2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב
(ראובן שוורץ)
מאורעות האלימות הקשים בין המשטרה לאוהדים באצטדיון סמי עופר ממשיכים לעורר סערה בכדורגל הישראלי. הערב (שלישי) בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE, שיתף אוהד הפועל תל אביב שהיה עד לאלימות המשטרתית בחוויה מהצד שלו.
רועי, אוהד הפועל ת”א שחווה את האלימות אתמול ביציע, מה שלומך איך אתה מרגיש? “מאמין שיכל להיות יותר טוב. לא כל אחד לרוצה לחוות את זה”.
מה קרה שם? “אחרי הניצחון של חיפה יצאתי עם השריקה. האוהדים נשארו כדי לעודד ולדחוף אותם. אני מיהרתי החוצה כדי לדבר בטלפון. מיד אחרי זה התחילה מהומה בין המשטרה לאוהדים. באתי לצאת והייתי עם הגב למגרש. פתאום הגיע גל של מלא אוהדים ושוטרים. הדבר היחיד שאני שומע זה קללות. ברגע שראיתי אותו, כבר לא היה לי זמן להגיב. אני בן 17, תלמיד כיתה י”ב. אחד השוטרים דחף את אחד האוהדים עליי, האוהד נפל על הפנים. השוטר לא התכוון להרביץ לי. חיפשתי את החברים שלי כדי לחזור הביתה”.
עוד הוסיף: “ניסו לדחוף את כל האוהדים החוצה, שאלתי את אחד השוטרים למה זה קורה, אז הוא חשב שאני בא לתקוף אותו, ואין לי שום רצון לאף תקרית עם אוהדים ומשטרה, שלושה שוטרים החליט לבעוט בי לכיוון הגדר. בעטו בי ברגליים, בבטן ובצלעות. מצאתי את עצמי נעול על הרצפה, כששוטר מג”ב יושב עליי, חונק אותי. בנוסף אליו עוד שבעה שוטרים בועטים בי, יורקים ומקללים. מסביב להם היו חומה של שוטרים שלא נתנו לצלם את המאורע. לא הצלחתי לראות כלום והדבר היחיד שראיתי זה כפות רגלים שעפות עליי. ביקשתי שיפסיקו ואמרו לי שאם אמשיך לבכות אקבל מכות חזקות יותר”.
אתה לא עשית שום דבר? “לא, ויותר מזה. אתם מוזמנים בלייב לראות את הפוסט שהעליתי בלילה. כל התגובות מעידות על אנשים שהיו וצילמו, שרואים שוטרים ולוחמי מגב, לא נותנים לי לזוז ויורקים עליי. אני אגיש תלונה במשטרה. בדיוק יצאתי ממיון. לא סובל משברים ברוך השם”.
בריאות והחלמה מהירה רועי. “תודה רבה לכם”.
2 צפייה בגלריה
האלימות בסמי עופר
האלימות בסמי עופר
האלימות בסמי עופר
(רדאד ג'בארה)
אורי כהן, אוהד נוסף של מכבי חיפה שקיבל מכות מאוהדי הפועל ברכבת, בן 14 וחצי, מה קרה ברכבת? “אני אתחיל מהסוף. הם עלו לרכבת והגענו לתחנת בנימינה, וכל בן אדם שעלה לרכבת הם הציקו לו ונתנו לו כאפות. חמישה ערבים, בני נוער בני 22-24, אוהדי הפועל ת”א. כשירדנו מהרכבת, הם לקחו לחבר שלי את הצעיף סתם ככה, אני החזקתי את הדלת והחבר הלך לקרוא לשומר. כשהוא חזר, הבן אדם בן ה-22 זרק לחבר שלי שלומי את הצעיף, ושניים החלו לתקוף אותנו. זה קרה מהר מדי. האבטחה לא הגיעה. הם תפסו שלומי, נתנו לו ברכיות וניסו לתת לו בוקס. הייתי מאוד מבוהל וקפאתי במקום. הוא נתן לי בוקס עם מחזיק מפתחות ונתן לי עוד שתי ברכיות. השומר בא בדקה ה-90 ונכנס ביניהם והכו אותו. אני והוא התאוששנו והיו לנו סחרחורות”.
זה היה על רקע גזעני? למה זה התחיל? “הם הציקו לכולם ולקחו לנו את הצעיף. לא יודע מה המניע”.
אתה תמשיך ללכת למשחקים? “ברור. באתי בשביל לעודד ולא בשביל שום דבר אחר”.