1 צפייה בגלריה
סטיפה פריצה ואושר דוידה  (מערכת ONE)
סטיפה פריצה ואושר דוידה  (מערכת ONE)
סטיפה פריצה ואושר דוידה (מערכת ONE)
(רדאד ג'בארה, נעם מורנו)
אחרי שאוהדי שתי הקבוצות הטריפו את השחקנים, באימונים המסכמים נראה שכולם מוכנים לקרב הגדול בתל אביב. הערב (שבת) ב-20:00 הפועל תל אביב תארח את מכבי תל אביב למפגש שהוא כידוע הרבה מעבר לנקודות. רגע לפני, זה הזמן לנצח קצת את המספרים לקראת הראש בראש בין האדומים למחזיקת הגביע.
הפועל כזכור לא ניצחה ב-20 מפגשי הדרבי האחרונים, החגיגה האחרונה שלה מול הצהובים הייתה אי שם באפריל 2014, מאז עברו כמעט 8 שנים. אם נשים רגע את ההיסטוריה בצד ונתרכז בעונה הנוכחית אז מכבי אמנם מגיעה ליותר מצבים בממוצע למשחק – 15.29 לעומת 11.43, אך ביחס הניסיונות הבקעה שמתורגמים לשערים הפועל יעילה יותר עם 8 מול 9.17 אצל מלאדן קרסטאיץ’.
צפו: אהדי מכבי פורצים לאימון לקראת הדרבי
האדומים הם המתקלים הטובים בליגה, 22.8 בממוצע למשחק, כאמור הכמות הגבוהה בליגת העל. אם ב-16 המחזורים הראשנים מכבי ספגה בממוצע 1.44 למשחק הרי שבחמשת משחקיה האחרונים זה ירד ל-0.8 בממוצע ונראה שגם ההתחלה מתחילה לאט לאט להתייצב. האם לחץ אדום יעזור? לא בטוח. מחזיקת הגביע מאבדת רק 9.8 כדורים בממוצע בחצי שלה, הכמות הנמוכה ביותר בליגה.
אגב, דן איינבינדר, שלא צפוי לפתוח בהרכב, הוא השף של האדומים העונה. הקשר הוותיק כבר בישל חמישה שערים העונה, בכל שלוש העונות האחרונות יחד הוא רק הגיע לכמות הזו. בצד השני גם לגבי קניקובסקי חמישה בישולים, כשגם במלכי השערים ישנו שוויון בין אושר דוידה לסטיפה פריצה, שבעה לכל אחד. שערים? כנראה שיהיו, מכבי הבקיעה בכל אחד מ-14 משחקיה האחרונים.
מי שנכנס לקצב בצהוב הוא דן ביטון, ב-17 המחזורים הראשונים הוא הבקיע שער אחד ולא בישל, אך בארבעת האחרונים הוא כבש אחד ובישל שניים. בדרך לעוד 1:1, בשלושת הדרבים האחרונים הפועל כבשה ראשונה ו-90 הדקות הסתיימו בתוצאה זהה, אחד מהם הוא כמובן בגמר הגביע בעונה שעברה עם החגיגה הצהובה בסיום. נתון היסטורי נוסף – הפער בין הקבוצות עומד על 5 נקודות, זה הפער הנמוך ביותר ביניהן בשלב זה של העונה מאז עונת 11/12.