4 צפייה בגלריה
לירן ליאני ושחקני הפועל באר שבע
לירן ליאני ושחקני הפועל באר שבע
לירן ליאני ושחקני הפועל באר שבע
(רדאד ג'בארה)
אחרי שחזרה למסלול הניצחונות מול מכבי פתח תקווה, הפועל באר שבע צלחה משימה נוספת אתמול (שבת). האדומים עשו זאת בעזרת יכולת פושרת, אבל בשורה התחתונה חיברו ניצחון שני רצוף עם 0:1 קטן על הפועל ירושלים, שהחזיר אותם, לפחות זמנית, למקום הראשון בטבלת ליגת העל על חשבון מכבי חיפה שתשחק הערב מול מכבי נתניה.
הניצחון הוריד הרבה לחץ בקרב הצוות המקצועי, אבל בשעות שלאחר מכן עסקו במועדון באירוע שהתרחש בסיום בין שופט המשחק, לירן ליאני, לבלם הקבוצה, חאתם עבד אלחמיד. בירידה למחצית ליאני העביר מסר לרוני לוי ואנשי הצוות המקצועי של באר שבע שאלחמיד, שכבר קיבל כרטיס צהוב על דיבורים, יקבל כרטיס צהוב נוסף אם לא יוחלף. בעקבות כך, לוי החליט להוריד את אלחמיד לספסל ולהעלות את איתן טיבי לכר הדשא.
רמזי ספורי ורוני לוי לאחר הניצחון על י-ם
הצהוב של אלחמיד במחצית הראשונה היה החמישי שלו, ובגינו יחמיץ את משחק הליגה נגד מכבי נתניה, אבל זה אולי ישתנה, בהתאם להחלטת תובע ההתאחדות לכדורגל, עו”ד ניר רשף, שיקבל החלטה האם להעמיד את השחקן לדין, בעקבות דוח השיפוט של ליאני.
הבלם חגג בסיום עם חבריו על הדשא וניגש לליאני, שלטענתו לחץ לו את היד בחוזקה ובמבט מאיים כלפי צוות השופטים. "אלחמיד הסתכל לליאני בעיניים במבט זועם, זה היה נראה כאילו הוא רצה להרוג את מישהו", אמרו בסביבת הצוות שניהל את המפגש בטדי. בעקבות האירוע, אנשי באר שבע טענו שהבינו כי אלחמיד הורחק, וחשבו שזה שיגרום לו להחמיץ גם את המשחק הקרוב נגד מכבי פתח תקווה בגביע וגם את מכבי נתניה בליגה, אבל בסיום הודיעו באיגוד השופטים משהו אחר.
4 צפייה בגלריה
חאתם עבד אלחמיד מול אווקה אשטה
חאתם עבד אלחמיד מול אווקה אשטה
חאתם עבד אלחמיד מול אווקה אשטה
(רדאד ג'בארה)
באיגוד הוציאו לתקשורת את ההודעה הבאה: "איגוד השופטים מבקש להבהיר כי לירן ליאני לא הרחיק את שחקן באר שבע באדום המהווה הרחקה אוטומטית, אך יציין בדוח השיפוט שהשחקן לחץ את ידו באופן מאיים (מבט מאיים) ובחוזקה". בבאר שבע נשארו מבולבלים אחרי ההודעה הזו והחלו לברר מה קרה בדיוק, כדי להבין את השתלשלות האירועים.
בכל מקרה, במועדון לא הבינו את ההחלטה של ליאני לרשום בדוח השופט את לחיצת היד של אלחמיד. בכל מקרה, בבירת הנגב מקווים שזה לא יגרום לתובע ההתאחדות להעמיד את אלחמיד לדין בסופו של דבר.
מבחינת הכדורגל על הדשא, בקבוצה מרוצים מאוד מיוג'ין אנסה, שקיבל את הקרדיט מרוני לוי והחזיר לו עם שער ניצחון חשוב מאוד. הגנאי, שמתנדנד בקבוצה בגלל יכולתו כשברקע מספר קבוצות מליגת העל מחכות להתפתחויות בגזרתו, כבש שער ליגה ראשון מאז 12.09.21, וחתם למעלה מארבעה חודשי בצורת. "אולי אנסה יקבל את הביטחון שהוא צריך, ראו כמה תסכול יצא ממנו אחרי הגול", אמרו בקבוצה.
4 צפייה בגלריה
שחקני הפועל באר שבע חוגגים עם יוג'ין אנסה
שחקני הפועל באר שבע חוגגים עם יוג'ין אנסה
שחקני הפועל באר שבע חוגגים עם יוג'ין אנסה
(רדאד ג'בארה)
"זה היה עוד משחק שהיינו צריכים לעבור בשיניים ועברנו", אמרו בבאר שבע והוסיפו: "לא הצגנו כדורגל גדול, בעיקר במחצית הראשונה, אבל עשינו ניצחון חשוב. המשחקים האלה יכולים לפעמים להרדים, אבל ידענו לקחת שלוש נקודות ולהמשיך קדימה למשחק הבא. עדיף לתקן אחרי ניצחונות מאשר אחרי איבוד נקודות, יש לנו מה לשפר ונתרכז בזה, כי זה מגיע קודם כל לקהל".
בבאר שבע הודו שלא היו מרוצים מהיכולת בחלקים מהמשחק, אבל אהבו לראות את הגישה והאגרסיביות של השחקנים. "באנו לקחת את הנקודות לא משנה מה, זה היה הכי חשוב מבחינתנו", אמר אחד השחקנים. לוי לא אהב את המחצית הראשונה של חניכיו ובעיקר ביקר על חוסר הריכוז בחלק ההתקפי. לעומת זאת, בקבוצה החמיאו לשחקני ההגנה שניטרלו כמעט לגמרי את הניסיונות של המארחים ושמרו שוב על רשת נקייה. רותם חטואל שפתח שוב בהרכב זכה לשבחים, יחד עם דנילו אספרייה, שחזר מבידוד והראה את החשיבות שלו בחלק הקדמי, עם בישול נהדר מהאגף הימני.
לקראת המפגש הראשון מבים שניים מול מכבי פ”ת במסגרת רבע גמר גביע המדינה, יחזור מהרחקה איתי שכטר, אבל כמה שחקנים ייעדרו בגלל צהובים. להלדר לופס ורמזי ספורי מופעל כרטיס צהוב חמישי, כאשר אלחמיד ייחסר בגלל ההרחקה אמש. גם ניקיטה רוקאביצה שפצוע בשריר הירך האחורי יקבל מנוחה נוספת, בתקווה שיוכל לשחק נגד מכבי נתניה בשבת הקרובה.
4 צפייה בגלריה
ניקיטה רוקאביצה
ניקיטה רוקאביצה
ניקיטה רוקאביצה
(ראובן שוורץ)
בב”ש רואים את הבעיה בחלק ההתקפי ומנסים לצרף שחקן יצירתי שיכול לשחק באגף. החתמת שחקן זר, במידה ויימצא אחד שיוכל לשדרג את הסגל, צפוי להיות על חשבונו של הקשר דוידה פטרוצ'י. במועדון מחפשים אחר שחקן התקפה זר ורק בסיום האימון ביום חמישי הודיעו לאיטלקי שעדיף לו למצוא קבוצה חדשה בארץ או בחו"ל. אתמול האיטלקי קיבל עוד רמז בנוגע למעמדו המעורער, כשלא נכלל בסגל.