3 צפייה בגלריה
דן איינבינדר מאוכזב
דן איינבינדר מאוכזב
דן איינבינדר מאוכזב
(רדאד ג'בארה)
הלחץ בהפועל תל אביב הולך וגובר. אחרי ההפסד הכואב 3:2 בדרבי למכבי תל אביב, החבורה של קובי רפואה חלמה אמש (שני) לצאת מהמשבר ולחזור הביתה לפחות עם נקודה מסמי עופר, אבל הפסידה 0:2 למכבי חיפה והמשיכה להסתבך במאבק על הפלייאוף העליון.
האדומים סופרים הפסד רביעי ברציפות, שדרדר אותם למקום השישי בטבלה. שלושה מחזורים לפני סיום העונה הסדירה, הפער ממכבי נתניה השביעית נמחק מבחינת נקודות ועומד על הפרש של שלושה שערים בלבד. "לא הגיע לנו לצאת עם נקודות, היינו מבוהלים", אמרו בהפועל תל אביב על ההופעה מול האלופה.
"תוכנית המשחק שלנו עבדה פחות או יותר במחצית הראשונה, אבל במחצית השנייה לא הצלחנו להחזיק”, הוסיפו במועדון האדום. “חבל שספגנו שער נאיבי ממצב נייח אחרי שדיברנו על הריכוז במצבים נייחים. היינו גרועים בחלק ההתקפי, השחקנים לא היו שקטים עם הכדור וככה אי אפשר לתת גול. מרגישים שיש הרבה לחץ, אם לא ניקח נקודות הפלייאוף יכול לברוח, שלושת המשחקים הקרובים כמו מלחמת עולם עבורנו".
במועדון יצאו מתוסכלים מאוד למרות שידעו שמדובר במשחק הקשה בליגה. שחקניו של רפואה לא הצליחו לנצל יום חלש של מספר שחקנים במכבי חיפה, כמו עומר אצילי ומוחמד אבו פאני. המאמן עלה במטרה ללחוץ את המארחת, כפי שהצליחו לעשות הפועל ירושלים, מכבי נתניה וקריית שמונה, אבל חניכיו לא הצליחו להביא זאת לידי ביטוי.
רפואה המאוכזב לא שוחח עם השחקנים בחדר ההלבשה ונראה שהוא מודאג מהמצב, אבל בטוח ביכולת שלו להביא את הקבוצה לפלייאוף העליון. "יש חוסר שקט בהתקפה, גם הביטחון נפגע מאוד בגלל ההפסדים האחרונים. זאת תקופה לא טובה שלנו אבל נצא ממנה. אם אנחנו רוצים פלייאוף אנחנו חייבים להתעשת מהר ולקחת שלוש נקודות נגד באר שבע", אמרו בקבוצה.
3 צפייה בגלריה
קובי רפואה
קובי רפואה
קובי רפואה
(רדאד ג'בארה)
חוץ מהביקורת בחודורוב על היכולת של שחקני ההתקפה שלא באו לידי ביטוי, בקבוצה ביקרו גם את שחקני ההגנה, שאפשרו לחלוץ המוביל של מכבי חיפה, דין דוד, להישאר לבדו באמצע רחבת החמש בשער הראשון. "עבדנו ודיברנו על המצבים הנייחים ובסוף דין דוד עומד לבד ושחקנים מסתכלים עליו נוגח", זעמו במועדון.
באיחור של שבוע, רפואה הציב על הספסל את הקפטן, דן איינבינדר, כאשר שי אייזן פתח במקומו. הקשר היה אמור לפתוח כבר בדרבי במקום איינבינדר אך בסוף פתח על הספסל. בקבוצה טענו שמדובר בהחלטה מקצועית נטו והקפטן שנכנס בתור מחליף כבר התקשה להשפיע אחרי שמכבי חיפה כבשה את השער הראשון.
רפואה בחר לפתוח עם יואב תומר על חשבון שלומי אזולאי החלוץ, מתוך כוונה לנצל את המהירות של הראשון, אבל הוא בקושי קיבל כדורים ולא הצליח לבוא לידי ביטוי. שחקני הפועל בגדול היו נראים מתוסכלים מול הלחץ של מכבי חיפה ורק אושר דוידה ניסה לעשות כמה פעולות יעילות, אך חסרה לו עזרה מצד שחקני הקישור וההתקפה. פארליי רוסה, שסגור בטיינגין טייגר, גם כן ניסה, אבל רשם ערב חלש בסך הכל. מי שקיבל את הצ'אנס היה עומר סניור, שהכניס התלהבות והוא צפוי לקבל יותר דקות במשחקים שנותרו.
3 צפייה בגלריה
שחקני הפועל תל אביב מאכוזבים
שחקני הפועל תל אביב מאכוזבים
שחקני הפועל תל אביב מאכוזבים
(רדאד ג'בארה)
לא בטוח שזה היה עוזר, אבל בקבוצה זעמו על החלטת השופטים להעניק כדור קרן שהגיע אחרי נבדל של מיקאל אלפונס, שממנו הגיע השער של דוד. בנוסף, האדומים התלוננו בפני השופט, איתן שמואלביץ', על פנדל שבוצע על מרקו יאנקוביץ' על ידי סאן מנחם וכלל לא נבדק ב-VAR.
ההפסד הרביעי ברציפות של האדומים גורם לסיר לחץ גדול לקראת המשחק הקרוב נגד הפועל באר שבע, שמגיעה לחוצה לא פחות. החשש הגדול של הנהלת המועדון הוא מאיבוד המקום בפלייאוף העליון, שיגרום לנזק כלכלי אדיר. ההכנסות במצב של העפלה עשויות להגיע עד לכארבעה מיליון שקלים. "אם לא נעלה לפלייאוף העליון זאת תהיה אכזבה ענקית, אנחנו חייבים להיות שם בכל מחיר", אמרו בקבוצה. מבחינת רפואה, שלושת המשחקים הקרובים יכריעו לגבי חוזהו בעונה הבאה, שכן העפלה לפלייאוף משמעותה חידוש אוטומטי.
בקבוצה יעניקו חופש לשחקנים ולאחר מכן יחלו בהכנות למשחק החשוב בשבת. המגן הימני, בן ביטון, צפוי לחזור להרכב אחרי שריצה עונש של חמישה כרטיסים צהובים. מי שהפעם ייעדרו בגלל צהובים אלו הקשרים עידן ורד ושי אליאס.