1 צפייה בגלריה
יחי ההבדל. ברתומאו ולאפורטה
יחי ההבדל. ברתומאו ולאפורטה
יחי ההבדל. ברתומאו ולאפורטה
(רויטרס)
בשבוע הבא ייסגר חלון ההעברות ולמחרת, ביום שלישי בצהריים, ברצלונה תקיים מסיבת עיתונאים שבה צפוי לככב דווקא הנשיא לשעבר ז'וזפ מריה ברתומאו - ולא מסיבות חיוביות. הנשיא הנוכחי, ז'ואן לאפורטה, יציג את ממצאי החקירה הסופיים של המועדון באשר לניהול תחת קודמו אחרי תקופה ארוכה שבה בדקו בבארסה לעומק חשד לאי סדרים, כאלה שסיבכו אותה בחוב שהגיע עד מיליארד וחצי אירו.
מאז חזרתו לבארסה אחרי הניצחון בבחירות לנשיאות בחודש מרץ, הבהיר לאפורטה שתתבצע בדיקה יסודית למה קרה במועדון מאחורי הקלעים ורק כעת ההליך הושלם. בהודעתם הרשמית הקטלונים הבהירו שלאפורטה לא רק יחשוף את ממצאי הבדיקה, אלא גם יודיע על הצעדים הבאים של בארסה, שכבר הגישה תלונה לתובע המחוזי של ברצלונה.
פרטים מלאים בדבר מעללי ההנהלה הקודמת ייחשפו רק אז, אבל בתקשורת הקטלונית פורסם שנמצאו מספר אי סדרים, חלקם מוגדרים "חמורים מאוד". אחד הדברים שנבדקו הם העברתו של מלקום ב-2018, אז בארסה שילמה 40 מיליון אירו לבורדו ועמלת תיווך של כמעט 10 מיליון - 25% כשבפועל בדרך כלל מדובר ב-5-10%.
בינתיים, ברתומאו מיהר לנסות ולהרגיע והתקשר למערכת התוכנית 'Onze' בערוץ TV3 הקטלוני כדי להגיב: "אני רגוע מאוד, אין לי שום דבר להסתיר. ההצהרה של בארסה ילדותית וחסרת משמעות, זה הכל בשביל לעשות רעש".