4 צפייה בגלריה
ריצ'מונד בואצ'י
ריצ'מונד בואצ'י
ריצ'מונד בואצ'י
(איציק בלניצקי)
ועדת הכספים בראשות ח”כ אלכס קושניר קיימה היום (שני) דיון מהיר בנושא הטבות מס מפלות לספורטאים זרים לעומת ספורטאים ישראלים, ובמהלכה הציגו במשרד כי הקריטריונים בנושא השחקנים הזרים נבחנים: "מחד אנחנו רוצים לראות ספורט ישראלי מצליח בזירות האירופאיות, ובלי זרים קשה להגיע להישגים ברמות גבוהות, ומנגד רוצים לחזק את הספורטאים הישראלים".
במהלך הדיון עלה כי הסוגיה משמעותית יותר לענף הכדורסל מאשר לענף הכדורגל. ראש חטיבת הספורט בהסתדרות, ניר אלון, אמר: "יש בכל קבוצה כישרונות שמגיעים לפרקים ואז יורדים לליגה השנייה או יוצאים לחו"ל או בכלל פורשים, הפטור ממס שניתן לשחקנים זרים הפך להיות הנורמלי, הוא נותן העדפה ברורה של שחקנים זרים על שחקנים ישראלים". מנכ"ל מנהלת הליגה בכדורסל, שלומי פרי, אמר: "יש לא מעט ישראלים שמשחקים בחו"ל, והתקדמו פה בליגה הישראלית, קיבלו במה, קיבלו יריבים שהם שחקנים זרים כדי להשתפר. השחקנים הזרים מעלים את רמת האימונים, את האינטנסיביות, את רמת הליגה".
4 צפייה בגלריה
ניר אלון
ניר אלון
ניר אלון
(חגי מיכאלי)
יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר, אמר: "יש למצוא את שביל הזהב בסוגיית השחקנים הזרים, אם זה בקביעה בנוגע למספר השחקנים הישראליים על המגרש, ואם בדרך אחרת. נקיים דיון נוסף בפתח המושב הבא עם משרד הספורט, לעניין הבחינה לספורטאי מומחה, וכיצד מקדמים את מעמדו של השחקן הישראלי".
4 צפייה בגלריה
סקטוי ווילבקין
סקטוי ווילבקין
סקטוי ווילבקין
(רדאד ג'בארה)
ח"כ סימון דוידסון קרא להכפיל את תקציב הספורט כדי לצמצם את הפערים וליצור תשתיות ראויות כדי לקדם את הספורט הישראלי: "אני לא רוצה לפגוע בזרים הטובים מאוד, אני מדבר על אותם זרים שעולים 40-60 אלף דולר, שהם לא טובים יותר מהשחקנים הישראלים, ומביאים אותם כי זה זול יותר משחקן ישראלי מקביל שמגיע ל-100 אלף דולר עם כל המסים".
ח"כ אחמד טיבי אמר: "הצטרפתי להצעה החשובה של ח"כ דוידסון שעושה עבודה מצוינת בהבאת תחומי הספורט לוועדות ולמליאה. אני בעד שחקנים זרים בליגה, במיוחד שחקנים טובים, מקצוענים, אך אני בהחלט מתחבר לדרישה שמטרתה להקל על בעלי הקבוצות ולעזור לשחקנים המקומיים בכל הליגות. בליגת העל לשחקנים מגיע יותר במיוחד כשיש כוכבים מקצועיים ומקצוענים שתורמים רבות לספורט הישראלי, בעיקר בכדורגל".
4 צפייה בגלריה
אחמד טיבי
אחמד טיבי
אחמד טיבי
(עמרי שטיין)
ח"כ מיקי זוהר אמר: "הייתי יו"ר קבוצת כדורסל, הייתי ממונה על הספורט בקריית גת, הקבוצות רוצות לנצח, הן ישלמו יותר לזרים, הישראלים יקבלו הרבה פחות כסף, אני אומר לכם - אתה תביא את השחקנים הכי טובים שאתה יכול כדי לנצח, זה יקצץ דרמטית משכר השחקן הישראלי, וזה יוריד דרמטית את רמת השחקן הישראלי. אם רוצים לסייע לשחקן הישראלי – קודם כל להשקיע מלמטה, לתת לצעירים את המתקנים והמאמנים הכי טובים. אני בעד להבטיח את מעמד השחקן הישראלי, כמו החוק הרוסי שיש שחקן אחד או שניים על המגרש, לתת ביטוי לשחקן הישראלי זה נכון, אבל לא על חשבון הטבות המס לזרים, זה יפגע בספורט הישראלי".
חנן דצניגר, מנהל הספורט, משרד התרבות והספורט, הוסיף: "עשינו פגישה ראשונית אצל השר, נפגשנו בכמה שולחנות עגולים עם בעלי האיגודים והמרכזים, כדי לבחון בקרב שחקנים זרים, הגדרה של מיהו מומחה ומהו מומחה בספורט, ולנסות לראות איך אנחנו בוחנים את הקריטריונים. אנחנו גם על פרשת דרכים, מחד אנחנו רוצים לראות ספורט ישראלי מצליח בזירות האירופאיות, ובלי זרים קשה להגיע להישגים ברמות גבוהות ומנגד לחזק את הספורטאים הישראלים, בכדורגל זה פחות משמעותי, יש פחות זרים ואין כ"כ כסף להביא זרים מובילים. יש לנו אמנה מול ארה"ב שכמעט אי אפשר לגבות מס, זו אחת הסיבות שחלק גדול מהשחקנים בכדורסל הם אמריקנים".
הפועל ירושלים מביסה את הפועל גליל עליון