2 צפייה בגלריה
מצא את עצמו בישראל. ריברס  (רויטרס)
מצא את עצמו בישראל. ריברס  (רויטרס)
מצא את עצמו בישראל. ריברס (רויטרס)
(משמאל)
אליפות יורוליג, שתי אליפויות ספרד תחת פאבלו לאסו, שתי אליפויות יוון, אליפות הליגה הליטאית, הסרבית והאדריאטית וגם זכיות בגביע היווני והליטאי. זה הרקורד המרשים שאיתו מגיע לישראל הרכש הטרי של הפועל ירושלים: קיי. סי. ריברס (1.96, 34), שהוכיח כבר שהוא יכול להיות חלק מרוטציה עתירת כוכבים וגם חתיכה בפאזל של פרוייקט שאפתני.
ריברס שפותח לירושלים מספר אופציות גם בהגנה וגם בהתקפה, שיחק העונה בבאיירן מינכן, בשורותיה חתם כמחליפו של דארון היליארד הפצוע. הוא מצא את עצמו בבוואריה אחרי שהעפיל לפלייאוף היורוליג עם זניט סנט פטרסבורג של צ'אבי פסקואל בעונה שעברה, ובאיירן כבר הייתה מוכנה להמשיך עם ריברס עד תום העונה, אך אז הגיע טוויסט בעלילה בדמות הצעה מפתה מסין.
בבאיירן הודו כי היה מדובר בהצעה שאי אפשר לסרב לה, אבל כמו שקורה לפעמים - יש דברים שנראים יותר מדי טוב מכדי להיות אמיתיים. באיטליה סיפרו שבסין שינו את תקנות הקורונה ברגע האחרון ולכן המעבר, שהיה שווה 400 אלף דולר לחודשיים, לא יצא לפועל, אבל לפחות כל הסיפור הפך את באיירן להיסטוריה מבחינת ריברס, מה שאיפשר להפועל ירושלים לבצע מחטף.
2 צפייה בגלריה
קיי סי ריברס
קיי סי ריברס
קיי סי ריברס
(רויטרס)
יש שיאמרו שבגיל 34, ריברס כבר מעבר לשיא ואולי זה נכון, אבל אין ויכוח על האופי שלו, ניסיון לא חסר לו ויש לו מה לתרום גם בגילו: הגנתית, הוא עדיין יכול להיות אפקטיבי גם אם יתקשה יותר מול רגליים צעירות יותר, והתקפית הגארד/פורוורד יכול לשים נקודות על הלוח. הוא יכול לעשות נזק ליריב, לרווח את המשחק של ירושלים וכאן נכנס לתמונה לאסו, ריאל וגם זניט ופנאתינייקוס.
הזכייה ביורוליג ב-2015 הייתה מרשימה במיוחד והיא הגיעה עם גשם של שלשות - 13 כאלו היו לחניכיו של לאסו ב-43.3% מרשימים מול אולימפיאקוס של יאניס ספרופולוס. פערי הכישרון בין הסגלים היו ברורים מאוד, כמו גם יכולת הקליעה של הבלאנקוס, והסיבה שאותה עונה מוזכרת כאן היא ה-סטים ההתקפיים של לאסו והתרומה שקיבל משחקני הכנף. הקלעים קיבלו חסימות שקשה לעבור דרכן ושאלת השאלות היא האם ריברס יקבל עזרה כזו גם בקבוצתו החדשה. אמנם הוא יכול לקלוע בלא שום בעיה, אך כדי למצות את הפוטנציאל ההתקפי שלו, הוא צריך שיעזרו לו להגיע לזריקות דרך תרגילים.
מבחינת ירושלים, מה שהוביל אותה לצרף את ריברס הוא כמובן הניסיון העשיר והמגוון שלו - בסגלים בהם היה אחד הכוכבים וגם בכאלה שמעמדו היה שונה. במועדון הדגישו כי התחושה הייתה כי הם הצליחו לאזן ולייצב את הספינה, והסיבה להבאתו של ריברס הייתה תולדה של תחושה כי עדיין היה חסר משהו לקו האחורי.
בפן המקצועי והאנושי, זה נראה כמו בינגו של ההנהלה וכעת הכל תלוי בכאב הראש החיובי שיש ליותם הלפרין בניהול הרוטציה. בכל זאת ירושלים משחקת פעם בשבוע. מבחינת ההגעה לירושלים, כל הנושא נסגר בזמן הגביע הספרדי ששוחק השבוע.