2 צפייה בגלריה
שחקני מצרים חוגגים עם מוחמד סלאח
שחקני מצרים חוגגים עם מוחמד סלאח
שחקני מצרים חוגגים עם מוחמד סלאח
(רויטרס)
מצרים לא מרשימה עד כה באליפות אפריקה, אבל עושה את שלה. הערב (רביעי) מוחמד סלאח וחבריו נתקלו באחת הנבחרות המרשימות עד כה, חוף השנהב, והעפילו על חשבונה אחרי 0:0 ב-120 דקות ו-4:5 בדו קרב מהנקודה הלבנה, אותו הכריע מי אם לא כוכבה של ליברפול, שבעט את הפנדל המכריע והעלה את קבוצתו לשמונה האחרונות.
מצרים הייתה טובה יותר לאורך שוב שלבי ההתמודדות ויצרה לא פחות מ-21 מצבי הבקעה. מי שהפך לגיבור הגדול הוא שוערה השני של הנבחרת, גבאסקי, שעלה כמחליף במקום השוער הראשון מוחמד אל שנאווי שנפצע. גבאסקי עצר בבעיטות ההכרעה את הפנדל של אריק באיי, בלמה של מנצ’סטר יונייטד. מצרים תפגוש בשלב הבא לקרב ענק את מרוקו, שהעפילה אמש אחרי 1:2 על על מאלוואי.
במשחק השני שנערך הערב הפתיעה גינאה המשוונית את מאלי והדיחה אותה בדו קרב בעיטות מ-11 מטרים. מאלי נחשבה לפייבוריטית ברורה, אך לאחר 120 דקות עקרות נכנעה וגינאה המשוונית העפילה לרבע הגמר, בו תפגוש את סנגל, שניצחה 0:2 את קייפ וורדה.
2 צפייה בגלריה
שחקני גינאה המשוונית חוגגים
שחקני גינאה המשוונית חוגגים
שחקני גינאה המשוונית חוגגים
(רויטרס)
המשחק היה חלש מאוד ושתי הקבוצות התקשו להגיע למצבים וסיימו את 120 הדקות ללא שערים. גם הפעם ההכרעה עברה לדו קרב בעיטות מ-11 מטרים. בשלב זה הדרמה התעצמה. גינאה קיבלה הזדמנות להכריע את הקרב בבעיטה החמישית, אך החמיצה ואחרי חמש בעיטות לכל נבחרת התוצאה עמדה על 3:3. הלחץ התעצם ולבסוף, אחרי שמונה בעיטות, גינאה המשוונית ניצחה 5:6 ועלתה לשלב הבא.