6 צפייה בגלריה
טיבו קורטואה בחימום
טיבו קורטואה בחימום
טיבו קורטואה בחימום
(רויטרס)
טיבו קורטואה, שוער ריאל מדריד, נמצא בכושרו הטוב ביותר בקריירה. עם נתונים מרשימים בדמות כמות ספיגת השערים הנמוכה ביותר בליגה הספרדית העונה בממוצע, והופעות מצוינות באירופה, הוא ללא ספק אחד מהשוערים הטובים בעולם כיום. בראיון ל’אס’, הבלגי בן ה-29 סיפר על המפגש הצפוי מול פ.ס.ז’, על ההישגים האישיים שהציב לעצמו, ועל מטרות הקבוצה להמשך העונה הנוכחית והבאה.
על העונה הנהדרת בה הוא נמצא אמר השוער: “אני גאה כי השנה אני משחק ברמה גבוהה, אבל שום דבר לא יהיה רלוונטי אם לא נזכה בתארים. גם בשנה הקודמת הצגתי רמה טובה, אך למרות זאת הגענו לחודש מאי ללא אף תואר וזה כאב. הדבר היפה ביותר בעניינו כקבוצה זה הניצחון, כמו לדוגמה במשחק הסופרקופה האחרון נגד ברצלונה. שיא הקריירה שלי? כן. אני מרגיש טוב. אבל אנחנו עושים עבודת הגנה מעולה וזה מה שבאמת עוזר לשוער. זו הדרך שאני רואה אותנו מצליחים לזכות בתארים עד סוף העונה”.
הבלגי נשאל, כמובן, גם על השמועות בנוגע להגעה אפשרית של ארלינג הולאנד וקיליאן אמבפה: “שניהם שחקנים מצוינים, מאוד צעירים שמסמנים עידן חדש. אבל זה לא ענייני. יש במועדון את האנשים הנכונים שיחליטו בנושא זה. אבל הם שחקנים כל כך טובים ומן הסתם עדיף שישחקו בקבוצה איתך, מאשר נגדך”.
6 צפייה בגלריה
קיליאן אמבפה חוגג
קיליאן אמבפה חוגג
קיליאן אמבפה חוגג
(רויטרס)
קורטואה התייחס גם לאופי ההתקפי של שחקני ההגנה, בראשם דויד אלאבה ואדר מיליטאו שתומכים לא מעט בחלק הקדמי: “התרגלתי לסיטואציה. אנחנו קבוצה מאוד התקפית שאוהבת להבקיע שערים. יש חסרונות למצב שכזה, כמו מתפרצות מסוכנות שהסתיימו בשערים לחובתנו, אך מהצד השני, הסיטואציה הזו גורמת לי להיות הרבה יותר מעורב. אני לא רק מתקשר עם שחקני ההגנה שלי, אלא גם עם שחקני הקישור.
לדוגמה, כשהקבוצה תוקפת, וכל השחקנים משתתפים במשחק ההתקפה, אני מוצא את עצמי צועק לקאסמירו: ‘תישאר בהגנה!’. זה גם תפקידי להזהיר את שחקני הקו האחורי ממתפרצות מסוכנות נגדנו. באופן אישי, אני מעדיף משחקים שיש בהם הרבה מצבים, בשני צידי המגרש. ישנם משחקים בהם הקבוצה הנגדית לא תוקפת באופן משמעותי, אז אני נאלץ לעמוד בשער בחוסר מעש. אני יכול להגיד בגדול, שאני נהנה מעצם היותי שוער בריאל מדריד”.
6 צפייה בגלריה
טיבו קורטואה
טיבו קורטואה
טיבו קורטואה
(La Liga)
לבלגי נתונים מרשימים בבלאנקוס, אך עם זאת עדיין לא זכה עימם בתארים אירופים. השוער התייחס: “החלום הגדול ביותר שלי זה לזכות עם ריאל מדריד בליגת האלופות, אך זו לא אובססיה. מדריד זאת הקבוצה המעוטרת ביותר במפעלים האירופים, ולהיות חלק מההיסטוריה שלה זה יהיה נחמד. הספקתי לזכות בפרמייר ליג וגם בתארים בינלאומיים נוספים, אבל להרים את הגביע עם האוזניים הגדולות עוד לא יצא לי, וזו המטרה שלי”.
6 צפייה בגלריה
טיבו קורטואה, קאסמירו ומיליטאו חוגגים בסיום
טיבו קורטואה, קאסמירו ומיליטאו חוגגים בסיום
טיבו קורטואה, קאסמירו ומיליטאו חוגגים בסיום
(רויטרס)
התחושות שלו לקראת צמד המפגשים מול פאריס סן ז’רמן: “היא יריבה מאוד חזקה וזו הולכת להיות התמודדות מאתגרת למדי. אפשר לראות את זה גם כגמר מוקדם. אנחנו בתקופה טובה ואני מאמין שנעבור בהצלחה את צמד המשחקים נגדם. המפתח לניצחון טמון באחדותנו, ברמת הריכוז הגבוהה שנציג כקבוצה, וכמובן, ללא פציעות משמעותיות”.
קורטואה אף נשאל ממי הוא חושש יותר, אמבפה או מסי: “לפ.ס.ז’ יש שחקנים נפלאים כמו מסי, אמבפה וניימאר, אבל לא רק הם. יש להם שחקנים מוכשרים בכל העמדות. אם קבוצה מגיעה להתמודדות בפחד מסוים, אז הסיכויים לנצח יורדים משמעותית. זה נכון ששחקנים מהסוג שלהם יכולים להבקיע מכל מקום, בכל רגע נתון, אבל צריך לשים דגש על עצירת המומנטום הקבוצתי שלהם”.
6 צפייה בגלריה
ליאו מסי וקיליאן אמבפה
ליאו מסי וקיליאן אמבפה
ליאו מסי וקיליאן אמבפה
(רויטרס)
בשמינית גמר ליגת האלופות, הקבוצות האנגליות הן בעלות השליטה עם 4 נציגות. אקס צ’לסי דיבר על כך: “הליגה האנגלית מתנהלת היטב בשנים האחרונות. הקבוצות הגדולות מצליחות לרכוש שחקנים מצוינים פעם אחר פעם, אבל היי, כדורגל לא מונע רק בגלל כסף. עונה שעברה לדוגמה, הדחנו את ליברפול מהמפעל. עם זאת, ישנם קבוצות קטנות יותר באנגליה, כמו ניוקאסל ונוריץ’, שמרוויחות מזכויות השידור יותר כסף ממה שהקבוצות בספרד או באיטליה מרוויחות”.
קורטואה נשאל גם על המטרות העונה: “כדורגל זה משחק מורכב. אתה לא יודע אילו סיבוכים אתה הולך לעבור במהלך העונה. אנחנו ריאל מדריד, והמטרה העיקרית שלנו היא לזכות בכל תואר אפשרי. כולם כאן לוקחים את זה כמטרה אישית, אך עם זאת יש לעשות את זה בחכמה, צעד אחר צעד. תחילה, עלינו לנצח את אתלטיק בילבאו בגביע. לאחר מכן יש לנו משחקי ליגה קשים שלאחריהם, נתכונן להתמודדות מול פאריס. העונה עוד ארוכה”.
על מצבו של אדר הזאר, בן ארצו, אמר: “אני רואה את המצב שלו כרגע באופן מאוד חיובי. נראה שהפציעות כעת מאחוריו, ובאימונים הוא נותן את כל כולו. לפני הכריסמס הוא נתן שני משחקים מעולים, אך כשיש לנו שחקן כמו ויניסיוס, אין לשחקנים נוספים מאותה עמדה מקום. כל אחד מהם מתמודד באימונים על מקומו ולבסוף ההחלטה מגיעה מהמאמן. הזאר בגדולתו יכול לעזור לנו לזכות בתארים”.
6 צפייה בגלריה
קרלו אנצ'לוטי ואדן הזאר
קרלו אנצ'לוטי ואדן הזאר
קרלו אנצ'לוטי ואדן הזאר
(רויטרס)
על כך שלא הופיע ברשימת המועמדים לשוער הטוב בעולם של העונה החולפת: “ישנם אנשים שעוקבים אחרי הליגה האנגלית, ישנם כאלה שבוחרים דווקא בליגה הספרדית, וישנם כאלה שמסתכלים על מכלול התארים האישיים של השוער, עם קבוצתו ועם נבחרתו. לדוגמה, כשזכיתי בתואר ‘כפפת הזהב’ במונדיאל 2018 ברוסיה, רק אז נכנסתי לתודעה של האנשים. אני מעריך את העובדה שחבריי לקבוצה והמאמן מעריכים אותי. אני מעריך את האוהדים שלנו, שנותנים לי את התחושה הטובה ביותר במשחקים הביתיים. הדבר החשוב ביותר זה להיות קבוצה. גם אם זה יבוא על חשבון תארים”.