2 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
חילי טרופר
(איציק בלניצקי)
20 שנה חלפו מאותו ערב בו התמוטט שחקן מכבי תל אביב, מני לוי, במהלך המשחק מול בית”ר ירושלים באצטדיון טדי. שר הספורט חילי טרופר פרסם פוסט מיוחד וכתב: “היום, לפני עשרים שנה, התמוטט מני לוי, שחקן מכבי תל אביב במהלך משחק מול בית"ר ירושלים. בדקה התשיעית הוא צנח אל הדשא כתוצאה מדום לב. השחקנים רצו אליו, פרופסור ריבקינד מהדסה דילג מהיציע אל המגרש, אנשי מד"א רצו גם הם. אחרי פעולות החייאה הוא פונה מהמגרש ומאז לא שב לעצמו.
“זה כמו לקבל תינוק, הכל לאט לאט, אבל העיקר שהוא בבית. הוא מגיב, מדבר אתנו דרך העיניים" מספר אחיו דודו. היום כשדיברתי עם דודו הוא סיפר לי כיצד כבר עשרים שנה עוטפים אותם ומחבקים אותם. כמובן שאנשי מכבי תל אביב אבל לא רק. דודו סיפר על אוהדים מכל הקבוצות, כולל היריבות המרות על המגרש, שיודעים לכבד ולחבק.
לאחרונה, עולה הכדורגל הישראלי לכותרות סביב אירועי אלימות. אבל הסיפור הטראגי של מני לוי מאפשר לראות גם זווית אחרת של הכדורגל הישראלי והאוהדים: ברגעים אנושיים כולם מתעלים מעל היריבות הספורטיבית ויודעים להתאחד ולפתוח את הלב. יודעים להתעלות ולשלב ידיים בתמיכה באדם ששרוי במצוקה. זה קורה כבר עשרים שנה, מאז אותם רגעים באצטדיון שכל מי שהיה שם או צפה בטלוויזיה זוכר היטב, כולל 15 אלף אוהדי שתי הקבוצות שקוראים ביחד "מני לוי תתעורר" בזמן פעולות ההחייאה, דרך הדקה ה-12 במשחקי מכבי תל אביב כשהקהל שר לכבודו (מני לבש את החולצה מספר 12) ועד החיבוק הגדול שמקבלת המשפחה מכל עולם הכדורגל הישראלי.
2 צפייה בגלריה
תמונה של מני לוי על המסך בבלומפילד
תמונה של מני לוי על המסך בבלומפילד
תמונה של מני לוי על המסך בבלומפילד
(רדאד ג'בארה)
לא הרבה אנשים ומשפחות זוכות שיזכרו אותם ואת כאביהם גם עשרים שנה אחרי. לא כולם זוכים במעטפת ובאהבה כזו. זה הכוח של כדורגל. זה הכוח והיופי של הספורט. אמא דליה, דודו, כל המשפחה והחברים וכמובן מני – שולחים לכם כוח ואהבה”.