1 צפייה בגלריה
לברון מול יאניס
לברון מול יאניס
לברון מול יאניס
(רויטרס)
לילה של הצגות היה לנו הלילה (בין שלישי לרביעי) בליגת הכדורסל הטובה בעולם, כשרוב הכוכבים הגדולים זרחו זה אחר זה, באולמות שונים ברחבי ארצות הברית. זה התחיל עם קרב איתנים בין דווין בוקר לג’ואל אמביד, בו הקלע של פיניקס צלף 35 נקודות והוביל לניצחון על הסנטר של פילי ש”הסתפק” ב-34 נקודות (ו-12 ריבאונדים), והסתיים עם קרב איתנים נוסף בו משחק מפלצתי של 44 נקודות ו-14 ריבאונדים של יאניס אנטטוקומפו הוביל לניצחון על לברון ג’יימס (27 נקודות) והלייקרס.
בין לבין גם טרה יאנג (34 נקודות ו-11 אסיסטים), ג’ה מוראנט (30 נקודות) ולוקה דונצ’יץ’ (33 נקודות ו-11 אסיסטים) רשמו משחקים גדולים והובילו את קבוצותיהם לניצחונות חשובים.
אמביד, אנטטוקומפו וג’יימס גם עשו היסטוריה עם הנתונים המרשימים שלהם. עבור הסנטר של פילי, היה זה המשחק ה-21 ברצף בו הוא קולע יותר מ-25 נקודות. עבור לברון ויאניס, המשחק ביניהם היה ה-20 ברצף בו כל אחד קולע מעל 25. זו הפעם הראשונה בתולדות ליגת ה-NBA בה שלושה שחקנים מחזיקים במשך אותה עונה ברצף של 20 משחקים עם מעל 25 נקודות, וכמובן גם הפעם הראשונה ששלושה שחקנים עושים זאת במקביל, כשהרצף של שלושתם עדיין חי ובועט.
ליאניס הנתון המרשים שהוא חולק עם לברון ואמביד לא הספיק, אז הוא הצליח לחלוק נתון נוסף עם שמות גדולים לא פחות. את 44 הנקודות שלו על הלייקרס הוא קלע ב-85% פשוט מדהים מהשדה ול-14 הריבאונדים שלו הוסיף גם 8 אסיסטים. בכך הוא הצטרף לקארים עבדול-ג’באר ולווילט צ’מברליין כשחקנים היחידים בהיסטוריה שרשמו משחקים של מעל 40 נקודות ב-85% ומעלה מהשדה, מעל 10 ריבאונדים ומעל 5 אסיסטים.
דווין בוקר אולי לא נכנס לאף אחד מהנתונים ההיסטוריים האלה, אבל הוא בהחלט מוביל את פיניקס לתקופה הטובה ביותר בהיסטוריה של הפרנצ’ייז, שמחזיק במאזן הטוב ב-NBA ובמאזן הטוב ביותר אי פעם של המועדון בתקופה זו של השנה – 44 ניצחונות מול עשרה הפסדים בלבד. אחרי שקלע 35 נקודות מול פילי והוביל את הסאנס לניצחון על אמביד וחבריו, שחקן הסיקסרס מאטיס ת’ייבאל נשאל מה הופך את דווין בוקר לשחקן שקשה כל-כך לשמור. הסווינג-מן הצעיר ענה בפסטות: “הוא ממש טוב בכדורסל”.
מקום קצת פחות שמח מפיניקס בימים אלה הוא סקרמנטו. בבירת קליפורניה האוהדים עדיין מעכלים, או יותר נכון לא מצליחים לעכל, את הטרייד ששלח את טייריס הליבארטון, באדי הילד וטריסטן ת’ומפסון לאינדיאנה עבור דומנטאס סאבוניס, ג’סטין הולידיי, ג’רמי לאמב ובחירת סיבוב שני עתידית. בסקרמנטו, שם מחזיקים מאוד מהליבארטון ורבים ראו בו ובד’ארון פוקס כעתיד של המועדון, האוהדים זועמים ורבים מהם הביעו זאת ברשתות החברתיות. בין השאר, אוהדים כתבו: “נראה לי שסיימתי עם המועדון הזה אם החדשות האלה נכונות”, “איבדנו את העתיד שלנו עבור שחקן שמיצה את עצמו”, וגם הכניסו את המילה (והסמל) של הקינגס לתוך צמד המילים “פאקינגסטיופיד”. אפילו אדריאן ווז’נרובסקי מ-ESPN אמר ש”הליגה כולה המומה מהטרייד הזה”.