 צפייה בגלריה
יעקב ומאור בוזגלו
יעקב ומאור בוזגלו
יעקב ומאור בוזגלו
(ראובן שוורץ)
מאור בוזגלו סגר היום (רביעי) באופן רשמי קריירה מפוארת, שכללה רגעים בלתי נשכחים וגם מסע מעבר לים. הקשר ששיחק בארבע הגדולות של הכדורגל הישראלי תלה את הנעליים במסיבת עיתונאים, ולאחר מכן האיש שהיה הכי קרוב אליו לאורך הקריירה, אביו יעקב, עלה לשידור בתוכנית הספורט של ישראל ב-102FM ושיתף בתחושותיו.
יעקב, כשהילד שלך בחר להגיד לך ‘תודה’ ראשון, אתה מבין שגידלת אותו כמו שצריך? “אלה העובדות. אנחנו ההורים צריכים לתת לילד את הכלים, להכין אותם לכל תרחיש. מאור הלך בדרכי. אני הייתי שחקן-שחקן ולא ניצלתי את הקריירה שלי. אבא שלי לא זכה לראות אותי פעם אחת בועט בכדור למרות ששמע שאני שחקן מדהים. כשעליתי לבוגרים בגיל 16 וחצי כבשתי שער וניצחנו את מכבי ת”א בבלומפילד, אמרו את זה לאמא שלי ושאלו אותה איך זה מרגיש, היא ענתה: ‘מה אתם מתרגשים הוא כל הזמן עושה את זה’. עד היום אני כואב את זה שאבי לא ראה אותי בועט בכדור. כל מי שאני לא קיבלתי דאגתי לתת לילדים שלי”.
תסכם את הקריירה של מאור. “כרגע זה מוקדם. לא בגלל שפרש עכשיו, זה קרה לפני שנתיים. יש הרבה מאוד אנשים ‘טובים’ בכדורגל שעשו הכול מהכול להרוס למאור את הקריירה וצר לי על זה. זאת הסיבה שעשיתי הכל כדי להלחם מבלי להזכיר שמות כמובן. אמרו עליי כל כך הרבה דברים, לפעמים קמתי הסתכלתי במראה ואמרתי ‘על מה הם מדברים, זה לא אני’. ידעתי שהדרך שלי היא מנצחת והראייה לכך היא שמתוך ארבעה ילדים שלושה וחצי הגיעו לליגת העל”.
בוזגלו המשיך: “אוהד היחיד שלא יצא כדורגלן והוא פספוס ענק. הוא מוכשר ברמות. ראיתי מה שעושים ואמרתי למאור עכשיו מספיק, אני לוקח את השליטה. ליוויתי אותו בכל העולם. אני שומע שאנשים אומרים שאני מפריע, זה גם משהו שהפריע למאור בוודאות. אני חושב שעשיתי למאור רק טוב. טעיתי בהחלטה האחרונה שקיבלתי עבור מאור עם הפועל תל אביב, גם חזרתי ואמרתי שאני לוקח אלף צעדים אחורה וזה מה שעשיתי, מודה ועוזב ירוחם. תמיד שמעו צד אחד והסיקו מסקנות, זה זכותם. האשימו אותי שרבתי עם יעקב שחר, מאור עזב שם בגיל 19. זה לא נכון שרבתי איתו”.
3 צפייה בגלריה
יעקב בוזגלו
יעקב בוזגלו
יעקב בוזגלו
(ראובן שוורץ)
אם הייתה לך אפשרות לנהל מחדש הייתה עושה אותו דבר? “הייתי עושה בדיוק אותו דבר. כל מה שהיה תלוי בי עשיתי במאת האחוזים. מאור עזב את מכבי ת”א בניגוד לרצוני, הוא קיבל את אחד הסוכנים הטובים והמוערכים בארץ, הוא לקח אותו לבלגיה. אני הייתי בביקור איתו בליאז’, ראיתי את המתקן ואמרתי: ‘אם אלוהים אוהב אותו שלא יחתימו אותו פה’. זה הזכיר לי את ליון, המתקנים, המועדון הגדול, לכאורה הייתי צריך לשמוח. לכולם יש זיכרון קצר, מאור במכבי ת”א היה עושה אימונים ב-40 מעלות חום, לא הכין את עצמו כמו שצריך ואני פחדתי פחד מוות”.
בוזגלו הוסיף: “אמרתי לו שאין הצדקה לעזוב כי במכבי ת”א הוא הרוויח הרבה יותר כסף. הציבור לא מעניין אותי ולא מעניין אותי מה הוא חושב. אם הייתי ניזון ממה שאומרים או חושבים עליי מזמן הייתי מתקפל לאיזה חור. מאור לקח סוכן ונכשל איתו. אני הצלתי אותו, בטוח. אם מאור אחרי חצי שנה בבלגיה הרים אליי טלפון והתחנן בפניי: ‘אבא, אני רוצה שתחזור לנהל אותי ואני סומך רק עליך’. ברור שהתבלבלתי שהקריירה שלי יותר משלו. כל הסוכנים דומיננטיים עם שחקן כמו שהייתי עם מאור. יש לי שני ילדים מוכשרים מאוד ואני לא רוצה להגיד מה עשו להם. עשו להם שפטים”.
3 צפייה בגלריה
מאור בוזגלו
מאור בוזגלו
מאור בוזגלו
(ראובן שוורץ)
עם אוהד ואסי לא עשית את אותן מלחמות? “עם אוהד ואסי לא עשיתי מלחמות, אוהד פרש בגיל 21, הוא התייאש מהביקורות. על כמה ידיים אפשר לספור בנים של כדורגלן עבר ששיחקו כדורגל? לא הרבה, הם גדלו בתוך חממה של כדורגל כביכול”.
יעקב בוזגלו המשיך: “אני חושב על מאור הרבה מאוד דברים חיוביים, הוא שיחק באותו תפקיד שאני שיחקתי. כשהייתי מגיע למשחקים שלו עוד לפני שעשה אותם דמיינתי מה הוא צריך לעשות. כשהוא עשה דברים יותר מושלמים ממני, אין יותר מושלם מזה. הוא מבין כדורגל ועושה את הדברים בדיוק כמו שצריך לעשות.
הסתכלתי על עצמי בתור מאמן השני שלו. אני איש מקצוע, הייתי מאמן ואני יודע מה זה. החזקתי אותו הכי חזק שיכול להיות. מדובר בילד עם הרבה מאוד נתינה ואכפתיות לזולת. יש לו ערכים גבוהים. הילד ענק. כל מה שהוא יאהב לעשות אני אשמח. הוא הלך לכיוון מוזיקה, תמיד הוא אהב. הוא יהיה די ג’יי. אימון? הוא לא היה רוצה להיות מאמן. הוא לא מאלה שיכול לספוג כל כך הרבה תככים. אין כבוד למאמן בארץ. זה לא מעניין אותו”.