1 צפייה בגלריה
אובי טופין עם הגביע
אובי טופין עם הגביע
אובי טופין עם הגביע
(רויטרס)
סוף שבוע האולסטאר 2022 של ה-NBA, שנערך השנה בקליבלנד, העלה הלילה (בין שבת לראשון) הילוך נוסף, עם התחרויות המסורתיות של ההטבעות, השלשות והכישורים. בתחרות הדאנקים, שאמורה הייתה להיות ההיילייט של הערב נרשמה אכזבה גדולה עם עשרות ניסיונות מפוספסים, כשבסיום הזוכה היה אובי טופין מניו יורק ניקס. בשלשות, קארל אנתוני טאונס ממינסוטה עשה היסטוריה כשהפך לסנטר הראשון שזוכה ובכישורים היו אלה נציגי קליבלנד שקטפו את התואר לעיני הקהל המקומי.

הטבעות

אכזבה גדולה ולא מעט ביקורת ברשתות צצו במהלך התחרות, אותה ניצח בסופו של דבר הסנטר מהתפוח הגדול, שעלה לסיבוב הגמר מול ז’ואן טוסקאנו אנדרסון מגולדן סטייט. מי שרשם את ההופעה המאכזבת מכולם היה ג’יילן גרין מיוסטון, שהגיע כפייבוריט אבל הודח בסיבוב המוקדם אחרי שכשל בחמישה ניסיונות באחת מהטבעותיו. בסיבוב הגמר טופין ביצע דאנק איתו כשל בסיבוב הראשון, אחרי שהעביר את הכדור בין הרגליים, וזה הספיק לו כדי לקטוף את התואר בתחרות אותה הגדירו חלק מהפרשנים כ”גרועה בהיסטוריה”. בסך הכל, במהלך הסיבוב המוקדם נרשמו רק שבעה דאנקים מוצלחים מתוך 25 ניסיונות.

שלשות

אנתוני טאונס עלה לסיבוב הגמר מול לוק קנארד מלוס אנג’לס קליפרס וטריי יאנג מאטלנטה. שחקן הפנים בעל הקליעה הטובה בליגה היה זה שעלה ראשון והציב רף גבוה מאוד עם 29 קליעות מוצלחות, שהן בעצם שיא תחרות בסיבוב הגמר. אחריו עלה גארד אטלנטה שסיפק 26 צליפות ולסיום היה זה שחקנה של הקבוצה מעיר המלאכים שהשתווה ליאנג, והותיר לסנטר מינסוטה את התואר.

כישורים

בתחרות הזו קיבלנו פורמט חדש כששלוש קבוצות של שלושה שחקנים התחרו על התואר. הקבוצה המקומית של כוכבי קליבלנד (אוון מובלי, דאריוס גארלנד וג’ף גרין), קבוצת הרוקיז עם קייד קאנינגהאם מדטרויט, סקוטי בארנס מטורנטו וג’וש גידי מאוקלהומה, וקבוצת האחים אנטטוקומפו עם יאניס, תנאסיס ואלכס. אחרי שהתחרו בקטגוריות מסירה, קליעה ושילוב של כל הכישורים, קבוצות קליבלנד והרוקיז עלו לסיבוב המנצח, שהוכרע על ידי זריקות מהחצי. קאנינגהאם עצר את השעון של קבוצת הרוקיז על 10 שניות בלבד עם קליעה מהירה, אך מובלי לא התרגש וכבר בניסיון השני של קליבלנד צלף מעיגול האמצע והביא את התואר למקומיים.