1 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
רפאל נדאל
(רויטרס)
הניצחון הענק של רפאל נדאל על דניל מדבדב בגמר אליפות אוסטרליה בדרך לזכייה מספר 21 בתואר גראנד סלאם לא זכתה לפרגון רב בכלי התקשורת הסרבים, בלשון המעטה. היעדרותו של נובאק ג’וקוביץ’ מהטורניר בשל סערת כניסתו למדינה ללא אישור גרמה למדינתו של המדורג ראשון בעולם לקבל בעין צינית למדי את זכייתו של השור ממיורקה, כשגם בכלי התקשורת השונים במדינה לא חסכו בהקטנת ההישג שלו.
“זו הסיבה שנדאל לעולם לא יהיה ה’עז’ (הגדול מכולם – goat)”, כך נכתב בווצ’רין נובוסטי, אחד האתרים במדינה, שהציג נתון סטטיסטי לפיו “ג’וקוביץ’ מעולם לא הפסיד לנדאל באוסטרליה ועומד כבר על 3,000 ימים מבלי להפסיד לו על מגרש קשה”. באתר אחר נכתב: “רפאל נדאל חזר מהמתים בגמר אליפות אוסטרליה הפתוחה ב-2022 וזכה בגראנד סלאם ה-21 שלו, לאחר שניצח את דניל מדבדב בחמש מערכות. הוא עשה את זה בגראנד סלאם השבור הזה, כולנו יודעים מה הסיבות לזכייה”.
עוד נכתב כי: “זו הפעם השנייה שנדאל זוכה בתואר במלבורן והפעם השנייה שזו קורה ללא נוכחתו שלא נובאק ג’וקוביץ’”, כאשר הם הזכירו שגם באותה זכייה לפני 13 שנה, הספרדי “נהנה” מפרישה של הסרבי ברבע הגמר מול אנדי רודיק לאחר שחטף מכת חום. “ולא רק שהוא מעולם לא ניצח במלבורן, מאז 2013 הוא לא הצליח לנצח את הטניסאי הטוב בעולם (ג’וקוביץ’) על מגרש קשה!" הוסיפו.
רפאל נדאל זוכה באליפות אוסטרליה