3 צפייה בגלריה
דור מיכה ומוחמד אבו פאני
דור מיכה ומוחמד אבו פאני
דור מיכה ומוחמד אבו פאני
(רדאד ג'בארה)
המועצה הלאומית לספורט אישרה הערב (שלישי) שינויים נוספים באמות המידה לספורט הישראלי ובמבחנים לכספי התמיכה לטובת השחקן הישראלי, כך נודע ל-ONE. בנוסף, המשרד הציג לחברי המועצה את התוכנית האסטרטגית ותוכנית העבודה של המשרד לשנת 2022.
המועצה בראשותו של היו”ר אריק פינטו, התכנסה לדיון במסגרתו היא תיקנה את אמות המידה לחלוקת כספי התמיכה, באופן מינורי, כאשר בין היתר הוחלט להוריד את כמות התחרויות המינימלית לקבלת התמיכה, משום שלא כל ענפי הספורט הצליחו לקיים פעילות סדירה בגלל מגפת הקורונה. במהלך הדיון, אגב, אחד מחברי המועצה טען לפגיעה בתקציביהן של אגודות רבות בישראל בגלל מגפת הקורונה ונאמר לו כי הנושא ייבדק.
בנוסף, אושרו המבחנים החדשים לתמיכה עבור שיתוף השחקן הישראלי. כזכור, בעקבות סכסוך בין ארגון השחקנים למינהלת הליגה בכדורסל, השרה לשעבר, מירי רגב, מינתה את ועדת שרעבי לדון בנושא, וזו החליטה לחלק מענקים לחיזוק מעמד השחקן הישראלי בגובה של 15 מיליון שקל לשנה.
3 צפייה בגלריה
מירי רגב בטדי
מירי רגב בטדי
מירי רגב בטדי
(אורן בן חקון)
בשנים האחרונות רבים התרעמו על אופן חלוקת התקציבים הללו. כעת החליט משרד התרבות והספורט לקבוע קריטריונים חדשים לתקנה, שמחלוקת לרצועות שונות, כאשר בין היתר תנאי הסף קובעים כי חלק נכבד מהתקציבים יחולקו לענפים שיש בהם לפחות 40% זרים מסך כל השחקנים שרשומים בטופס המשחק. כלומר, הרוב המוחלט של התקציב צפוי ללכת לקבוצות בכדורגל הגברים ובכדורסל הגברים, שהם כמובן הענפים הגדולים ביותר.
מי שצפויים להיפגע מההחלטה הזו הם ענפי הכדורעף והכדוריד שאין להם כמות כזאת של שחקנים זרים בקבוצות. גם בליגות הנשים אין כמות אחוזים כאלה של זרות, אך גורם במועצה הבהיר: “מדובר בתיקון משמעותי וחשוב. הסכום שהנשים יקבלו יהיה כמעט זהה למה שהיה והן לא ייפגעו. מעבר לכך, הוקמה על ידי השר חילי טרופר ועדה שתבחן את כל נושא תקצוב ספורט הנשים והיא תקבל החלטות חשובות להמשך, כך שלא זנחנו את הנשים”. לפי ההערכות, ספורט הנשים יקבל נתח של כשלושה מיליון שקלים מתקציבי השחקן הישראלי.
3 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
חילי טרופר
(מיכה בננו)
בדרך לאישור אמות המידה החדשות לתקציבי השחקן הישראלי, שאלו חברי המועצה כיצד ייתכן כי המדינה מעניקה תקציבים דווקא לליגות שיש בהן יותר זרים, ואנשי המשרד השיבו: “אנחנו מעוניינים לתגמל על דקות המשחק שיקבלו השחקנים הישראלים בענפים שיש בהם בעיה עם כמות זרים גדולה, מתוך כוונה לעודד שיתוף של ישראלים בליגות הללו”.
למרות השאלות שצצו בנוגע למבחני התמיכה של השחקן הישראלי ושל אמות המידה לתקצוב הספורט הישראלי, בהצבעה כל ההחלטות אושרו פה אחד ללא כל התנגדות מצד חברי המועצה. בנוסף, משרד התרבות והספורט הציג לחברי המועצה את התוכנית האסטרטגית שלו ואת תוכנית העבודה לשנת 2022. אגב, בהמשך, המועצה צפויה לדון בתיקון מבחני התמיכה לתקצוב הפעילות של המאמנים באגודות.
הכירו את השחיין הגדול הבא של ישראל