3 צפייה בגלריה
ברנדלי קוואס
ברנדלי קוואס
ברנדלי קוואס
(האתר הרשמי של מכבי ת"א)
“חוסר כבוד פוגע בך בצורה אחרת כשאתה מרגיש שהם מזלזלים באינטליגנציה שלך”, כך כתב היום (שלישי) הקיצוני של מכבי ת”א, ברנדלי קוואס, בפוסט באינסטגרם. זו לא הפעם הראשונה שההולנדי אחראי על מסרים מסתוריים אחרי שבחודש שעבר כתב בסטורי: “לפעמים הצניעות שלך גורמת לאנשים לחשוב שהם יכולים לשחק בך”.
דבריו של קוואס מהיום הגיעו אחרי שהבוקר פורסם בהולנד ראיון עם מנהל מחלקת הנוער של מכבי ת”א, קלאודיו בראגה, שאימן בעבר באקדמיה של איינדהובן – שתי קבוצות שייפגשו ביום חמישי ב-19:45 בקונפרנס ליג. “לקוואס תהיה הרבה מוטיבציה לשחק מול פ.ס.וו”, אמר בראגה על מי שממעט לשחק ולא שותף גם בדרבי.
עוד אמר בראגה בראיון: “האם קרסטאיץ' שאל אותי על פ.ס.וו? היום כבר אפשר לדעת הכל והשחקנים מכירים אחד את השני. אלה שתי קבוצות טובות, אני מצפה לשני משחקים טובים וזה יכול ללכת לכל כיוון. אני לא יודע אם זה 50:50, אבל זה לא שאנחנו כבר בחוץ, מדובר בשתי קבוצות ברמה דומה. זה יהיה משחק מיוחד עבור זהבי, הוא אהוב מאוד במכבי".
3 צפייה בגלריה
מפגש עם האקסית. זהבי
מפגש עם האקסית. זהבי
מפגש עם האקסית. זהבי
(האתר הרשמי של איינדהובן)
בראגה שמונה למנהל מחלקת הנוער של הצהובים בקיץ האחרון, הוסיף: "ברמת האוהדים, התארים וההצלחה של מכבי באירופה, אתה בהחלט יכול להשוות את זה למועדון מהטופ האירופי. אלה דברים שמכבי עשתה כאן בישראל ומרגישים את הנוכחות שלה בכל מקום".
בראגה דיבר גם על החיים בישראל: "זה נוח, מזג האוויר טוב ובטוח להיות כאן למרות מה שקוראים לפעמים בהולנד. במכבי יש לנו לא מעט אתגרים, כך שאני לא יכול להתלונן. איך הגעתי למכבי? שוחחנו (בזום) וראינו שאני מתאים למה שהם חיפשו. הם עזרו לי בהכל אחרי שהגעתי לישראל - ברכב, דירה וכל דבר אחר".
בראגה מספר שהדבר הראשון שהסבירו לו במכבי הוא המכביזם. "אתה יכול להסביר את זה בשלוש מילים: לחימה, מחויבות ו-ווינריות", הוא אומר, "זה חלק מה-DNA של המועדון ומייצג מנטליות של ווינריות, בכל מקום שאליו מכבי מגיעה אנחנו צריכים להראות שאנחנו הכי חזקים. זה מה שהאוהדים רוצים לראות".
בראגה מסביר שהמטרה שלו היא לא רק להכין את שחקני העתיד של מכבי ת"א לקבוצה הראשונה, אלא גם להתמודדות עם הלחץ והשאיפות של המועדון: "נדרש מהם להציג יכולת גבוהה, הם צריכים לדעת להתמודד עם הלחץ. מכבי זה מועדון שהתקשורת עוסקת בו הרבה, כך ששחקן צעיר צריך לדעת להתכונן לזה. אני מנסה להוציא את המקסימום מכל אחד ומנסה לאתגר את המאמנים במחלקת הנוער".
3 צפייה בגלריה
קלאודיו בראגה
קלאודיו בראגה
קלאודיו בראגה
(ראובן שוורץ)
בראגה דיבר גם על הסגנון של מכבי: "אתה צריך ליזום במגרש ולהכתיב את הקצב - אלה דברים שאנחנו חוזרים עליהם כל יום ומדגישים בפני השחקנים הצעירים". הפורטוגלי אף אומר שיש מקום לשיפור בשיתוף הפעולה בין ההתאחדות לכדורגל לבתי הספר: "צריך שיהיה איזשהו סיכום כך שהצעירים יעבירו יותר שעות בפעילות ספורטיבית. בפן הזה, המצב בהולנד טוב יותר. ברגע שזה יהיה כך גם בישראל, נוכל להתמודד עם הטופ האירופי, אבל גם כך אני לא חושב שאנחנו רחוקים מזה. ברמת האקדמיה, השאיפה היא לשחק בתדירות גבוהה בליגת האלופות לנוער".