3 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
רפאל נדאל
(רויטרס)
איזה קאמבק: רפאל נדאל היה בחוץ למשך ארבעה חודשים בעקבות פציעה ברגל, אבל החל מהיום (ראשון) הוא שיאן הזכיות הבלעדי של הגראנד סלאמים. השור ממיורקה כבר מצא את עצמו בפיגור של שתי מערכות מול דניל מדבדב, אבל הפגין אופי כמו לכל אורך אליפות אוסטרליה, חזר וניצח 6:2, 7:6(5), 4:6, 4:6 ו-5:7 בגמר.
רק לפני מספר שבועות נדאל עוד הטיל ספקות בעצמו (או פשוט הנמיך את הציפיות), אבל הנחישות שלו לקחה אותו עד למייג’ור 21 בקריירה – הכי הרבה אי פעם ואחד יותר מאשר לרוג’ר פדרר ולנובאק ג’וקוביץ’, שנאלץ לראות את כל זה מביתו. הספרדי גם הפך לראשון אי פעם שחוזר מ-2:0 במערכות בגמר באוסטרליה.
השור ממיורקה שלשל לכיסו 2.875 מיליון דולר בזכות הטורניר, כאשר סגנו יסתפק ב-1.575 מיליון דולר. מדובר בזכייה השנייה של נדאל באליפות אוסטרליה והראשונה שלו מאז 2009. המהפך הגדול שלו הושג בגיל 35 ושמונה חודשים.
3 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
רפאל נדאל
(רויטרס)
נדאל הנרגש חגג בסיום הניצחון הגדול והזכייה במלבורן, ואמר: “לפני כמה חודשים לא ידעתי אם אוכל לשחק שוב טניס והנה אני עכשיו. אחד הרגעים הכי מרגשים בקריירה שלי. דניל, אתה מדהים ויום אחד גם אתה תזכה בטורניר הזה, אין לי ספק, מדובר באחד מהמשחקים הכי מרגשים ששיחקתי אי פעם, אולי הזכייה האחרונה שלי”.
נובאק ג’וקוביץ’, יריבו הגדול שכידוע גורש מהטורניר, פירגן: “אני מברך את רפא על הגראנד סלאם ה-21 בקריירה, זה הישג פשוט מדהים. תמיד כיף לראות את רוח הלחימה שהוא מבין. ברכות גם למדבדב שנתן הכול”.
גם רוג'ר פדרר לא נשאר אדיש: "איזה משחק. לחבר שלי, מזל טוב על הפיכתך לשחקן הראשון שזוכה ב-21 תארי מייג'ור. לפני כמה חודשים שנינו צחקנו על כך שאנחנו על קביים. מדהים. אף פעם אי אפשר להטיל ספק באלוף נהדר כמוך. רוח הלחימה שלך מהווה השראה לעולם ואני גאה לחלוק איתך את העידן הזה ושהיה לי תפקיד בלדחוף אותך להשיג יותר, בדיוק כמו שאתה עשית עבורי ב-18 השנים האחרונות. אני בטוח שיש עוד לא מעט הישגים לפניך, אבל בינתיים תהנה מזה".
3 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
רפאל נדאל
(רויטרס)