4 צפייה בגלריה
רפאל נדאל ודניל מדבדב
רפאל נדאל ודניל מדבדב
רפאל נדאל ודניל מדבדב
(רויטרס)
נובאק ג’וקוביץ’ גורש כידוע מאוסטרליה, אבל מי אמר שבלעדיו אין קאמבקים הרואים? דניל מדבדב היה הפעם בתפקיד הג’וקר הסרבי. הרוסי, שכבר ראה את עצמו מחוץ לגראנד סלאם עם 2:0 במערכות מול פליקס אוז’ה אליאסים המוכשר, שאל את עצמו מה נובאק היה עושה במצב הזה (אמיתי לגמרי) והשלים מהפך מהסרטים בדרך לחצי הגמר במלבורן, שנה שנייה ברציפות.
בהיעדר נולה וכשמדבדב לא נראה ממש בשיאו, כפי שהיה בארצות הברית, הכול פתוח בשלב ארבעת האחרונים ושום הנפה לא תפתיע משמעותית. בחצי הגמר הראשון ייפגשו רפאל נדאל ומתאו ברטיני (05:30 לפנות בוקר, שעון ישראל). השור ממיורקה, שכידוע רחוק שני ניצחונות מלהפוך לשיאן המייג’ורים, הוביל ברבע הגמר 0:2 על דניס שפובלוב, אך אז הגיעה בעיה מכיוון לא צפוי – רפא התייבש, הבטן החלה להציק ואז הוא איבד כיוון. הקנדי ניצל זאת ואיזן ל-2:2 במערכות.
4 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
רפאל נדאל
(רויטרס)
למרות זאת וממש לא עם טניס גדול, רפא הביא את כל הניסיון שלו כדי לנצח את המערכה החמישית ולהתקרב אולי לעבר מייג’ור מספר שתיים שלו באוסטרליה ודווקא בשנה שהכי פחות ציפו ממנו. קרלוס מויה, שחקן העבר החביב ומאמנו של נדאל, חשף כי הכוכב הספרדי השיל ברבע הגמר לא פחות מארבעה ק”ג בשל איבוד נוזלים במהלך ההתמודדות הדרמטית. רק מעצים את הניצחון הגדול של מלך החימר, שחוזר למעמד הזה לראשונה מ-2019, אז הפסיג בגמר לנובאק.
מי שיפריד בין רפא לגמר חמישי במלבורן הוא הפטיש האיטלקי, מתאו ברטיני. המדורג שביעי בעולם הוא שחקן דשא מצוין, אבל לא ממש ידע להבריק על המשטח הקשה. אולם הפעם עושה רושם שההגשות של מתאו הפכו לקטלניות בגראנד סלאם הנוכחי. בדומה לרפא, גם ברטיני הוביל בחצי הגמר 0:2 בסטים, אך גאל מונפיס, האתלט האדיר בן ה-35, חזר בענק ל-2:2. במערכה החמישית נגמרו כוחותיו של הצרפתי, האיטלקי המשיך לחצי הגמר אחרי 3 שעות ו-49 דקות.
4 צפייה בגלריה
מתיאו ברטיני
מתיאו ברטיני
מתיאו ברטיני
(רויטרס)
על הנייר נדאל מגיע כפייבוריט להתמודדות, אבל הרבה כאן תלוי בשני דברים – בכמה אחוז ברטיני יכניס את ההגשה הראשונה שלו והנדבך הנוסף – עד כמה הוא יהיה כשיר להתמודדות, כי רפא הודה וצחק שהוא כבר לא בן 21. בכל אופן צפוי להיות מפגש מעניין וארוך, כששני השחקנים יגיעו עם יום מנוחה נוסף בניגוד למדבדב וסטפנוס ציציפאס בחצי הגמר השני והמאוחר יותר. ברטיני אגב עשה השוואה מעניינת בימים האחרונים לגבי הטופ 3: “נדאל הוא הלברון של הענף, רוג’ר פדרר הוא מייקל ג’ורדן ונובאק הוא קובי בראיינט”.
חצי הגמר השני (לא לפני 10:30, שעון ישראל) הוא שחזור של השנה שעברה, אז היה זה המדורג שני בעולם שטייל עם 0:3 קליל. גם הפעם מדבדב פייבוריט ברור, אך מעניין יהיה לראות כיצד יגיע אחרי שממש חילץ ניצחון ברבע הגמר. היווני מצדו, שדווקא הכי היה צריך להתקשות עד לשלב זה, אם בכלל להגיע, טייל עם 0:3 על יאניק סינר בשלב הקודם. סטפנוס רחוק מלהבריק, בטח לא בחצי שנה האחרונה ולא על המשטח הקשה, אך אולי הפוטנציאל הגדול יבוא סוף סוף לידי ביטוי? זה יהיה המפגש התשיעי בין השניים, כשבינתיים המאזן עומד על 2:6 לטובת המדורג שני בעולם.
4 צפייה בגלריה
סטפנוס ציציפאס חוגג
סטפנוס ציציפאס חוגג
סטפנוס ציציפאס חוגג
(רויטרס)
מדבדב, שרוצה להשלים בק-טו-בק אחרי הזכייה המרהיבה באליפות ארצות הברית האחרונה, שחקן איכותי, מנוסה ויציב הרבה יותר, אבל אולי מה שיעשה כאן את ההבדל זה העומס הפיזי הלא פשוט כבר בתחילת העונה. ברבע הגמר היווני היה על המשטח במשך פחות משעתיים ואילו המדורג שני בעולם ניצח רק בתום 4 שעות ו-42 דקות. האם תהיה לכך משמעות? בהחלט יכול להיות שכן.