3 צפייה בגלריה
שחקני ב"ש ואלונה ברקת לפני המשחק
שחקני ב"ש ואלונה ברקת לפני המשחק
שחקני ב"ש ואלונה ברקת לפני המשחק
(מרטין גוטדאמק)
אווירה קשה בהפועל באר שבע. אחרי ההפסד השבוע למכבי פתח תקווה בגביע, שקטע רצף של שני ניצחונות רצופים, החבורה של רוני לוי ירדה אמש (שבת) עם הפסד נוסף והפעם בליגה, 1:0 בטרנר למכבי נתניה. מכבי חיפה שתפגוש מחר את מ.ס. אשדוד תוכל להגדיל את הפער לשלוש נקודות ולהתקרב להבטחת המקום הראשון בטבלה לקראת סדר המשחקים בפלייאוף העליון.
חוץ מאיבוד נקודות יקר במאבק על האליפות מול מכבי חיפה ביכולת לא טובה מספיק, האווירה מסביב לקבוצה ולמאמן רוני לוי הופכת להיות רעילה. במועדון מבינים שהקריאות והבוז לעברו של רוני לוי ואיבוד העשתונות מצד האוהדים, עשויים לגרום לסחרור שיפגע במטרות של הקבוצה. "יש אנרגיות לא טובות במשחקים בטרנר כבר תקופה, הקהל חסר סבלנות נגד השחקנים ונגד המאמן. יש פה בעיה לא פשוטה שנצטרך לראות איך נתמודד איתה, הקהל זכותו לבקר", אמר גורם במועדון.
יחד עם זאת, הלחץ הגדול שהסתיים עם קריאות בוז צורמת בסיום וקריאות 'תתפטר' לעבר רוני לוי התפשטו מחוץ לכותלי אצטדיון טרנר. זה התחיל בכך שכמה מאוהדי הקבוצה התעמתו עם אוהדי מכבי נתניה ואף אוטובוס הקבוצה האורחת ספג אבנים עד לכדי ניפוץ השמשה. במועדון גינו את המעשה ואמרו שיפעלו למציאת אותם אוהדים והרחקתם.
האווירה החמה אחרי ההפסד הכואב המשיכה לאחר מכן ביציאה מהשער הראשי באצטדיון טרנר באירוע נדיר. עשרות אוהדים, ברובם ילדים, מחו בפני אלונה ברקת שיצאה בדיוק מדלת היציאה על היכולת של הקבוצה וקיללו את רוני לוי, כאשר הגיעה לרכבה יחד עם בעלה ובנה רק בעזרת סיוע של מספר מאבטחים. נראה שברקת הייתה בהלם ולא ציפתה לסיטואציה מהסוג הזה. בקבוק מים ריק נזרק וכמעט פגע בבנה ואף אחד הילדים שנכח במקום דפק על אחת הדלתות. בסביבת ברקת ואוהדים שנכחו במקום דחו על הסף דיווחים על יריקות או קללות וטענו: "מדובר בשקר רע".
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ב"ש
אוהדי הפועל ב"ש
אוהדי הפועל ב"ש
(ראובן שוורץ)
מחאת האוהדים המשיכה כשעה לאחר סיום המשחק, אבל אנשי המועדון והשחקנים יצאו בתחושות קשות. "סיטואציה לא פשוטה, אנחנו במקום השני בטבלה ומרגישים כאילו יורדים ליגה. הקהל זכותו לבוא בטענות ולבקר, מקווים שזה לא יגרום לכדור שלג", אמרו גורמים. הבעלים אלונה ברקת מבחינתה צריכה גם לעכל את המשחק אמש ולראות איך היא מרגיעה את התלהטות היצרים אצל האוהדים שדורשים את ראשו של לוי. נכון לרגע זה, ברקת אינה מתכוונת לעשות זעזוע מאחר והקבוצה במקום השני ואחוזי ההצלחה המרשימים של רוני לוי עד כה מוערכים מאוד.
והיה גם כדורגל. בבאר שבע ירדו מאוד מאוכזבים מהיכולת על כר הדשא וזה שהשחקנים לא שינו את הגישה ממשחק ההפסד נגד מכבי פתח תקווה בגביע. "זה נכון שיש לחץ ולא נעים לשמוע קהל שורק בוז בדקה ה-30, אבל שחקנים צריכים לדעת שזה הכדורגל וצריך להסתדר גם עם לחץ". לוי ניסה לעורר את השחקנים במחצית וזרק למערכה את שחקן הרכש החדש שלו גוסטבו מרמנטיני במקום יוג'ין אנסה שהיה חלש, אבל הברזילאי לא הצליח לבוא לידי ביטוי בסיר הלחץ של טרנר.
3 צפייה בגלריה
עדן קארצב וגוסטבו מרמנטיני
עדן קארצב וגוסטבו מרמנטיני
עדן קארצב וגוסטבו מרמנטיני
(מרטין גוטדאמק)
לוי ערך אחרי השער של נתניה גם חילוף משולש שכלל את אור דדיה, איתי שכטר וניקיטה רוקאביצה, אבל למעט שכטר שהכניס אנרגיות ועשה כמה מהלכים, גם זה לא עזר. "ניסינו לעשות את כל מה שאפשר כדי לחזור למשחק, אבל זה מסוג המשחקים שלא הולך והלחץ מצליח להשפיע באופן ישיר. נצטרך לדעת לקום ולהתמודד עם זה", אמרו בבירת הנגב.
אם זה לא מספיק, בבאר שבע ייאלצו להתמודד במחזור הקרוב באצטדיון הי"א נגד מ.ס. אשדוד ללא הקשר רמזי ספורי שספג כרטיס אדום. חאתם עבד אלחמיד יחזור לסגל אחרי עונש של חמישה כרטיסים צהובים. איאד אבו עביד ספג אתמול כרטיס צהוב חמישי ומריאנו בריירו כרטיס צהוב תשיעי, שניהם יחמיצו את המשחק נגד הפועל קריית שמונה.