2 צפייה בגלריה
מארק אוברמארס ואדווין ואן דר סאר
מארק אוברמארס ואדווין ואן דר סאר
מארק אוברמארס ואדווין ואן דר סאר
(רויטרס)
סערת מארק אוברמארס רחוקה מלהסתיים. אחרי התפוצצות פרשת ההטרדות המיניות וסיום דרכו של המנהל הספורטיבי, מתחילים להתגלות עוד ועוד פרטים בנוגע לאירועים שבאייאקס היו רוצים לשכוח מהם, וכעת מתברר שהכל החל עוד בסוף חודש ינואר. המנכ"ל אדווין ואן דר סאר שלח מייל לעובדי המועדון ושאל אם נתקלו בהתנהגות מטרידה, מה שהוביל לתלונות נגד אוברמארס.
הבעיה הגדולה יותר מבחינת אייאקס היא שגם אחרי עזיבת מי שהיה המנהל הספורטיבי במשך כמעט עשור, קיים חשד שהדברים קרו במשך תקופה ארוכה. בעיתון 'NRC' ההולנדי קיימו תחקיר שכלל שיחות עם עובדי אייאקס לשעבר ומאחת העדויות עולה כי "יש תרבות של סקסיזם במועדון". עובדת אחרת אמרה: "כאישה באייאקס את צריכה שיהיה לך עור של פיל".
למרות שוואן דר סאר ניסה לשדר לעובדים שהם יכולים לפנות לראשי המועדון כדי להתלונן, מהתחקיר מתגלה תמונה שונה, כזו שבה עובדות שניסו להעלות את העניין בפי בכירים, לא ממש מצאו אוזן קשבת. לפי הפרסום, סביבת העבודה באייאקס כללה התבטאויות תכופות על המראה של עובדות המועדון, בעוד גברים לא הועמדו על מקומם אחרי שחצו את הגבול.
2 צפייה בגלריה
מארק אוברמארס
מארק אוברמארס
מארק אוברמארס
(רויטרס)
מעשיו של אוברמארס הם כמובן החמורים ביותר, אבל בתחקיר מצוין ששלושה חברי הנהלה נוספים התנהגו באופן לא מקובל. יש לציין שעובדי אייאקס לשעבר ששיתפו פעולה עם התחקיר, ביקשו להישאר אנונימיות מחשש לפגיעה במקום עבודתם הנוכחי. במהלך התחקיר העיתון אף נחשף לשיחות הווטסאפ המדוברות, שכן כבר דווח בהולנד שאוברמארס שלח לעובדות אייאקס הודעות בוטות ואף תמונות של איבר מינו.
בינתיים, המועדון ההולנדי SV Epe שמקיים מדי שנה טורניר לצעירים בפסחא הנושא את שמו של אוברמארס, התנער ממי שהיה המנהל הספורטיבי של אייאקס: "אנחנו בהלם מהדיווחים. שמו של אוברמארס לא יהיה קשור יותר לטורניר בעתיד, ההתנהגות שלו לא עומדת בסטנדרטים שהמועדון שלנו מקדם".