2 צפייה בגלריה
טניס
טניס
טניס
(רויטרס)
החרמת ספורטאים ישראלים הפכה לדבר שכיח יחסית בעולם הערבי, אבל כשזה קורה בתחרויות של ילדים? זה כבר באמת חריג. סערה פוליטית חדשה פרצה, לאחר שטניסאי כווייתי החליט להחרים יריב ישראלי בתחרות לילדים עד גיל 14 באיחוד האמירויות.
מוחמד אל-עדאווי, טניסאי בן 14 מכוויית, הודיע כי פרש מתחרות לילדים שהתקיימה בדובאי כי לא רצה לשחק מול יריב ישראלי. התחרות נערכה באיחוד האמירויות בסוף השבוע שעבר, לשם הגיע הטניסאי אלעד אלנר בן ה-13 בחסות הסכמי הנורמליזציה ורק רצה לשחק כדי לצבור ניסיון בינלאומי, אך הוא לא ידע מה מתחולל מאחורי הקלעים.
אל-עדאווי החליט להחרים את המפגש מולו והפך בכוויית ל"גיבור לאומי" לאחר שהביע מחאה על הסכמי הנורמליזציה "הידועים לשמצה", כך על פי הדיווחים בתקשורת הערבית. בכוויית חיזקו אותו, כאמור, אך בישראל התאכזבו לשמוע כי הפוליטיקה מגיעה אפילו למשחקים בין ילדים.
2 צפייה בגלריה
מרכז טניס
מרכז טניס
מרכז טניס
(עיריית נהריה)
בעקבות המקרה, העולם הערבי סוער ובאיחוד האמירויות לא אהבו זאת. מנכ"ל איגוד הטניס באיחוד האמירויות שוחח עם יו"ר איגוד הטניס בישראל, אבי פרץ, והבהיר לו כי האירוע ייבדק ביסודיות וכי הוא מגנה את החרמת המשחק בין שני הילדים.
אלא שבינתיים הסיפור הגיע עד לפרלמנט הכווייתי, כאשר חבר הפרלמנט אוסמה אל-שאהין תמך בנער המקומי: "אני מזמין את משרד הספורט, הוועד האולימפי של כוויית ואיגוד הטניס שלנו לכבד את הגיבור שהקריב מעצמו. המחויבות המוסרית והערכית שלו דוחה את עקרון הספורטיביות והחוקים האתיים של הספורט העולמי, הרי שהוא מוחה על עוולות, גזענות וציונות".
כתוצאה מהחרמת המשחק בין שני הילדים, נוצר שיח גם ברשתות החברתיות. עיתונאים שונים בעולם הערבי לא נשארו אדישים לכך. יאסר אל-זעטרה הירדני, שכותב בין היתר ב"אל-ג'זירה", הגיב: "מגיעה נשיקה במצח לילד המתוק הזה שנתן סטירה בפרצוף של של המתנחלים".
באיגוד הטניס הישראלי הגיבו לפרשה ומסרו: "איגוד הטניס בישראל מגנה את פרישתו של הטניסאי מכוויית, שעל פי הפרסומים הזרים החליט לא להתייצב למשחק מול הטניסאי הישראלי. בין יו"ר איגוד הטניס, אבי פרץ, למנכ"ל איגוד הטניס באיחוד האמירויות, נאסר אל מרזוקי, שם התקיימה התחרות, יש ידידות חמה. בשיחה שהם קיימו לאור המקרה, אישר המנכ"ל האמירתי שהוא מודע לאירוע, הוא החל בבירור יסודי שלו ומתכוון לטפל בו בצורה מקיפה. כמו כן, הוסיף המנכ"ל שלא ייתכן שבתקופה כזו יש עדיין חרם על בסיס מגדרי, פוליטי או אתני. היו"ר פרץ שוחח גם עם אמו של הטניסאי הישראלי, חיזק אותה והיא סיפרה שהיא גאה בהתנהלות של בנה שזכה במקום הראשון בתחרות".