1 צפייה בגלריה
ירדן שועה מול דייויד טווה
ירדן שועה מול דייויד טווה
ירדן שועה מול דייויד טווה
(רדאד ג'בארה)
דירקטוריון מנהלת הליגות בכדורגל התכנס היום (שני) וקיבל מספר החלטות שיועברו לשינוי תקנון. ההחלטה הדרמטית ביותר שהתקבלה – קבוצה שתכנס לפירוק/הקפאת הליכים (על פי הגדרות התקנון) תרד ליגה בסיום העונה. במידה שהקבוצה תסיים את העונה במקום המוביל לליגה נמוכה יותר, היא תרד ליגה נוספת, כלומר שתי ליגות.
כאמור זוהי החלטה מאוד יוצאת דופן, אך כזו שלא תאפשר לקבוצה שנמצאת בהליך כלשהו להרים ידיים ולוותר, כי הבדל של מקום אחד עבורה יכול להוריד אותה אפילו שתי ליגות במקרה הקיצוני, או להפך כמובן אם תסיים במקום היותר גבוה שמוביל לירידה אז היא תרד ליגה אחת בלבד.
עוד הוחלט כי החל מהעונה הקרובה, הקבוצות שיעפילו מליגה א׳ יחויבו באישור הוועדה להעברת זכויות כחלק מהליך קבלתן לליגות המקצועניות. בנוסף, נאמן שימונה על ידי הרשות לבקרת התקציבים יקבל את הסמכויות המוקנות לנאמן/מפרק אשר ממונה מטעם בית המשפט. כמו כן, קבוצות בהן קיים בעלים ותיק (מעל עשר שנים) שעמדו בכל דרישות הבקרה והתשלומים לשחקנים, יקבלו הקלות במתן הערבויות.
יו"ר המנהלת ארז כלפון אמר: "המנהלת קיבלה היום מספר החלטות חשובות שיחזקו את יציבות קבוצות הליגות המקצועניות. אנו חייבים לעשות כל שניתן על מנת לוודא כי הקבוצות יעמדו בהתחייבויות הכלכליות כלפי השחקנים והצוותים המקצועיים ולהקשיח את התנאים על מנת להבטיח שהליגות יתנהלו כסדרן. מטרתנו היא לייצר יכולת לתפעל קבוצות שנכנסות למצוקה כלכלית עקב אי עמידה בהתחייבות של הבעלים. אני בטוח כי שינויים אלו ישמרו על כלל קבוצות הליגות המקצועניות ויתרמו רבות לחיזוק ענף הכדורגל המקצועני".