2 צפייה בגלריה
שאטורי ווקר עם הכדור
שאטורי ווקר עם הכדור
שאטורי ווקר עם הכדור
(באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
המשחק שפתח את המחזור ה-17 בליגת אתנה ווינר לנשים בכדורסל, בו א.ס רמה”ש ניצחה 83:84 באופן דרמטי את מכבי רמת גן, הוקדש לשתי דמויות שהפכו בעבר את רמה”ש לאימפריה מקומית בכדורסל הנשים: אורנה אוסטפלד ורחל אוסטרוביץ'. אוסטפלד ואוסטרוביץ’ ניהלו את המועדון במשך 34 שנים והעבירו את ניהולו לידיו של אלי רבי, שיזם את האירוע. באולם אורנים ברמת השרון התקבצו מאות מאוהדי הקבוצה לדורותיה, שחקניות עבר ששיחקו בשורותיה במשך השנים ואוהדים רבים של כדורסל הנשים.
כמו כן, את האירוע כיבדו בנוכחותם גם ראש עיריית רמת השרון אבי גרובר, ראש העיר לשעבר יצחק רוכברגר, מחזיק תיק הספורט בעיריית רמת השרון גיא קלנר, יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל הילה קניסטר בר דוד, ויו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי.
הילה קניסטר בר דוד שיתפה על תרומתן של אוסטפלד ואוסטרוביץ' לספורט הנשים וכדורסל הנשים בפרט: "היום הסתיים באופן רשמי פרק חשוב בהיסטוריה של כדורסל הנשים בישראל. הן פעלו במשך 34 שנים, כמעט מחצית מחייהן, ללא לאות לקידום כדורסל הנשים בכל מישור אפשרי. בעיקר בכל הקשור לשוויון מגדרי. הן חתומות על הישגים מקצועיים יוצאי דופן: שש אליפויות ושישה גביעי המדינה, הופעה בגמר גביע רונקטי ויצירת סטנדרטים גבוהים מאד של ניהול קבוצה. אני זוכרת שכל שחקנית בארץ בתקופה ההיא רצתה לשחק ברמת השרון. זה אומר הכל! תודה גדולה לכן על תרומתכן הרבה לקידום כדורסל הנשים. מה ששלכן… שלכן!".
2 צפייה בגלריה
הילה קניסטר בר דוד אורנה אוסטפלד ורחל אוסטרוביץ
הילה קניסטר בר דוד אורנה אוסטפלד ורחל אוסטרוביץ
הילה קניסטר בר דוד אורנה אוסטפלד ורחל אוסטרוביץ
(מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
מכבי רמת גן פתחה את המשחק מול המארחת עם נחישות אדירה להוכיח שמקומה הוא בין חמש המוליכות, כשבמחזורים האחרונים ברחו קצת לליגה. הקבוצה של רועי לזר נותרה צמודה למארחת ברבע הראשון, שהסתיים בשוויון 21:21, ועלתה ליתרון שש נקודות בתחילת הרבע השני בזכות אליסיה ג'נקינס וקאי ג'יימס. אם בשני המחזורים האחרונים הדאבליסטית התקשתה לייצר נקודות, גם כשהפסידה לחיפה וגם כשגברה בבית על אשדוד, הפעם היא הגיעה במטרה לרוץ. היא קלעה 42 נקודות ב-17 הדקות הראשונות של המשחק ועמדה על כ-60 אחוזים מהשדה. אוהד גל הזעיק פסק זמן כשהפער צמח כבר לשמונה נקודות והחזיר את השחקניות שלו לתלם. מיני-ריצה בהובלתה של שאטורי ווקר צימקה את הפער לנקודה אחת בלבד, 45:46 לרמת גן במחצית.
הקבוצות קצת התקררו בהפסקה, ובעוד שרמת גן המשיכה ללכת פנימה לג'יימס בתחילת המחצית השנייה, ברמת השרון הייתה ווקר מבולבלת משהו והתקשתה לעזור לקבוצתה לחזור להוביל. בהיעדרה של הכוכבת הראשית היה זה המשחק המהיר של רמה"ש שהשאיר את הקבוצה צמודה לאורחת. שלשה גדולה של בריג'יט קרלטון כמה שניות לסיום הרבע הצטרפה ליכולת מצוינת של השחקנית החדשה אנדיה ג'ונס, שסגרה דאבל-דאבל כבר אחרי 30 דקות, ואפשרה לרמה"ש לעלות ליתרון 64:67 לקראת עשר הדקות המכריעות.
האלופה נזקקה לשתי דקות וחצי לפני שצברה נקודות ברבע האחרון, אבל הקבוצה הביתית החטיאה מבחוץ שלוש פעמים וסירבה להכריע את המשחק ברגעים שבהן ג'יימס זכתה למנוחה. יתרון שמונה נקודות הפך ליתרון נקודה לרמת גן חמש דקות לסיום.
שתי הקבוצות לא הצליחו לבסס יתרון והגיעו צמודות לדקה האחרונה של המשחק. שתי נקודות של ג'יימס מהקו העלו את רמת גן ליתרון 82:83. ג'ונס נשלחה אל הקו לראשונה במשחק, כשהשעון הראה שבע שניות לסיום, ודייקה פעמיים. הארפר עוד ניסתה להפוך את התוצאה פעם נוספת אבל החטיאה, ובחצי השנייה שנותרה גם טל לב החטיאה את האפשרות לנצח את המשחק עם הבאזר. רמה"ש ניצחה 83:84 בצורה הכי דרמטית ומתוקה שיש, וזאת ביום המיוחד שחוותה.
קלעו לרמה"ש: ווקר 26, ג'ונס 22, קרלטון 14, קראש 12, וטורי 6, שוסטר 3, אלטמן 1.
קלעו לרמת גן: ג'יימס 23, ג'נקינס 22, הארפר 21, לב 10, גרזון 7.