5 צפייה בגלריה
איציק אהרונוביץ'
איציק אהרונוביץ'
איציק אהרונוביץ'
(מערכת ONE)
היי קובי, אתה לא מכיר אותי, אבל אני מציע לך רפואה שלמה ודחופה. עם כל הכבוד לתוצאות שהשגת בתחילת דרכך בהפועל תל אביב, אתה יושב כרגע עם ארבעה הפסדים ברצף והכדורגל שהצגת הערב בסמי עופר מבייש מועדון גדול כמו הפועל ת”א.
30 אלף צופים בסמי עופר ומאות אלפים מול המסכים מצפים להצגה. כל מה שרציתי וביקשת משחקניך זה לא לשחק כדורגל, אלא העיקר לא לקבל גול, להעיף כדורים למעלה, לא להניע את הכדור כי חס וחלילה אולי מכבי חיפה תלחץ ותחטוף לך. לכן, דן איינבינדר היה בחוץ כי הוא אוהב את הכדור ולא רציתי לקחת סיכונים איתו. קבוצתך נראתה כמו צער בעלי חיים בסמי עופר.
זה לא חכמה אחרי שאתה מקבל גול, שהתפללת שלא יגיע, לעשות חילופים שהם קצת התקפיים עם שחקנים שיודעים להחזיק ולהניע את הכדור. החלפת את ניר קלינגר, והתוצאות שלך מאכזבות. אתה בדרך לפלייאוף התחתון ובגדול.
5 צפייה בגלריה
קובי רפואה
קובי רפואה
קובי רפואה
(עמרי שטיין)
ועכשיו נעבור למאמן הירוק, ברק בכר, שכל הזמן מנסה להפתיע את הצופים מחדש. אין ספק שבכר הוא גאון כדורגל והתוצאות שלו כמאמן מדברות בעד עצמן, אבל מפעם לפעם הוא רוצה להיות ה’פיקאסו’ של הכדורגל. לא כל מה שאתה מדמיין וחולם ומנסה לתרגל, יכול להיות בר ביצוע על כר הדשא. השיטה 3:5:2 לא הניבה כלום ושום דבר ממה שציפה המאמן החיפאי. ההפך הוא הנכון. הוא הקל על הפועל ת”א, שצופפה מאחור עם עשרה שחקנים מאחורי הכדור והרחיקה לכל עבר.
כאן אני רוצה לשאול את בכר שאלה פשוטה: כשאתה משחק נגד צפיפות, אתה צריך לפחות שחקן אחד בלתי צפוי. כזה שיכול לעשות מהלך שאף אחד לא חושב עליו וככה לשבור הגנות צפופות. נטע לביא לא מסוגל לעשות דבר כזה, ומצב הזה כאילו יש פחות שחקן על כר הדשא והוא מקרין לא טוב גם על מוחמד אבו פאני. לכן הפועל ת”א הצליחה לסיים את המחצית הראשונה עם 0:0 כשמכבי חיפה לא הגיעה לכלום.
5 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר
(עמרי שטיין)
אבל בדקה ה-57 בכר הכניס למשחק את השחקן הבלתי צפוי, שקוראים לו צ’רון שרי, והוא הסביר איך עושים זאת נכון. הפעולה של השער שלו הייתה מהלך בלתי צפוי קלאסי. כולם חשבו, כולל שחקני הפועל ת”א, שביציאה ובהובלת הכדור שלו הוא יחפש חבר ירוק, אבל הוא ברח ובעט לפינה הרחוקה ולרשת. מהלך ענק של שחקן גדול, שלא מקבל את הקרדיט המגיע לו.
שרי, עם רגליים וידיים קשורות וסמרטוט בעיניים, טוב יותר מכל קשר אחר במכבי חיפה. זו בדיחה עצובה שכדורגלן ברמתו, שלא נראה שנים בישראל, יושב בספסל על לא עוול בכפו. הסיבה פשוטה: מאמן הירוקים מחפש עוצמות, אבל עוצמות יש בקרבות MMA ומכבי חיפה צריכה לשחק כדורגל, כיוון שהיא הקבוצה הטובה בישראל. לכן, השחקנים הכי טכניים שלה צריכים להיות על המגרש. לא להכניס אותם בשעת צרה, כשהראש של בכר כל הזמן חושב על לחץ, אגרסיביות, עוצמות, ופחות על כדורגל טכני ואטרקטיבי עם מהלכים במטבלים הולנדיים ששרי יודע להביא לדשא.
5 צפייה בגלריה
צ'ירון שרי חוגג
צ'ירון שרי חוגג
צ'ירון שרי חוגג
(עמרי שטיין)
לסיום, מכבי חיפה ברחה שוב ממכבי ת”א לשמונה נקודות וזו הבשורה הכי טובה שלה. כמובן שהיא גם הגדילה את הפער מהפועל ב”ש לארבע נקודות. מכבי חיפה צריכה לשחק כדורגל, כי בין כה וכה כל הקבוצות פוחדות ממנה ויבואו עשרה שחקנים מאחורי הכדור עם אוטובוסים ועגלות וסמי טריילרים, אז למה להציב שחקנים שלא יודעים לעבור שחקן?
זה הלקח שבכר צריך ללמוד מהמשחק הזה. בדרבי זה לא יהיה שונה. הפועל חיפה תתגונן, ומכבי חיפה תחזיק בכדור. וכשאתה מחזיק את הכדור ברגל, תן ליצירתיים לנגן את הסימפוניה.
5 צפייה בגלריה
מיקאל אלפונס חוגג עם דין דוד
מיקאל אלפונס חוגג עם דין דוד
מיקאל אלפונס חוגג עם דין דוד
(עמרי שטיין)