3 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
(חגי מיכאלי)
נבחרת ישראל בג’ודו ממשיכה את דרכה בגראנד סלאם תל אביב והערב (שבת) השיגה שתי מדליות ארד. פיטר פלצ’יק, המדורג 1 בתחרות, זכה במדליית הארד, אחרי שגבר על אדוארד סרבאן הרומני בקטגוריה עד 100 ק"ג. רז הרשקו זכתה במדלית ארד גם כן אחרי שניצחה את אדיאסורן אמרסייקאן המונגולית בקטגוריית המשקל הפתוח.
לאחר הזכייה אמר פלצ’יק: “אחרי מה שקרה בחצי הגמר, אחד מהחברים שלי מסרביה אמר לי שמדליית ארד עדיפה יותר מלהיות בלי מדליה. זה הדהד לי בראש. אני שמח שזכיתי במדליה ואני מרוצה ממה שיש, בעיקר כי גם הגוף שלי עדיין לא מוכן לגמרי. חסרה לי חדות, אבל נתתי את הלב כדי לשמח את הקהל”.
פלצ’יק המשיך: “ההפסד בחצי הגמר? אני עוד אפצח את היריב הזה. אני צריך זמן לחזור לעצמי ואעשה הכל כדי לשדרג את הצבע של המדליה בהמשך. כיף לסיים את הקרב ולראות את הקהל הישראלי, וכמובן גם להרגיש את העוצמה הזאת. זו זכות גדולה כספורטאי לחוות את מה שאני חווה פה, זה לא מובן מאליו וזה אירוע מיוחד במינו”.
3 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק ואדוארד סרבאן
פיטר פלצ'יק ואדוארד סרבאן
פיטר פלצ'יק ואדוארד סרבאן
(חגי מיכאלי)
מאמן נבחרת הגברים, אורן סמדג’ה, אמר: “זה ידוע שאנחנו לא בכושר, אנחנו רק בתחילת הדרך. לשמחתי זכינו במדליה עם פיטר שיש לו נקודת התחלה גבוהה עם מדליות בגראנד סלאם פאריס ובגראנד סלאם תל אביב. אני לא אוהב לנצח בעונשים, אבל חשוב שהוא משיג מדליות. אנחנו רוצים שפיטר יהיה מספר 1 בעולם וזה ייקח זמן”.
המאמן סיכם את התחרות: “יש עוד כמה טורנירים בדרך, אנחנו נדלג על כמה מהן בדרך לאליפות אירופה. שגיא מוקי גם לא במיטבו, בלי קשר לפציעות, והוא עוד צריך להוריד חלודה. בהתחשב במצב שאנחנו נמצאים התוצאות טובות וזו נקודת פתיחה חזקה של הנבחרת. ברוך שמאילוב עשה הופעה מדהימה, אני שמח שהוא בא להילחם והצליח גם לשמח את הקהל. זו חגיגה גדולה לג’ודו הישראלי ולמדינה כולה”.
3 צפייה בגלריה
אורן סמדג'ה
אורן סמדג'ה
אורן סמדג'ה
(עמית שיסל, באדיבות הוועד האולימפי בישראל)
רז הרשקו אמרה לאחר הזכייה: “היה וואו, זו המילה שמתארת את התחרות הזאת. הקהל היה מטורף וכל האירוע הזה היה מדהים. להתחרות בארץ זו תמיד חוויה. אני מרגישה שהשתפרתי בתקופה האחרונה ושהצלחתי להכיר את עצמי בקטגוריית המשקל הזאת, אחרי שבניתי את עצמי ונכנסתי לטופ העולמי במשקל הזה. אני עדיין לומדת איך להשתפר אבל אני מרגישה את ההתקדמות. אני כל כך שמחה שהצלחתי לזכות במדליה הזאת, זו מדליה מאוד מאוד משמעותית עבורי”.
מאמן נבחרת הנשים, שני הרשקו, אמר: “היה קשה. היו לי ארבעה חצאי גמר, אז סיימתי קצת בתחושת אכזבה למרות המדליות. רז נתנה הופעה ועשתה דברים טובים, כך שהסיום באמת היה מהנה. היא עלתה פצועה בברך ואני שמח שהצליחה לסיים על הפודיום. רוב הספורטאיות הבכירות עמדו ביעדים, יש עוד דברים שצריך לסדר להמשך. התחרות הזאת הייתה מדהימה, ראינו קהל שמבין ג’ודו ובאמת מגיע לו שאפו”.