2 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר בעיצומן של ההכנות לחדרה
שחקני בית"ר בעיצומן של ההכנות לחדרה
שחקני בית"ר בעיצומן של ההכנות לחדרה
(שחר גרוס)
במידה וראשי בית"ר ירושלים לא יחתמו על ההסכם הקיבוצי שהועבר אליהם מארגון השחקנים עד מחר (שני) יפגשו הצדדים בבית המשפט לדיני עבודה ביום רביעי, לדיון על הקיזוז החד צדדי שביצע המועדון לשחקנים במשכורות חודש ינואר 2022.
ל-ONE הגיעו הנתונים על המו"מ בין ארגון השחקנים המיוצגים תחת הסכם קיבוצי כיחידה אחת אל מול הבעלים משה חוגג. מתברר כי סך כל הקיצוץ עומד על 1.5 מיליון ש”ח נטו. כמיליון ש"ח משכר השחקנים ועוד חצי מיליון ש"ח משכר העובדים.
סלע המחלוקת בין הצדדים שמונע את החתימה של הנאמן, עו”ד יצחק יונגר, וראשי בית"ר על המסמך, נוגע לסעיף שבו מתעקשים השחקנים שאם חוגג יעמיד קבוצה לעונה הבאה עם תקציב וערבויות, הוא יהיה חייב קודם כל להחזיר את הכסף לשחקנים, שמגדירים את הקיזוז כהלוואה בלבד. כלומר, מבחינת השחקנים האפשרות שיקבלו את הכסף בחזרה במקרה של בעלים חדשים או במקרה של תרומה גדולה שתיכנס לחשבון המועדון, לא מספיקה מבחינתם. הם רוצים להבטיח שהכסף יוחזר להם גם אם חוגג ימשיך להיות הבעלים בעונה הבאה.
בבית"ר ממשיכים להבהיר כי כל המהלך היה בכפוף לדרישה של הבקרה, שאיימה לצרף חשב מלווה במידה ולא יבוצע הקיזוז. בנוסף מדגישים במועדון מהבירה כי לא מדובר על קיצוץ הקורונה ושהקיצוץ הוא על סכומי הכסף בחוזים המקוריים של השחקנים.
2 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים
(שחר גרוס)
במועדון הירושלמי מתכוונים להגיע לדיון ביום רביעי בבית הדין לענייני עבודה עם מסמכים תומכים של הבקרה וההתאחדות לכדורגל, שמבהירים שהקיצוץ היה בלתי נמנע. ארגון השחקנים יטען כי הקיזוז נעשה בצורה חד צדדית, ללא חתימה של השחקנים על הסכם כלשהו ושאין לשחקנים כוונה לחתום על הסכם בלי הסעיף שמבהיר שהכסף יוחזר להם אם חוגג ימשיך להיות הבעלים גם בעונה הבאה.
למרות שהנושא הכספי וקיזוז המשכורות תמיד נמצא ברקע, השחקנים משתדלים לא לתת לזה להשפיע עליהם. ביום שאחרי ההפסד לחדרה, כולם כבר מדברים רק על דבר אחד, על המשחק מול בני סכנין, על חשיבות הקהל בטדי במשחק הזה ועל כך שמדובר באחד המשחקים הכי קריטיים של בית"ר בשנים האחרונות.