1 צפייה בגלריה
הדרבי החם באשדוד
הדרבי החם באשדוד
הדרבי החם באשדוד
(באדיבות טוטו פוטו)
המחזור ה-19 בליגת ילדים א' מרכז 1 הסתיים בסוף השבוע האחרון עם דרבי, כאשר מכבי עירוני אשדוד אירחה את הפועל אדומים אשדוד והקבוצות נפרדו ב-2:2. במשחקים נוספים, מכבי תל אביב הביסה 0:5 את סקציה נס ציונה, מכבי פתח תקווה גברה 0:2 על עירוני מודיעין, ו-4:4 מרתק בין הפועל פ”ת לבית”ר נורדיה. ההתמודדות בין הפועל ת”א צפון למכבי אשקלון נדחתה.

מכבי עירוני אשדוד – הפועל אדומים אשדוד 2:2

המשחק המרכזי של המחזור, כאמור, היה הדרבי הלוהט של אשדוד שהסתיים ב-2:2 מרתק לעיניי קהל רב. הפועל אדומים עלתה ליתרון בדקה ה-19 משער של איתן פיליפ שהגיע מבישול של ג'ניה אונישצוק. חמש דקות מאוחר יותר, האורחת הכפילה את היתרון משער של ליאור איפראימוב, כשאדם פנטהון היה זה שבישל הפעם.
במחצית השנייה, לצד לא מעט החמצות של אדומים אשדוד, ואולי אחת המחציות הטובות שלה, מכבי עירוני אשדוד לא ויתרה ולו לרגע אחד. המחליף סהר צייטנברג כבש את השער המצמק בדקה ה-62, ובדקה ה-71 (בתוך תוספת הזמן), דניאל אסרף כבש שער נהדר שקבע את תוצאת המשחק.
כפיר אלמליח, מאמנה של הפועל אדומים אשדוד, אמר עם סיום ההתמודדות: "שנה שלישית שלי עם החניכים הצעירים הללו. חשוב להדגיש את הדרך והמסע שהילדים עוברים מגיל טרומים ועד עכשיו. אחרי שהקבוצה התפתחה והתחברה בצורה מדהימה, נוצר כאן מרקם חברתי אדיר. הגענו לליגת ילדים א' מרכז 1, ליגה עם קבוצות חזקות במיוחד וידענו שיש לנו מה להציע מולן. ביקשנו מההתאחדות לכדורגל להירשם לליגה הזו כי באמת מגיע לילדים האלה לשחק עם הגדולות. הצלחנו להביא את הקבוצה לרמת מוכנות מצוינת, והגענו ללא מעט מצבים. נמשיך לעבוד קשה באימונים על מנת להשלים את החסר".
עוד הוסיף אלמליח: "בשורה התחתונה, התוצאה זה לא מה שחשוב, אלא הדרך שאנחנו עוברים יחד, הילדים והצוות המקצועי יחדיו. ההתפתחות מעונה לעונה וממשחק למשחק מורגשת ומפליאה. משחק שבו 400 צופים יושבים ביציע, האמוציות בדרבי וכל מה שמסביב, זה מדהים עבור הילדים. אנחנו עובדים לא מעט בכל הקשור לפן החברתי, המנטלי והלימודי בבתי הספר. זה לא רק הכדורגל כאן".

0:5 למכבי ת”א על נ”צ, 4:4 מרתק בין הפועל פ”ת לבית”ר נורדיה

בהתמודדות בין מכבי תל אביב לסקציה נס ציונה, חניכיו של בועז ברכה, ניצחו בחוץ 0:5 משערים של עדן חייט (צמד), נדב הרבטר (צמד) ועילאי בן סימון. מכבי פתח תקווה הסתפקה ב-0:2 מול עירוני מודיעין כשצמד שערים של הקפטן, ליאור ברודסקי עשה את ההבדל. מכבי הרצליה גברה בחוץ 1:2 על גדנע תל אביב עודד, בזכות צמד של מיכאל קיש, כשרואיל משה כבש עבור גדנע. הפועל ניר רמת השרון גברה 1:4 על בני אילת, מאור אוליאל, יובל צברי, עמית רבינוביץ’ ויהלי נתן כבשו למנצחת. מקסים סטולין רק צימק.
במשחק רב שערים נוסף, נפרדו בית"ר נורדיה ירושלים והפועל פתח תקווה לבנדה אבי ב-4:4 משוגע. עם שריקת הפתיחה, אור חואזי קבע 0:1 מהיר לפ"ת. בדקה העשירית נועם איגר השווה, אלא שכעבור שתי דקות המלאבסים שבו להוביל משער של נריה יניב. בדקה ה-35, הירושלמים חזרו למשחק עם שער מצוין של אריאל בסקין שקבע 2:2 בהפסקה.
בדקה ה-57, יונתן לביא העלה את פ”ת שוב ליתרון, כאשר עשר דקות מאוחר יותר, נורדיה חזרה למשחק בענק בזכות עמנואל יצחק כהן. 3:3 והמשחק טרם הסתיים. לא חלפו שתי דקות ואדיר מור, המחליף של פ"ת, הימם את ירושלים וקבע 3:4. היתרון המרשים החזיק אף הוא שתי דקות בלבד, כשהמחליף מן העבר השני, ניר צדקיהו עשה צדק וקבע 4:4 דרמטי בסיום.
ההתמודדות בין מכבי אשקלון להפועל תל אביב צפון לא התקיימה בעקבות תנאי מגרש לקויים, וטרם נקבע מועד חדש למשחק. בכדי לא לאכזב את הילדים, שתי הקבוצות עברו למגרש אחר, ובצעד משותף, שיחקו משחק ידידות שהסתיים ב-0:0.