1 צפייה בגלריה
ציון דרך ופספוס באותו משחק. לברון
ציון דרך ופספוס באותו משחק. לברון
ציון דרך ופספוס באותו משחק. לברון
(רויטרס)
לא כך לברון ג'יימס רצה לשבור את השיא של קארים עבדול ג'באר: כוכב לוס אנג'לס לייקרס הפך הלילה (בין שבת לראשון) לשיאן הנקודות בכל הזמנים ב-NBA בליגה הסדירה ובפלייאוף, אבל לא עמד בלחץ וקבוצתו הסתבכה עוד יותר במאבקי המיקום בפלייאוף אחרי הפסד שלישי רצוף, הפעם 117:115 לגולדן סטייט.
לברון השתווה לעבדול ג'באר (44,149 נקודות) עוד במחצית הראשונה ועבר אותו בהמשך עם 44,157. השיא הבא על הפרק מבחינת קינג ג'יימס, לפחות בפן האישי, יהיה שיא הנקודות של עבדול ג'באר רק בעונה הרגילה (38,387) כשבשלב זה לברון עומד על 36,526 נקודות.
ובכל זאת, לברון לא הצליח למנוע מהלייקרס הפסד נוסף. הוא אמנם סיים עם 26 נקודות, 15 ריבאונדים ושמונה אסיסטים, אבל רשם החטאה בקלאץ' מהקו והווריירס ניצחו, בין היתר אחרי הצגה של קליי תומפסון שקלע 16 מ-33 הנקודות שלו ברבע האחרון.
מאמן הלייקרס, פרנק ווגל, אמר על השיא של לברון עוד לפני המשחק: "זה מדהים, כל מה שהוא עושה בקריירה הוא יוצא דופן, בגלל זה אני מאמין שהוא השחקן הגדול בהיסטוריה". מאמן גולדן סטייט, סטיב קר, אמר: "אני מרגיש שראיתי במו עיני הרבה מהנקודות (של לברון) בפלייאוף. זו סטטיסטיקה מדהימה, זה אדיר כשאתה חושב על כל השחקנים שעברו בליגה והכישרון שלהם כמו מייקל ג'ורדן, ששיחק מיליון משחקים בפלייאוף. זה אומר הרבה על לברון והקריירה שלו".
בוושינגטון, הוויזארדס חזרו להפסיד והפעם 123:110 לסקרמנטו במשחק שבו דני אבדיה עלה מהספסל כדי לקלוע 10 נקודות, לקלוט שלושה ריבאונדים ולמסור שני אסיסטים לצד חטיפה וחסימה ב-28 דקות. הוא סיים עם 3 מ-9 מהשדה והעיתונאי ג'וש רובינס שמסקר את הקבוצה מהבירה עבור ה'את'לטיק', צייץ: "לפני כמה ימים אבדיה הטביע בקלות בחימום. הוא צריך להתחיל לסיים התקפות בהטבעות במקום בליי אפים. הוא החטיא כמה סלים העונה בגלל שלא הטביע".