2 צפייה בגלריה
אובמיאנג בברצלונה
אובמיאנג בברצלונה
אובמיאנג בברצלונה
(טוויטר)
אחרי שעבר את הבדיקות הרפואיות, חתם על החוזה ואף התאמן עם חבריו החדשים, היום (רביעי) סוף כל סוף ברצלונה גם הודיעה רשמית על צירופו של פייר-אמריק אובמיאנג לקבוצה.
החלוץ שהגיע מארסנל חתם על חוזה עד יוני 2025 עם אופציה ליציאה מההסכם מצד בארסה בתום עונת 2022/23, כאשר סעיף השחרור שלו עומד על לא פחות מ-100 מיליון אירו.
יש לציין שלא ברור עדיין מהו שכרו של הגאבונזי בן ה-33 בברצלונה, אך ידוע שאובמיאנג הסכים לקצץ משמעותית בשכר שהרוויח בארסנל כדי להגיע למועדון הקטלוני. נושא לא פחות מעניינת הוא הפיצוי של ארסנל. למעשה, בארסה קיבלה את אובמיאנג בחינם, אך הלונדונים שרצו להשתחרר ממנו, התחייבו לשלם לו כ-8 מיליון אירו על מנת שהצדדים ייפרדו. “זה פיאסקו של ארסנל”, נכתב בספרד על המהלך של הלונדונים.
עוד קודם לכן פרסם אובמיאנג הודעת פרידה מאוהדי ארסנל בה כתב: “לאוהדי ארסנל, תודה שהפכתם את לונדון לבית עבורי ועבור משפחתי בארבע השנים האחרונות. עברנו עליות וירידות ביחד אבל התמיכה שלכם הייתה חשובה לי מהכול. היה לי הכבוד להיות הקפטן של המועדון הזה ולזכות איתו בתארים, אקח את זה בליבי לכל חיי. תמיד הייתי מרוכז במאה אחוז ומחויב לעשות הכל למען המועדון. הפרידה כואבת, אבל זה הכדורגל. אני עצוב כי לא קיבלתי הזדמנות לעזור לחבריי בשבועות האחרונים, אבל יש לי כבוד גדול למועדון מאחל לכולכם בהצלחה”.
אובמיאנג ישלים בברצלונה חוליה התקפית חדשה לגמרי עם תום חלון העברות של ינואר, כשהוא מצטרף לפראן טורס ואדאמה טראורה שחתמו לפניו – שלושתם מהפרמייר ליג ישירות ללה ליגה. חלוץ נבחרת גאבון הסכים לקצץ משמעותית בשכרו כדי לשחק בבארסה.
2 צפייה בגלריה
פייר אמריק אובמיאנג חותם בברצלונה
פייר אמריק אובמיאנג חותם בברצלונה
פייר אמריק אובמיאנג חותם בברצלונה
(אינסטגרם)
אובמיאנג מגיע לבארסה אחרי שעבר תקופה לא פשוטה שבה בקושי שיחק. החלוץ בן ה-32 הושעה ונשלל ממנו סרט הקפטן בארסנל אחרי שאיחר לחזור מחופשה, הוא אובחן חיובי לקורונה אחרי שנצפה במסיבה בלי מסיכה ולאחר מכן שוחרר מסגל נבחרת גאבון לאליפות אפריקה אחרי שסריקות גילו בעיות בליבו עקב ההידבקות בנגיף. למרות זאת, אובמיאנג עבר את הבדיקות הרפואיות בבארסה וחתם.
אובמיאנג שזכה עם ארסנל בגביע האנגלי ובמגן הקהילי, ערך 163 הופעות במדיה, כבש 92 שערים ובישל עוד 21. לפני כן הוא שיחק במילאן, בה החל את הקריירה, וגם בדורטמונד, סנט אטיין, מונאקו, ליל ודיז’ון.