3 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים
(רדאד ג'בארה)
נציגי ארגון השחקנים בראשותו של ניר אלון ניסחו הסכם חדש עבור השחקנים אל מול בית"ר ירושלים לאחר שנתגלו אי הסכמות להסכם שבתחילה דרשו בבית"ר שעליו יחתמו השחקנים. כל השחקנים מיוצגים דרך הסכם קיבוצי של ההסתדרות בארגון השחקנים, כלומר ההסכם מחייב את כל השחקנים בקבוצה.
ההסכם נשלח לכל שחקני בית"ר ירושלים והגיע לידי ONE ובו מובהר כי מדובר בהלוואה של השחקנים כפי שמופיע בסעיף הראשון בהסכם: "הצדדים מסכימים בזאת כי הפחתת השכר הינה זמנית בלבד וכי הפרשי השכר שבין השכר שלפני הפחתה לבין השכר שלאחר הפחתה (להלן: "הפרשי השכר") יחשבו כהלוואה של העובדים לקבוצה ו/או כחוב של הקבוצה כלפי העובדים, לכל דבר ועניין.
בהסכם מתברר שישנו סעיף שעליו עיקר המחלוקת, סעיף 8 ב4 בו כתוב: "אם מר משה חוגג ו/או חברה בבעלותו ו/או בשליטתו ו/או מי מטעמם, אם במישרין ואם בעקיפין, יישארו בעלי מניות בקבוצה גם בעונת המשחקים 2022/2023, הכסף יוחזר לשחקנים", על הסעיף הזה יש מחלוקת ובבית"ר ירושלים מעדיפים שיוסר מההסכם.
3 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים בסיום
שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים בסיום
שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים בסיום
(רדאד ג'בארה)
בנוסף, מודגש בהסכם כי מדובר בהלוואה שתוחזר לשחקנים במקרים הבאים:
1. רכישת הקבוצה ע"י צד ג'.
2. הכנסת משקיע/ים מהותי/ים לבעלות על הקבוצה. (למען הסר ספק משקיע/ים מהותי/ים הינו/ם משקיע/ים שרוכש/ים יחד ו/או לחוד לפחות 30% ממניות הקבוצה).
3. צו עיכוב הליכים ו/או צו לפתיחת הליכים כנגד הקבוצה בחלופת שיקום כלכלי ו/או חלופת פירוק ו/או חלופת הפעלה זמנית (במקרה כגון זה החוב בגין הפרשי השכר יחשב כחוב שכר לכל דבר ועניין כלפי המוסד לביטוח לאומי ו/או במסגרת הסדר נושים של הקבוצה).
וכאמור הסעיף שבמחלוקת: "אם מר משה חוגג ו/או חברה בבעלותו ו/או בשליטתו ו/או מי מטעמם, אם במישרין ואם בעקיפין, יישארו בעלי מניות בקבוצה גם בעונת המשחקים 2022/2023".
3 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס ושחקני בית"ר ירושלים באימון
יוסי אבוקסיס ושחקני בית"ר ירושלים באימון
יוסי אבוקסיס ושחקני בית"ר ירושלים באימון
(רפי בן חקון)
עוד הוסכם כי לא יקוזז סכום כסף מהחזרי הדלק לו זכאים השחקנים לאחר שבתחילה בבית"ר דרשו קיזוז גם על הוצאות הדלק. "למען הסר ספק הקבוצה תמשיך לשלם לעובדים את מלוא ההוצאות המגיעים להם, לרבות אחזקת רכב, דלק, שכר דירה וכו'", נכתב.
בנוסח ההסכם הקיבוצי שהועבר לראשי בית"ר דורשים השחקנים כי שכרם המקורי יירשם בתלוש השכר: "תשלום שכר העובדים יופיע בתלוש השכר, בכל חודש, לפי הסכום לפני ההפחתה בהתאם לחוזה המקורי של העובדים שהופקד ברשות לביקורת תקציבים ובשורה נפרדת יופיע סכום ההפחתה לעובד (במינוס), כאמור לעיל, ויקרא כ"הפחתה לייצוב הקבוצה".
עוד נכתב: "מוסכם בין הצדדים כי שכר השחקנים, צוות המאמנים, עובדי מנהלה ועובדים בתפקידי הניהול החל משכר ינואר 2022 ועד חודש מאי 2022 (כולל) יופחת, כדלקמן: עובד ששכרו הכולל, כמוגדר בסעיף 5.1 לעיל, הינו מעל 13,500 ש"ח (ברוטו) יופחת סכום בגובה 25% מהשכר הכולל ברוטו (להלן: "ההפחתה") של העובד כמפורט להלן. מובהר בזאת במפורש, כי לעובדים ששכרם הכולל, כמוגדר בסעיף 5.1 לעיל, נמוך מ-13,500 ש"ח (ברוטו), לא תתבצע הפחתה משכרם על פי הסכם זה. מוסכם בזאת במפורש, כי בכל הנוגע להפרשות סוציאליות (דמי גמולים לקרן פנסיה ו/או לקרן השתלמות ו/או לכל קופת גמל אחרת) וכן הפרשות לביטוח לאומי, הן יעשו בהתחשב בהפחתה האמורה בסעיף 5 לעיל. הקבוצה מתחייבת להפריש הפרשות מלאות, כאמור, לפי כל דין ו/או הסכם החל בקבוצה בהתאם לשכר המופחת".
לסיכום נכתב: "יודגש כי החזר הפרשי השכר לעובדים אינו מותנה בכך שהעובדים ימשיכו לשחק בקבוצה בעונת המשחקים 2022/2023 ויוחזרו לעובדים במקרים כאמור בס' 8ב.1 -4 גם אם העובדים לא ישחקו בקבוצה בעונה הנ"ל. ידוע לעובדים, כי בכוונת הקבוצה להתחזק במספר עובדים לצורך הבטחת ההישארות בליגת העל. הקבוצה מאשרת כי הסכמת נציגות העובדים ליישום הסכם זה כמפורט בהסכם זה, מייתרת את הצורך בפיטורי עובדים או שחרור עובדים ומאמנים – מעבר לקבוע בהסכם זה מפורשות. לפיכך, כל עוד עומד הסכם זה בתוקפו לא יפוטרו עובדים או ישוחררו עובדים ומאמנים עד לתום העונה".