2 צפייה בגלריה
נשיא פיפ"א, ג’אני אינפנטינו
נשיא פיפ"א, ג’אני אינפנטינו
נשיא פיפ"א, ג’אני אינפנטינו
(אורן בן חקון)
נשיא פיפ”א, ג'אני אינפנטינו, מנסה בכל הכוח לדחוף את המהלך שהוא רוקם ולשכנע את עולם הכדורגל שמונדיאל כל שנתיים במקום בכל ארבע שנים הוא דבר טוב. אבל לדרך הזאת בה הוא ניסה לשכנע הערב (רביעי) באספת מועצת אירופה בשטרסבורג את הנוכחים, אף אחד לא ציפה. אינפנטינו טען כי “קיום של גביע העולם בכל שנתיים עשוי להפחית את מותם של מהגרים אפריקאים בים התיכון”.
אינפנטינו טען באסיפה שההחלטה לקיים מונדיאל בכל שנתיים חיונית כדי לתת לעולם שמחוץ לאירופה תקווה כשאמר: “אנחנו צריכים לתת תקווה לאפריקאים כדי שהם לא יצטרכו לחצות את הים התיכון כדי למצוא, אולי, חיים טובים יותר, אבל כנראה ימותו בים. אנחנו צריכים לתת הזדמנויות ואנחנו צריכים לתת כבוד, לא על ידי מתן צדקה אלא על ידי מתן אפשרות לשאר העולם להשתתף”.
למרות ניסיונותיו של אינפנטינו לשרטט את היתרונות לכדורגל העולמי, המועצה הגיעה למסקנה כי גביעי עולם בכל שנתיים יהיה 'הרסני' עבור הספורט באירופה. פיפ"א מתייעצת עם התאחדויות ברחבי העולם בנוגע לרפורמות אפשריות בלוח המשחקים הבינלאומי, אך תכניותיה נתקלו בהתנגדות קשה באירופה, כשבראש המתנגדים נמצא אופ”א, כשהארגון דחה את הרעיון על הסף.
2 צפייה בגלריה
ג’אני אינפנטינו
ג’אני אינפנטינו
ג’אני אינפנטינו
(ההתאחדות לכדורגל)
כעת, נראה שהתוכניות של נשיא פיפ”א בסדרך לרדת לטמיון כאשר גם באסיפה בנוכחית שנערכה בצרפת הצטרפה המועצה לרשימת המבקרים, עם ההחלטה שהתקבלה: "האספה מפקפקת במידת המומלצות של התוכנית הנבדקת כעת על ידי פיפ"א לקיים את גביע העולם כל שנתיים. היא סבורה שלשינוי כזה יהיו השלכות הרות אסון על הכדורגל האירופי, וזו הסיבה שגם אופ"א וגם הליגות האירופיות מתנגדות בתוקף לפרויקט”.
בוועדה הוסיפו וטענו כי “זה מהלך שיפגע בספורט כולו, מהסיבה ששני אירועי הספורט הגדולים והמשמעותיים ביותר – המונדיאל והמשחקים האולימפיים, יתחרו אחד בשני על סיקור תקשורתי וכך גם התמיכה הכספית תרד”. בנוסף, המועצה קראה לפיפ”א “לא לקבל החלטות שעלולות להזיק לכדורגל ולספורט האירופי ברחבי העולם ללא הסכמת בעלי העניין האירופים והוועד האולימפי הבינלאומי”, והייתה מודאגת מכך ש”מצבם של מהגרי העבודה בקטאר נשאר מדאיג ומספר התאונות הטרגיות ממשיך להגיע למאות”.