1 צפייה בגלריה
אשלי בראטרי
אשלי בראטרי
אשלי בראטרי
(רויטרס)
אליפות אוסטרליה הפתוחה מגיעה לשלבי ההכרעה והתקווה המקומית לתואר ראשון אחרי 42 שנים קרובה מתמיד. אשלי בארטי, המדורגת 1 בעולם, העפילה היום (חמישי) לגמר לאחר שגברה בקלילות על מדיסון קיז האמריקאית (51). המשחק הוכרע בתוך 62 דקות בלבד והאוסטרלית ניצחה 1:6 ו-3:6 בדרך לשלב הבא, שם תפגוש את דניאל קולינס (30).
אחרי שזכתה בווימבלדון בשנה שעברה וברולאן גארוס ב-2019, בארטי שועטת אחר תואר הגראנד סלאם השלישי בקריירה שלה ואין מתוק יותר מאשר מול הקהל הביתי במלבורן. קיז הגיעה לחצי הגמר אחרי ניצחון מרשים על ברבורה קרייצ’יקובה ובפעם הרביעית בקריירה השתתפה במעמד חצי גמר גראנד סלאם.
קולינס האמריקאית הייתה צריכה קצת יותר משעה ורבע כדי להפתיע את איגה שפיונטק הפולניה (9) ולהעפיל לגמר גראנד סלאם ראשון בקריירה. היא עשתה את זה עם ניצחון 4:6 ו-1:6 אחרי ששברה במערכה הראשונה ועלתה ל-2:5. הפולניה החזירה שבירה בעצמה וצימקה ל-5:4, אבל קולינס התעשתה וסגר עניין במערכה הראשונה, שברה עוד שלוש פעמים והעפילה לגמר.
בכלל, מדובר באחד הסיפורים היפים באליפות אוסטרליה: קולינס שנזקקה לניתוח בחודש אפריל האחרון, ספגה מהלומה נוספת כשנפצעה ברולאן גארוס, אבל עכשיו היא כבר בגמר ועוד אחרי שהדיחה את מי שזכתה בגראנד סלאם הצרפתי ב-2020.