2 צפייה בגלריה
מכון וינגייט
מכון וינגייט
מכון וינגייט
(מיכה בננו)
בפרויקט משותף של משרד התרבות והספורט ומכון וינגייט, יוענק השנה פרס אות מפעל חיים בספורט. הפרס יוענק בטקס בתחילת אפריל לאנשי ספורט בחמש קטגוריות.
הפרס, ביוזמתו ובמימונו של משרד התרבות והספורט, יוענק לראשונה בחודש אפריל הקרוב במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות החוגג 65 שנים להיווסדו. הפרס יוענק לגברים ולנשים שהותירו את חותמם על הספורט הישראלי והוא נועד להביע הערכה, הוקרה וציון לשבח לפועלם ולתרומתם של העוסקים בספורט והמפתחים אותו, שהגיעו להישגים ולציוני דרך בתחומם, ובכך תרמו תרומה משמעותית.
ועדת הפרס הבוחרת תורכב מחמישה אנשי ציבור וספורט בכירים, שיעניקו את פרס אות מפעל החיים בקטגוריות הבאות: ספורטאי/ת, מאמן/ת, איש ניהול בתחום הספורט, איש חינוך/איש רשות מקומית מתחום הספורט וחוקר/ת אקדמיה מתחום הספורט. הוועדה תבחן את ההישגים הספורטיביים של המתמודדים והמתמודדות, תרומתם והשפעתם על הספורט בישראל, ועשייה ערכית לצד מקצועית. לאחר שקלול כל הפרמטרים על ידי חברי הוועדה יבחרו הזוכים והזוכות בקטגוריות השונות.
2 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
חילי טרופר
(מיכה בננו)
שר התרבות והספורט חילי טרופר, שיזם את הפרס, הסמיך את מכון וינגייט להוביל ולנהל את חלוקת הפרס. בשבוע שעבר התכנסה במכון ועדת הפרס, שבראשה עומד אריק פינטו, יו”ר המועצה הלאומית לספורט, ולאחר מכן יצא קול קורא לציבור. את המועמדות ניתן להגיש עד ל-27 בפברואר.
השר חילי טרופר מסר: “לראשונה יוענק פרס מפעל חיים בספורט ויבטא את ההערכה העמוקה שלנו לאנשי ונשות הספורט הישראלי. הספורט מהווה חלק מהותי בחיי כולנו ולכן הובלנו מהלך של הענקת פרסים לדמויות אשר הותירו חותם עמוק בספורט בישראל. אנו מתחילים בכך מסורת של הכרת תודה והערכה כלפי דמויות שקידמו את הספורט באופן משמעותי ותרמו לכך שהוא מהווה חלק מרכזי בחייה של מדינת ישראל”.
יקי אנוך, יו”ר מכון וינגייט, הוסיף: “מכון וינגייט הוא הבית של הספורט הישראלי ולכן זה הגיוני שהוא זה שיעניק את הפרס של הספורט הישראלי. אנו גאים להוביל את המפעל המופלא הזה, שמציין את תרומתם של נשים וגברים מופלאים, אבל הפרס הגדול ביותר של מי שיזכו הוא החותם שהותירו על ילדות וילדים שהלכו בעקבות ההשראה שהם נתנו”.