2 צפייה בגלריה
אוליבייה ז'ירו חוגג
אוליבייה ז'ירו חוגג
אוליבייה ז'ירו חוגג
(רויטרס)
שחקנים גדולים, מאבק אליפות שנפתח מחדש, מהפך אדיר של איש אחד וגם אדום: מה אפשר לבקש יותר מדרבי? זה מה שקיבלנו אמש (שבת) בקרב הגדול של איטליה, שם מילאן הפכה פיגור לניצחון 1:2 בזכות צמד בזק של אוליבייה ז’ירו (75 ו-79). המרוץ לסקודטו נפתח מחדש בארץ המגף כאשר הרוסונרי שבמקום השני נמצאים רק נקודה מתחת לנראזורי, להם משחק חסר.
ז’ירו כמובן היה הכוכב הגדול של הדרבי. “הגיבור של מילאן”, “השכיח את חסרונו של זלאטן”, “בלתי נגמר”, היו בין התגובות להופעה של החלוץ ברחבי ארץ המגף. הוא עצמו סיפר: “קיוויתי לכדור אחד או שניים ברחבה, הראשון היה קצת עם מזל, אבל השני היה מהתקפה יפה. אני כל כך שמח עבור האוהדים וגאה כי הקבוצה הזו לא ויתרה”.
החלוץ המשיך: “התקשינו במחצית הראשונה אבל חזרנו לעצמנו. הוכחנו את רוח הצוות שיש לנו אבל הדרך עוד ארוכה. יש הרבה משחקים ואינטר עדיין ראשונה. המטרה שלנו היא פשוט לנצח ולא להסתכל על מה שקורה אצל אחרות”.
מאמנו, סטפנו פיולי, מרוצה: “יש לנו אותן נקודות כמו בשלב הזה בעונה שעברה, אז אנחנו יודעים שיש עוד הרבה מה לעשות. אמרתי לשחקנים שאנחנו חייבים להמשיך להאמין בעצמנו. רק אנשים שלא מאמינים לא יכולים לעבור מכשולים. ניצחנו את הקבוצה הטובה ביותר בליגה, את האלופה. בחצי הראשון היא שיחקה טוב יותר אבל לשחקנים שלי יש אומץ והם לא מפחדים משום יריבה”.
עוד אמר: “המנטליות שלנו היא מנצחת. ז’ירו יודע מה צריך כדי לנצח משחקים, בדיוק כמו יתר השחקנים בעלי הניסיון שיש לנו בסגל. הם מביאים את הבגרות שלהם והצעירים לומדים מהם בכל יום”. המאמן גם סיפר על מה שהבטיח לעצמו: “הבטחתי לעצמי שאם ננצח, לא אעשן את הסיגר הטוסקני האהוב שלי במשך חודש, אולי זה יעשה לי טוב”. הרוסונרי ייאלצו להסתדר במשחק הבא ללא תיאו הרננדס שהורחק לקראת הסיום.
2 צפייה בגלריה
סטפאנו פיולי זועם
סטפאנו פיולי זועם
סטפאנו פיולי זועם
(רויטרס)
מנגד, תחושות קשות אצל אינטר שהוליכה עד לדקה ה-75 משער של איבן פרישיץ’, אך סיימה את הדרבי בלי כלום. המאמן, סימונה אינזאגי, דיבר: “זה הכדורגל, שלטנו לגמרי אבל לא היינו חדים. היה להם מזל בשער הראשון וחוכמה בשני. השחקנים כעסו משער השוויון כי הייתה עבירה ברורה על אלכסיס סאנצ’ס, איבדנו את הפוקוס. אם נשחק את המשחק הזה שוב עוד 10 פעמים, נפסיד אולי פעם אחת. לא הגיע לנו להפסיד”.
עוד הוסיף: “עד השוויון שלהם, לא אפשרנו למילאן לעשות שום דבר. היינו צריכים לכבוש את השער השני הרבה יותר מוקדם אבל לא עשינו את זה. הליגה עוד ארוכה ואפשר לתקן כל דבר”.