5 צפייה בגלריה
טוהר בוטבול עם המדליה
טוהר בוטבול עם המדליה
טוהר בוטבול עם המדליה
(חגי מיכאלי)
אחרי הזכייה של ברוך שמאילוב במדליית הזהב ושל תמנע נלסון לוי במדליית הארד, היום (שישי) נערך יומו השני של גראנד סלאם תל אביב עם מספר ג’ודאים ישראלים נוספים. אחרי שהחלק הראשון של יום התחרויות הגיע לסיומו, נותרו במעגל הקרבות שני ישראלים – טוהר בוטבול ושגיא מוקי. בוטבול זכה במדליית הארד ואילו מוקי יתחרה בהמשך בקרב על הארד.
73 ק"ג: טוהר בוטבול החל להתחרות מהסיבוב השני בגלל שהוא מוגדר כפייבוריט בהגרלה. הוא פתח את יום הקרבות שלו נגד לוקא עותמאן הצרפתי וגבר עליו בעונשים בדרך לרבע הגמר. בהמשך התחרה בוטבול בסומון מחמדבקוב וניצח אותו בווזארי בניקוד זהב בדרך לחצי הגמר. בחצי הגמר, בוטבול קיבל שלושה עונשים מול הידאייט היידרוב האזרי ונשר לקרב על הארד בבית הניחומים. בקרב על המדליה אחרי קצת יותר משתי דקות הצליח בוטבול, שהיה התקפי, להשיג ווזארי חשוב. לאחר עוד כחצי דקה הוא גם ספג עונש ראשון ו-50 שניות לסיום הקרב הוא ספג עונש שני והסתבך, אך הצליח להימנע מעונש שלישי ושמר על היתרון בדרך לזכייה במדליה.
5 צפייה בגלריה
טוהר בוטבול על הפודיום
טוהר בוטבול על הפודיום
טוהר בוטבול על הפודיום
(חגי מיכאלי)
5 צפייה בגלריה
טוהר בוטבול
טוהר בוטבול
טוהר בוטבול
(חגי מיכאלי)
“מבחינת יכולת לא הייתי טוב היום, אבל בסוף מצאתי את הדרך לפצח את היריבים שלי ואני שמח שהצלחתי לזכות במדליית הארד” אמר טוהר בוטבול מיד לאחר הזכייה, “סביר להניח שקבלת ההחלטות שלי היא זו שגורמת לי לסיים שוב עם מדליית הארד ולא עם יותר מזה. אני הולך להילחם על הכרטיס בקטגוריית המשקל שלי לפאריס 2024 מול ג’ודאים צעירים איכותיים בנבחרת ישראל בשנים הקרובות, יש להם עתיד גדול וזה לא יהיה פשוט. אני עוד צריך להסיר חלודה ולחזור לכושר מלא, אבל כיף להתחיל ברגל ימין את השנה, אני שמח על המדליה הזו ואני רוצה להגיע לתחרויות המטרה כמה שיותר מוכן להבא. באולם הייתה אווירה מחשמלת מצד הקהל ואני מודה לאוהדים ולמשפחה שלי על התמיכה והעידוד במהלך היום. זה היה מאוד מרגש לשמוע את השם שלי בקולי קולות. גם בהפסדים הקהל ידע לתמוך ולעודד, וזה הרים אותי למעלה”.
אורון גינר ניצח בווזארי בניקוד זהב בקרב מול דאניאר שמשייב הקזחי בסיבוב הראשון. בקרב הבא שלו נאלץ להתמודד מול הידאייט היידרוב בקרב קשה והודח על ידי האזרי. עידו לוין הפסיד בסיבוב הראשון מול גיורגי קחלקחילדזה הגיאורגי בעונשים, יהונתן אלבז הפסיד בווזארי בקרב הראשון מול לוקאש ונקולד הגרמני.
63 ק"ג: הג'ודאית הצעירה והמבטיחה כרם פרימו בת ה-16 עלתה קטגוריית משקל ממש רגע לפני התחרות ופתחה בסערה מול האוקראינית אנסטסיה אנטיפינה בסיבוב הראשון, כשניצחה אותה בווזארי. אחרי הניצחון, פרימו המשיכה לקרב מול סופי אוזבש מהונגריה בסיבוב השני, במהלכו היא נקלעה לפיגור של ווזארי והשתחררה מריתוק - אבל 11 שניות לסיום היא השיגה ווזארי בעצמה וקבעה שוויון דרמטי. בעקבות זאת, הקרב נכנס לניקוד זהב, אך שם הישראלית הצעירה נכנעה שוב והפסידה.
5 צפייה בגלריה
כרם פרימו
כרם פרימו
כרם פרימו
(חגי מיכאלי)
זוכת מדליית הארד הקבוצתית מטוקיו 2020, גילי שריר, הפסידה בשלושה עונשים מול לאורה ואסקס פרננדס הספרדייה בקרב הראשון שלה. ענבל שמש הפסידה בסיבוב הראשון נגד חנא מרטין האמריקאית בווזארי בניקוד זהב, עדלינה נוביצקי הפסידה בקרב הראשון בריתוק מול נדיה סימאולי האיטלקייה.
5 צפייה בגלריה
ענבל שמש
ענבל שמש
ענבל שמש
(חגי מיכאלי)
70 ק"ג: מאיה גושן הפסידה בעונשים לאידלניס גומס פרייה מקובה בסיבוב הראשון. גאיה בר אור הפסידה ללאונה קראבליו הברזילאית בווזארי, שקד עמיחי הפסידה בווזארי לקייטי-ג'מינה ייטס-בראון הבריטית ואביה מלכה הפסידה בעונשים מול היילד יאגר מהולנד.
עוד ב-81 ק"ג: פרט להתקדמות של שגיא מוקי עד לקרב על הארד, יהלי לביא הצעיר הפסיד באיפון והודח מול ג'ים היימן ההולנדי בפתיחה, וזאת למרות קרב לא רע של הישראלי. שגב בן הרוש הפסיד באיפון מול ניקול יונזוקה מארצות הברית והודח. יפתח בדש פגש בקרב הראשון שלו את מקסוול אלאייניק האמריקאי וניצח באיפון מהיר, אך בסיבוב השני נכנע באיפון לודאט אלבייראק הטורקי.