3 צפייה בגלריה
ג'ון דיברתולומיאו
ג'ון דיברתולומיאו
ג'ון דיברתולומיאו
(עמוד האינסטגרם הרשמי של מכבי ת"א)
אכזבה במכבי תל אביב לאחר ההפסד אמש (חמישי) 70:52 לבאיירן מינכן, שעצר רצף של שלושה ניצחונות ביורוליג, בערב שהיה כולו הפסד כפול. ההפסד הראשון היה כאמור במשחק עצמו, כשאם לא היה די בכך הצהובים כחולים הפסידו בהפרש שנותן לבאיירן עדיפות במקרה של שובר שוויון ראש בראש, ואפילו שם אותם בעמדת נחיתות מסוימת במקרה של שובר שוויון רב משתתפים, ואם לא היה די ב"הפסד הכפול" הרי ששאר התוצאות בחציו הראשון של המחזור ה-25 לא בדיוק שיחקו לטובתה של אלופת המדינה.
"היינו רעים, בחצי השני לא קלענו", אמרו במועדון לאחר המשחק, חניכיו של אבי אבן לא הצליחו לייצר שטף התקפי, ובאיירן מינכן הצליחה פשוט לשבור ולהעלים כל זכר למשחק קבוצתי מצידה של אלופת המדינה שבתום 40 דקות של כדורסל טור האסיסטים שלה הראה חמישה בלבד.
הייתה זו הפעם החמישית מאז הקמתו של המפעל הבכיר ביבשת הישנה בו נעצרו הצהובים כחולים על חמישה אסיסטים בלבד, הפעם הראשונה הייתה בעונת 2006/07 (צסק"א מוסקבה), לאחר מכן בעונת 2011/12 זה קרה שלוש פעמים (פנאתינייקוס, ברצלונה וריאל מדריד), ואמש כאמור הייתה הפעם האחרונה. השיא השלילי אגב עומד על ארבעה אסיסטים - הפעם הראשונה הייתה בעונת 2001/02 מול שלאסק ורוצלב, השנייה ב-2003/04 מול ז'לגיריס קובנה.
3 צפייה בגלריה
יפתח זיו
יפתח זיו
יפתח זיו
(עמוד האינסטגרם הרשמי של מכבי ת"א)
"לא הצלחנו להוציא לפועל", אמרו בסביבת הקבוצה על הערב התקפי לא טוב בו קבעו הצהובים כחולים שיא קליעה שלילי חדש ביורוליג עם 52 נקודות. יחד עם זאת ערב הקליעה הכי פחות פורה של הצהובים היה ב-1963 מול אולימפיה לובליאנה בו קלעה הקבוצה 46 נקודות בגביע האלופות האירופי. היה מדובר בסיבוב הראשון של המפעל בו נערכו שני משחקים, בראשון מכבי תל אביב הפסידה בתוצאה 60:46 ובגומלין ניצחה 71:72 מסל של יצחק אמר, במה שהיה הניצחון הראשון של המועדון באירופה, למרות הניצחון הקבוצה הודחה היות והפסידה בהפרש גבוה יותר.
חזרה למשחק אמש, השחקנים שעלו על הפרקט באאודי דום ירדו ממנו כשהם מאוכזבים ועייפים כפי שציינו בסביבת הקבוצה זכר למשחק השלישי בחמישה ימים. במועדון הזכירו כי אחרי כל הפסד יש אכזבה והודו: "באיירן מינכן שיחקה פיזי במיוחד ואנחנו החטאנו יותר מדי זריקות". נקודת האור היחידה אותה לקחו מהמשחק בסביבת הקבוצה הייתה שהצליחו להגביל את הבאוורים ל-70 נקודות שזרקו שש פעמים פחות לשתי נקודות, אך בכל הנוגע להגנת השלשות של הקבוצה הדברים הלכו כבר פחות טוב שכן חניכיו של אנדריאה טרינקיירי קלעו 11 שלשות ב-40 אחוזים.
3 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
(עמוד האינסטגרם הרשמי של מכבי ת"א)
קינאן אוואנס אמר לאחר המשחק: "זה לא היה הערב שלנו, של כל אחד מאיתנו, לא נכנסנו לקצב של המשחק שלנו. בחצי השני איבדנו את הביטחון שלנו ויצאנו לחלוטין מתוכנית המשחק".
אנג'לו קלויארו הוסיף: "היו לנו רק חמישה אסיסטים עם אחוזי קליעה נמוכים. אנחנו לא יכולים לנצח קבוצה טובה כמו באיירן כשאנחנו משחקים כל כך רע בהתקפה. אנחנו צריכים לעשות חושבים ולהבין למה הגענו ללא אנרגיה, ולחזור לעניינים במהירות. יש לנו משחק נוקאאוט בגביע ביום שני".
חיפה מצטיינת, האם ב"ש הרימה ידיים במאבק?