1 צפייה בגלריה
ג'יימס נאנלי
ג'יימס נאנלי
ג'יימס נאנלי
(איציק בלניצקי)
מכבי תל אביב תארח הערב (חמישי, 21:05) את צסק"א מוסקבה במסגרת המחזור ה-26 של היורוליג. חניכיו של יאניס ספרופולוס ניצחו בשני האחרון את הפועל גליל עליון במסגרת רבע גמר גביע המדינה, והערב הם ירצו לחזור למסלול הניצחונות גם ביורוליג לאחר ההפסד לבאיירן מינכן במחזור הקודם. הקבוצה שפספסה הזדמנות לנצח את קבוצת הצבא האדום על אדמת רוסיה בסיבוב הקודם, תערוך טקס בו יוכנסו פיני גרשון וצביקה שרף להיכל התהילה של המועדון - היכל המכבים.
הקבוצה הרוסית מגיעה להיכל מנורה מבטחים לאחר שהפסידה במחזור ליגת ה-VTB האחרון לאוניקס קאזאן במשחק שהוכרע על הבאזר עם סל של או ג'יי מאיו בתום 55 דקות של כדורסל, וזאת כשבמשחק המדובר קבוצתו של דימיטריס איטודיס חסרה את יוהאנס פוייטמן, טורניקה שנגלייה ואת וויל קלייבורן. ערב המשחק צסק"א מדורגת בתחרות הבכירה של אירופה במקום החמישי עם מאזן של 14 ניצחונות אל מול 9 הפסדים.
קבוצתו של איטודיס הפסידה לאוניקס לאחר שלוש הארכות, במשחק שבו דניאל האקט, אחד מעמודי התווך של הקבוצה, שיחק יותר מ-40 דקות. יחד עם זאת צסק"א שהחתימה לאחרונה את אלריק פרימן ולפי דיווחים באירופה קרובה לצרף גם את קווין פאנגוס, עדין מחזיקה בקו אחורי עמוק במיוחד כשהמאצ'אפ בין שתי הקבוצות יוכל להכריע את ההתמודדות. המפתחות מבחינתם של הצהובים כחולים יהיו קשורים איך לא כי אם בהגנת השלשות שלהם כמו גם ביכולת לשמור על הכדור. שני מאצ'אפים שבהחלט שווה לשים אליהם לב ברמת המיקרו הם אלו של ניקולה מילוטינוב מול אנטה ז'יז'יץ' וכל ציוות הגנתי שיקבל קיירי תומאס, בין שיהיה מדובר באיפה לאנדברג, דניאל האקט, מאריוס גריגוניס או אלכסיי שבד.
דריק וויליאמס אמר לקראת המשחק: "המאזן שלנו במשחקי הבית היה די טוב בכל העונה, בכל פעם שמשחקים קבוצה כמו צסק”א, שהיא אחת הקבוצות החזקות בעשור האחרון, כולם מתרגשים. אנחנו רוצים לבוא ולשחק חזק, יעיל ועם תשוקה. לא הכל הלך לטובתנו בשבועות האחרונים, אבל באותה נשימה אנחנו מוכנים למשחק הזה. אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים לעשות, צפינו בווידאו בדברים שעשינו טוב ובדברים שלא עשינו טוב במשחק הקודם נגדם. זה הדבר הכי טוב בליגה הזו - יש לך שתי הזדמנויות לשחק נגד כל קבוצה. אנחנו רוצים ללמוד מהטעויות שלנו בפעם הקודמת ולהיות יותר טובים".
עוז בלייזר הוסיף: "אין ספק שקורה לנו הרבה שאנחנו משחקים טוב רק במחצית אחת. דיברנו על זה, בעיקר בנושא של האנרגיות, האינטנסיביות בהגנה - לקחת את זה כפגיעה באגו בכל פעם שקולעים עלינו. אנחנו צריכים להרים את הרמה ולהתחיל משחקים ככה, אני חושב שזה יקל עלינו בהמשך. מול קבוצות כמו צסק”א אתה צריך לבוא מוכן מההתחלה. חוסר היציבות יכול לפגוע מאוד בתוכנית המשחק, אבל אנחנו מדברים על זה ומוכנים לתת מלחמה במשך 40 דקות ולהיות מרוכזים, כי על טעויות נענשים מול קבוצות כאלה. צריך לשמור על יציבות, להיות אגרסיביים ואני מאמין שעם התמיכה של הקהל אנחנו נעשה את זה".