2 צפייה בגלריה
חוסיין קנני חוגג
חוסיין קנני חוגג
חוסיין קנני חוגג
(רויטרס)
עוד מקום נתפס בקטאר. נבחרת איראן הפכה להיות הנבחרת ה-14 המבטיחה את מקומה במונדיאל 2022 הקרוב, זאת אחרי 0:1 על עיראק היום (חמישי) במחזור השביעי של מוקדמות המונדיאל באסיה. אוסטרליה עדיין בתמונת העלייה אחרי שדרסה 0:4 את וייטנאם, 0:2 ליפן על סין.

איראן – עיראק 0:1

האיראנים ידעו שניצחון יעלה אותם לגביע העולם והשיגו 0:1 קטן-גדול על המדינה השכנה. מצטיין המשחק היה עלירזה ג'האנבחש, חברו של אופיר מרציאנו בפיינורד, שהיה פעיל לכול אורך המשחק ובישל את השער היחיד בהתמודדות למהדי טרמי בדקה ה-48. איראן כעת ניצבת בראש בית א’, כשלזכותה 19 נקודות אחרי שבעה מחזורים. לעומתה, עיראק נותרה עם רק ארבע נקודות.

איחוד האמירויות – סוריה 0:2

האמירתים לא התקשו נגד הסורים, שנמצאים במקום האחרון בבית א’, ורשמו ניצחון קליל בזכות שערים של קייו ויאיה אלגהאסני, שהעלו את מאזנה לתשע נקודות. לאיחוד האמירויות עדיין יש סיכוי תאורטי לסיים במקום השני, אך היא רחוקה שמונה נקודות ממנו כשנותרו רק עוד שלושה משחקים.

לבנון – דרום קוריאה 1:0

לולא הניצחון של איחוד האמירויות, הדרום קוריאנים היו מבטיחים את מקומם בגביע העולם כבר בסיום המשחק מול הלבנונים, אך חגיגות ההעפלה יאלצו לחכות. קהו קיוסונג כבש את השער היחיד במשחק והעלה את נבחרתו ל-17 נקודות בטבלת בית א’. לבנון נותרה עם חמש נקודות.
2 צפייה בגלריה
שחקני דרום קוריאה חוגגים
שחקני דרום קוריאה חוגגים
שחקני דרום קוריאה חוגגים
(רויטרס)

אוסטרליה – וייטנאם 0:4

האוסטרלים לא התקשו כלל נגד היריבה החלשה ובקלילות רבה הרוויחו שלוש נקודות יקרות במאבק העלייה. ג’יימי מקלרן פתח את הקונצרט עם שער בדקה ה-30, טום רוגיץ’ הכפיל את היתרון בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, קרייג גודווין כבש את השלישי בדקה ה-72 וארבע דקות מאוחר יותר מקגרי חתם את תוצאת המשחק. בעקבות הניצחון לאוסטרלים יש 14 נקודות בטבלת בית ב’ והם רחוקים נקודה בלבד מהמקום השני. וייטנאם נותרה אחרונה, כשלזכותה 0 נקודות.

יפן – סין 0:2

המאבק על שני המקומות הראשונים המובילים לגביע העולם רותח בבית ב’ והיפנים עשו צעד חשוב על עבר המקום הזה, כשגברו על הסינים בזכות שערים של יויה אוסאקו בפנדל בדקה ה-13 וג’וניה איטו בדקה ה-61. יפן נמצאת כעת במקום השני בבית עם 15 נקודות, נקודה אחת יותר מאוסטרליה. לסין יש חמש נקודות בלבד.

ערב הסעודית – עומאן 0:1

המארחת עשתה צעד משמעותי אל עבר המקום במונדיאל, כשבזכות שער של אלבירקאן העלתה את מאזנה ל-19 נקודות בבית ב’, וכעת היא נמצאת במקום הראשון כשהיא מקדימה את יפן השנייה בארבע נקודות. עומאן נותרה עם שבע נקודות.