1 צפייה בגלריה
הרכש החדש. פייר אמריק אובמיאנג
הרכש החדש. פייר אמריק אובמיאנג
הרכש החדש. פייר אמריק אובמיאנג
(רויטרס)
ספק אם מישהו היה מאמין לזה בתחילת העונה, אבל לברצלונה יש שלישיית התקפה שהחלה את העונה בפרמייר ליג: אדאמה טראורה, פראן טורס ופייר אמריק אובמיאנג, שחתם הלילה (בין שני לשלישי) רשמית. קפטן ארסנל לשעבר יהיה החיזוק להתקפה שצ’אבי רצה כל כך.
זה לא סוד שמאמן בארסה רצה לחזק את ההתקפה אחרי שמתחילת העונה היא בעצם התבססה בעיקר על הצעירים עבדה, איליאס אחומאש, פראן ז’וטגלה ואנסו פאטי שמרבה להיפצע. אלברו מוראטה היה האופציה המועדפת על צ’אבי, אבל העסקה נפלה ולבסוף צ’אבי קיבל חלוץ חדש ממש ביום האחרון של חלון ההעברות.
אחרי שטורס חתם בבארסה רגע לפני פתיחת חלון ההעברות בעסקת רכישה, אדאמה טראורה שצורף לאחרונה ואובמיאנג הגיעו בעסקאות השאלה. המטרה של הבלאוגרנה הייתה ברורה: ראשית, לא להתחייב כלכלית מעבר לקיץ הקרוב, אז המטרה הראשית תהיה ארלינג הולאנד, ושנית, לחזק את הסגל כדי לשפר את הסיכויים להשיג את הכרטיס לליגת האלופות. בלי הכרטיס לצ’מפיונס, כוכב בורוסיה דורטמונד יישאר בגדר חלום עבור בארסה.
אובמיאנג חתם על חוזה לעונה וחצי, כאשר לא מדובר בעסקת השאלה אלא בהעברה קבועה – החוזה שלו בארסנל בוטל. חלוץ נבחרת גאבון הסכים לקצץ משמעותית בשכרו כדי לשחק בבארסה, שבעצמה עדיין לא הוציאה הודעה רשמית, אבל התמונות שדלפו במהלך הלילה ממשרדי הקאמפ נואו לא משתמעות לשתי פנים. בארסה לא הייתה חייבת להכריז על העסקה עד שעת הדד ליין של חלון ההעברות, מכיוון שאובמיאנג ביטל את חוזהו בארסנל ולפיכך הוא שחקן חופשי.
אובמיאנג מגיע לבארסה אחרי שעבר תקופה לא פשוטה שבה בקושי שיחק. החלוץ בן ה-32 הושעה ונשלל ממנו סרט הקפטן בארסנל אחרי שאיחר לחזור מחופשה, הוא אובחן חיובי לקורונה אחרי שנצפה במסיבה בלי מסיכה ולאחר מכן שוחרר מסגל נבחרת גאבון לאליפות אפריקה אחרי שסריקות גילו בעיות בליבו עקב ההידבקות בנגיף. למרות זאת, אובמיאנג עבר את הבדיקות הרפואיות בבארסה וחתם.
אובמיאנג שזכה עם ארסנל בגביע האנגלי ובמגן הקהילי, ערך 163 הופעות במדיה, כבש 92 שערים ובישל עוד 21. לפני כן הוא שיחק במילאן, בה החל את הקריירה, וגם בדורטמונד, סנט אטיין, מונאקו, ליל ודיז’ון.