5 צפייה בגלריה
צ'ינאנו אונאקו
צ'ינאנו אונאקו
צ'ינאנו אונאקו
(איציק בלניצקי)
בני הרצליה זכתה אמש (חמישי) בגביע המדינה בפעם השנייה בתולדותיה ואחרי 27 שנה בזכות ניצחון על הפועל ת”א - והאות לחגיגות על הפרקט נמשך היטב בדרך לחדרי ההלבשה, במה שהיה תחילתו של ערב מיוחד וחגיגי של ממש מבחינת שחקני הקבוצה ואנשי המועדון.
עונת 21/22 של בני הרצליה נראית נהדר עד כה, אך עוד לפני שהחלה לה העונה מנהלה המקצועי של הקבוצה, זופר אבדיה, נכנס להיכל היובל וראה כי לא תלוי דגל זכייה בגביע המדינה של 1995. הדגל כאמור לא הוכן וגם לא נתלה, אבדיה מבחינתו ביקש שיכינו ויתלו את הדגל ואמש בשעת לילה מאוחרת גורם במועדון אמר: "תלינו אחד ואז בא עוד אחד".
הראשון לדבר בהיכל מנורה מבטחים, ליד חדרי ההלבשה, היה סנדי כהן. מי עד השנה שעברה שיחק במכבי תל אביב. "זה מרגיש נהדר", סיפר כהן. "אנחנו מאמינים אחד בשני וזו פשוט הרגשה מיוחדת לזכות בגביע עבור הרצליה. אני חושב שהיה לנו סיכוי עם הכישרון שיש לנו. שיחקתי שנתיים במכבי תל אביב והייתי במחיצתם של המון שחקנים מוכשרים וידעתי כשהאימון התחיל שיש לקבוצה הזו סיכוי, כך שאני לא מופתע מזה שאנחנו כאן.
אנחנו פשוט נעבוד קשה ונשמור על הראש למטה. אני חושב שפשוט קיבלנו תרומה טובה מכולם, זה יכול להיות כל אחד בכל ערב נתון. זה יכול להיות שון דוסון, זה יכול להיות כריס באב או קיו (קווינטון הוקר, מ.ב), אבל צ'יף (צ'ינאנו אונואקו) הוא זה ששומר עלינו, הוא כוח דומיננטי, הוא מוסר נהדר עבור ביג מאן וזה מה שמאפשר לנו להמשיך כך".
5 צפייה בגלריה
סנדי כהן
סנדי כהן
סנדי כהן
(לילך וויס-רוזנברג)
הקבוצה של אורן אהרוני עזבה את היכל והגיעה עם האוטובוס למקום החגיגות השני, שער העיר – בניין העיריה. שם חיכו להם אוהדי הקבוצה. השחקנים שירדו בזה אחר זה נראו נפעמים מהמעמד כאשר למקום וראו את החגיגות של אוהדי הקבוצה שביקשו להצטלם עם השחקנים.
רגע לפני שהשמפניות נפתחו, כריס באב, שהיה בדרכו לבמה יחד עם חבריו לקבוצה, סיפר: "זה היה מדהים, נשארנו בטוחים בעצמנו, לא ויתרנו, הם עשו כמה ריצות, הם קבוצה מוכשרת וידענו שתהיה אווירה נהדרת. פשוט נשארנו ביחד ועשינו את מה שהיינו צריכים לעשות". כשנשאל באיזה שלב הוא ידע שהם הולכים לזכות בגביע, ענה באב: "ידענו שפשוט נצטרך לשים את עצמנו בפוזיציה שנוכל לנצח, אבל לא ראיתי את הניצחון עד 30 השניות האחרונות לסיום המשחק, כי אתה אף פעם לא יודע עם קבוצות כאלו שהן מוכשרות, מגיע להם קרדיט אבל אין ספק שהיינו בטוחים בעצמנו".
5 צפייה בגלריה
כריס באב
כריס באב
כריס באב
(איציק בלניצקי)
באב התייחס גם ליכולתו של מי שללא ספק היה כוכב הערב, אונואקו: "זה מה שהוא עושה, הבחור הזה הוא מפלצת הוא סופר מוכשר, הוא עובד קשה וקשה לשמור עליו, במיוחד כשהוא קולע את הזריקות שלו ואת זריקות העונשין שלו אי אפשר לעצור אותו, הוא היה נהדר, מגיע לו הקרדיט ואני שמח עבורו”.
הלילה כאמור התחיל בשער העיר ובאב החמיא לאוהדים שתמכו בקבוצה לכל אורך העונה והגיעו על פי הערכות אלפים מהם במהלך הלילה. באב תחילה לא ידע לאן החגיגות ממשיכות, ומהבמה שהוקמה מול בניין העיריה וכשאונואקו דואג להשקות את מאמנו, השחקנים החלו לנו לכיוון האוטובוס שלקח אותם ליעד החגיגות השלישי של הערב: מסעדת ג'יימס בהרצליה פיתוח.
5 צפייה בגלריה
צ'ינאנו אונאקו
צ'ינאנו אונאקו
צ'ינאנו אונאקו
(איציק בלניצקי)
עייף ורעב התיישב לו כוכב הערב, צ'ינאנו אונואקו, שסיפר: "זה מרגיש נהדר, רציתי לעשות את שלי החברים שלי לקבוצה עשו את שלהם וניצחנו". הסנטר של אהרוני הרחיב לגבי החגיגות שצפויות להם אל תוך הלילה: "אם להיות כן, אנחנו עדיין מנסים לפענח את זה (צוחק). הלכנו לראות את האוהדים”.
היכן שלא מסתכלים על הסגל של בני הרצליה רואים סיפור מיוחד. שון דוסון שחווה פציעות קשות וחזר לשחק, אנדי ואן וליט ששיחק בליטא לפני שהגיע ארצה, אונואקו שהגיע מזדאר הקרואטית, כמו גם המאמן אורן אהרוני שבעונתו הראשון בהרצליה כמאמן ראשי, הוליך את הקבוצה לזכייה בגביע המדינה. אונואקו שנשאל האם זה מה שהופך את הרצליה לכל כך מיוחדת העונה הסביר: "אנחנו פשוט קבוצה וכולם אוהבים את כולם, אנחנו פשוט אוהבים לשהות יחדיו ולשחק יחדיו ואני חושב שזה הסיפור".
5 צפייה בגלריה
צ'ינאנו אונואקו חוגג
צ'ינאנו אונואקו חוגג
צ'ינאנו אונואקו חוגג
(לילך וויס-רוזנברג)
האם המאמן אמר לך לפני המשחק פשוט להתפוצץ בצורה הזו? "לא (צוחק), הוא אמר לי לשחק את המשחק שלי ולעשות את הכי טוב שאני יכול כדי לעזור לקבוצה לנצח".
אתה שלטת ללא עוררין בחצי הגמר ובגמר, מה הסיפור? "זה אני, אני לוחם, כך אני מרגיש. אני חושב שאף אחד בליגה לא יכול לשמור עלי אז אני הולך ומראה את זה".
5 צפייה בגלריה
צ'ינאנו אונואקו חוגג
צ'ינאנו אונואקו חוגג
צ'ינאנו אונואקו חוגג
(לילך וויס-רוזנברג)
אתם באמת עושה הכל על המגרש, יש משהו שאתה לא עושה? "אני לא באמת יודע, אני לא אגיד שאני נהדר בהכל. תמיד יש משהו שאני יכול להשתפר בו".
לאחר שארוחת הערב הקבוצתית המורחבת הסתיימה לה היו את מי שפנו לביתם ואת מי שהמשיכו לחגיגות נוספות, כאשר היעד המתוכנן הבא של חלק מהנוכחים במסעדה היה מועדון "אטלנטה" שבתל אביב. בין שרקדו ובין ששתו, לכלל הנוכחים היה ברור יש כבר משחק ליגה מול הפועל חיפה, אך לפחות אתמול בערב, כלל אנשי הקבוצה יכלו לחגוג לילה שהיה לא פחות מקסום עבור קבוצתו של אורן אהרוני.