4 צפייה בגלריה
רפאל נדאל ודניל מדבדב, מי יחגוג?
רפאל נדאל ודניל מדבדב, מי יחגוג?
רפאל נדאל ודניל מדבדב, מי יחגוג?
(רויטרס)
מצד אחד דניל מדבדב, המכונה ‘קיר בטון’/’החומה הרוסית’ שביסס את עצמו בשנה האחרונה כשחקן המשטח הקשה הטוב ביותר בסבב ולראייה גם הזכייה המרשימה באליפות ארצות הברית. מהעבר השני רפאל נדאל, שבגיל 35 ובניגוד לכל התחזיות, אחרי שלל פציעות לא פשוטות, חזר למעמד המכריע ורחוק ניצחון בודד מתואר מייג’ור 21 בקריירה וכמובן מכס המלכות, פסגת התארים ההיסטורית והנוצצת של עולם הטניס.
השור ממיורקה, שרק לפני חמישה חודשים היה עם קביים והודה שבכלל לא חשב שיצליח לחזור ולהתחרות כל-כך מהר בטופ של הסבב, יגיע לגמר אליפות אוסטרליה הפתוחה היום (ראשון) ב-10:30 שעון ישראל אחרי ניצחון מרשים על מתאו ברטיני. רפא שייט בשני הסטים הראשונים, האיטלקי השתחרר בשלישי, אך חוסר ריכוז של כמה דקות לצד התעלות מנגד, העניקו לספרדי המנוסה את הניצחון ה-500 בקריירה על המשטח הקשה וחשוב מכך – צעד אחד מלזכות בתואר שהוא סוג של בונוס עבור נדאל.
4 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
רפאל נדאל
(רויטרס)
מדוע בונוס? התואר ברולאן גארוס, אותו אגב איבד בשנה שעברה לנובאק ג’וקוביץ’, הוא ‘הבאנקר’ של הספרדי בכל הקשור לטורנירי הגראנד סלאם (13 זכיות), אך דווקא כשהוא רחוק משיאו, מתמודד עם שלל פציעות וממש לא הגיע כפייבוריט, מלך החימר הבלתי מעורער עשה מסלול נהדר עד לגמר היוקרתי באליפות אוסטרליה. טורניר אגב בו נדאל מתקשה מסורתית ולא במקרה הוא זכה בו רק פעם אחת בקריירה, אי שם ב-2009.
מול הפטיש האיטלקי נדאל הגיע עם תוכנית משחק מסודרת, בעזרת הפורהנד הקטלני שלו הוא שלח פעם אחר פעם כדורים מסובבים וגבוהים לכיוון הכתף של המדורג שביעי בעולם, שחבטת גב היד היא נקודת החולשה שלו והספרדי ניצל זאת בתבונה. מול המדורג שני בעולם זו כבר תהיה משימה קשה הרבה יותר. למדבדב אין חבטות מרהיבות או קלאסה יוצאת דופן, אך הוא שחקן מאוד שלם ובעיקר יעיל.
4 צפייה בגלריה
פתח עם ניצחון. דניל מדבדב
פתח עם ניצחון. דניל מדבדב
פתח עם ניצחון. דניל מדבדב
(רויטרס)
היתרון של נדאל הוא כמובן וקודם כל בגזרת הניסיון והאופי. לקראת המפגש, מדבדב עצמו אמר: “אני הולך לשחק מול מישהו שמחפש מייג’ור 21, זה מטורף”, והוא בהחלט יודע למה. מלבד הניסיון, לרפא יש כאמור את האופי הטוב והחזק ביותר בסבב לצד נובאק, שום כדור לא אבוד עבורו והוא לעולם לא מתייאש. שחקנים בסבב ששיחקו מול השניים הגדירו זאת היטב: “רוג’ר פדרר משחרר לך משחקון או שניים כשהוא מוביל, נדאל משחק על כל כדור כאילו הוא האחרון בקריירה שלו”.
מנגד, המדורג שני ירצה לראות את הספרדי עולה כמה שיותר לרשת. מדבדב ניחן בחבטת העברה מצוינת וציציפאס הרגיש זאת היטב בחצי הגמר. הכוכב היווני עלה המון לרשת בחצי הגמר ושילם על כך במזומן. אם היתרון המנטלי אצל נדאל, זה ממש לא אומר שדניל לא חזק בראש. לא במקרה מבין כל ‘היורשים’ הוא היחיד שהצליח לקחת גראנד סלאם וזה לא כי הוא יותר מוכשר מהיווני ומאלכסנדר זברב, נהפוך הוא.
4 צפייה בגלריה
אלכסנדר זברב עם הגביע
אלכסנדר זברב עם הגביע
אלכסנדר זברב עם הגביע
(רויטרס)
היתרון הגדול של הרוסי הוא בעוצמות ובפיזיות. הוא בשיא הקריירה ולא התמודד לאחרונה עם פציעות משמעותיות בניגוד ליריבו. גם בכל הקשור לעוצמות החבטות וההגשה למדבדב יתרון משמעותי, הוא כמובן ינסה לשלוט בקצב ולשלוח את רפא אחורה עם כדורים עמוקים ובוודאי ינסה להימנע כמה שניתן מלתת לנדאל את האופציה לחבוט פורהנד נינוח במגרש הפתוח, כי אז עם השמאל הקטלנית שלו והסיבוב (המשוגע) של הכדור יהיה לו מאוד קשה להגיב, אפילו אם הוא המחזיר הטוב כרגע בסבב, והוא כזה, בטח בהיעדרו של נובאק.
היתרון בפיזיות כאמור הוא בצד של המדורג שני בעולם. 10 שנים מפרידות בין השניים ולא במקרה קרלוס מויה, מאמנו החביב של נדאל, הודה שהפציעות והכאבים מגיעים לרפא כמעט בכל משחק ומשחק. לפני חצי הגמר היו לו שלושה ימי מנוחה בשל ההגרלה הנוחה (ד”ש לנולה), אך כעת זמן ההתאוששות כבר קצר הרבה יותר ומעניין יהיה לראות באיזה מצב פיזי יגיע הכוכב הספרדי, שלצערו כבר פחות רגיל לעומסים הללו בטורנירי גראנד סלאם.
לקראת סיום ראוי גם להזכיר את ההתפוצצות המכוערת של מדבדב כלפי השופט בחצי הגמר, כשהרוסי טען שציציפאס שוב מקבל הוראות מאביו שביציע. האם גם הפעם רפא יגרום לו לאבד את העשתונות? בכל מקרה ולאור האירוע, כבר ברור בצד של מי יהיה הקהל באופן מובהק. בשורה התחתונה – מחכה לנו ב’רוד לייבר ארנה’ חתיכת מפגש, בסיומו או שדניל ימשיך להשתלט על הסבב עם בק-טו-בק אחרי ארצות הברית או שרפא, נגד הסיכויים (מגיע לגמר כאנדרדוג, גם בסוכנויות ההימורים), יסתכל לראשונה אי פעם על נובאק ורוג’ר מלמעלה.