2 צפייה בגלריה
דושאן ולאחוביץ' חוגג
דושאן ולאחוביץ' חוגג
דושאן ולאחוביץ' חוגג
(רויטרס)
75 מיליון אירו שילמה יובנטוס על דושאן ולאחוביץ’, ולפחות בינתיים, בזמן הקצר שבו הוא נמצא בגברת הזקנה – הסקורר הסרבי האימתני פורע את השטרות ובגדול. הערב (חמישי) יובנטוס אירחה את ססואולו במסגרת רבע גמר הגביע האיטלקי והתקשתה, אך לבסוף ניצחה בזכות ביצוע אישי אדיר של הכוכב החדש שלה. ולאחוביץ’ קבע 1:2 דרמטי בדרך לחצי הגמר, שם מחכה לו מפגש כפול פיקנטי מול האקסית פיורנטינה, שניצחה עוד קודם לכן 2:3 את אטאלנטה, גם כן בתום דרמה גדולה.
אחרי שכבש במשחקו הראשון ב-0:2 על הלאס ורונה, ולאחוביץ’ פתח גם הפעם בהתקפה ושיתף פעולה עם פאולו דיבאלה. כבר בדקה השלישית, דיבאלה, שנמצא גם כן בכושר מצוין, כבש את הראשון עם בעיטה חזקה מקרוב. אלא שמכאן ועד לסיום המחצית, יובנטוס נעלמה. המארחת הורידה את הרגל מהגז, אפשרה לססואולו להיכנס למשחק וזו הגיבה בהתאם, כשבדקה ה-24 חאמד ג'וניור טראורה כבש שער ענק והוריד את הקבוצות בשוויון מוצדק להפסקה.
במחצית השנייה יובנטוס שוב השתלטה על המשחק. הגברת הזקנה שלטה ללא עוררין, החמיצה והחמיצה ממצבים קורצים, עד שהגיע ולאחוביץ’. בדקה ה-88, הסרבי קיבל את הכדור כשהוא בודד לחלוטין בהתקפת יובנטוס, לקח את שחקן ההגנה של ססואולו לאחר על אחד ומזווית בלתי אפשרית בעט כדור שפגע בשחקן הגנה וחדר לרשת. הרכש שמתגלה כבינגו ממשחק למשחק ממשיך להצדיק כל אירו מבין 75 המיליון ששולמו עליו ומי יודע, אולי בדרך לקחת את יובנטוס לזכייה שנייה ברציפות בגביע.

אטאלנטה – פיורנטינה 3:2

איזו דרמת ענק קיבלנו בברגאמו, שם פיורנטינה התארחה אצל אטאלנטה ובתום מותחן אדיר וקצב בלתי רגיל, גברה עליה 2:3 עם שער ניצחון של ניקולה מילינקוביץ’ הבלם, שהעניק 2:3 גדול לקבוצה של וינצ’נזו איטליאנו, שתהיה בין הארבע האחרונות, שם היא עשויה לפגוש את יובנטוס, אם זו תעבור את ססואולו.
פיורנטינה אמנם איבדה את דושאן ולאחוביץ’ ליובנטוס, אך קיבלה בענק את קשישטוף פיונטק. החלוץ הפולני שחזר לקדנציה מחודשת באיטליה אחרי אפיזודה לא מוצלחת במיוחד בהרטה ברלין, העניק לוויולה יתרון מהנקודה הלבנה כבר אחרי שמונה דקות, יתרון שהיה מוצדק לאור העליונות של פיורנטינה ברוב שלבי המחצית הראשונה. אבל אטאלנטה לא ויתרה. דוידה זפאקוסטה קבע שוויון עם טיל אדיר לחיבורים בדקה ה-30. עד לסיום המחצית, ז’רמי בוגה שפתח כחלוץ ‘9’ מדומה עוד הספיק לבעוט לקורה.
המחצית השנייה הייתה משוגעת לחלוטין. בוגה הצליח להשלים מהפך עבור אטאלנטה עם מבצע אישי אופייני ומרשים בדקה ה-56, אך בדקה ה-71 פיורנטינה שוב קיבלה פנדל, כשהפעם פיונטק החמיץ בניסיון הראשון אך כבש את הריבאונד. הדרמה הגדולה התחילה בדקה ה-80. למרות הרחקתו של לוקאס קווארטה בדקה ה-80, פיורנטינה הראתה אופי יוצא דופן. בדקה ה-93, ממש בשנייה האחרונה של תוספת הזמן, כדור שנהדף מההגנה הגיע לבלם, ניקולה מילנקוביץ’, שעצר על החזה, הניף את הרגל וירה וולה נפלא לפינה הרחוקה, ששווה מקום בחצי הגמר, מי יודע, אולי מול יובנטוס ו-ולאחוביץ’, שצפוי לקבלת פנים “חמה” בחזרה שלו לארטמיו פרנקי.
2 צפייה בגלריה
ניקולה מילנקוביץ' בטירוף
ניקולה מילנקוביץ' בטירוף
ניקולה מילנקוביץ' בטירוף
(רויטרס)