3 צפייה בגלריה
גיא פניני מחטיא את הלייאפ
גיא פניני מחטיא את הלייאפ
גיא פניני מחטיא את הלייאפ
(איציק בלניצקי)
הקרב על ניהול ליגת העל העונה הבאה בין איגוד הכדורסל למנהלת הליגה, לא דועך, והבוקר (ראשון) ניצלו באיגוד את הסאגה שהתרחשה טרם המשחק בין מכבי תל אביב להפועל חולון, כדי לעקוץ ולהתנגח במנהלת.
“בישיבת הנהלת איגוד הכדורסל מתאריך, הוחלט ברוב גדול (18 נגד 3) להחזיר את ניהול ליגת העל לאיגוד הכדורסל. בימים אלו, בהם מורגשת חוסר משילות בליגה, בה קבוצות מבטלות לעצמן משחקים ללא התחשבות בקהל האוהדים, בספורטיביות ובזכיין השידור, האיגוד רואה חשיבות גדולה בהאצת התהליך של החזרת ליגת העל לאיגוד הכדורסל”, נכתב בביקורתיות מטעם האיגוד.
עוד הוסיפו באיגוד: “הקבוצות לא יהיו אלו שינהלו את עצמן, אלא אנשי מקצוע בכל תחום ותחום. האיגוד עושה בימים אלו בדיקות במספר תחומים בנושא וכבר היום ברור שהאיגוד יידע לגייס עבור הליגה והקבוצות שישתתפו בה, סכומים משמעותיים יותר מאלו שהמנהלת מביאה להן היום, כשאת מרבית הכספים המנהלת מגייסת מגורמים מוסדיים”.
3 צפייה בגלריה
עמירם הלוי
עמירם הלוי
עמירם הלוי
(איציק בלניצקי)
“אגב קורונה, המגיפה משתוללת בכל הליגות, לא רק בליגת העל, אבל בליגה הלאומית לדוגמה, בה נדחה מספר קטן של משחקים, הם נדחים על פי החלטת גורמי המקצוע באיגוד, ללא אפשרות של הקבוצות להשפיע על ההחלטה, כפי שנהוג בכל ליגה תקינה אחרת ומיד נקבעים למשחקים אלו מועדים חליפיים. בליגות המקצועניות לכדורגל, לא נדחה אפילו משחק אחד בגל החמישי של הקורונה”, סיכמו באיגוד הכדורסל.
במנהלת לא נשארו חייבים והגיבו: “מרגע פרוץ הקורונה ב-2019 המטרה של מנהלת הליגה הייתה המשכיות הליגה וקיום המשחקים. נזכיר שבישיבת הדירקטוריון במאי 2020 לאחר שהליגה נאלצה להיעצר בשל המגיפה, הוחלט ברוב קולות על החזרת המשחקים ומי שבחרו להימנע בהצבעה הכל כך קריטית הזו היו אנשי האיגוד היושבים בדירקטוריון”.
3 צפייה בגלריה
שמואל פרנקל
שמואל פרנקל
שמואל פרנקל
(איציק בלניצקי)
“בשל האומיקרון, משחקי הליגה הלאומית מתקיימים או לא מתקיימים כסדרם, קשה לדעת כי באיגוד בוחרים שלא לעדכן, לא באתר ולא את התקשורת, אך מבדיקה זריזה לפחות 11 משחקים במהלך חודש ינואר לא התקיימו במועדם בשל האומיקרון. בכל העולם מתמודדים על המגיפה בצורתה הנוכחית, כמעט בכל מקום משחקים נדחים, אבל אם באיגוד מודאגים, נזכיר כי גם בתקופה הקשה ביותר של הקורונה, ליגת ווינר סל הייתה אחת משלוש הליגות היחידות באירופה שהצליחו להגיע למועד סיומן החוקי”, הוסיפו במנהלת וסיכמו: “נזכיר להם גם שעם כל הניבול שצריך ללמוד מהם, שלושה מארבעת משחקי גביע המדינה נדחו”.