3 צפייה בגלריה
יוסי שרעבי
יוסי שרעבי
יוסי שרעבי
(שחר גרוס)
יוסי שרעבי, מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, הודח מהוועדה לבחירת יו"ר לאיגוד השופטים, לאחר שבהתאחדות לכדורגל הבינו כי בחירתו של שרעבי לוועדה בניגוד לתקנון. כפי שחשפנו ב-ONE, חבר הנהלת ההתאחדות, משה גולדשטיין ממכבי, שלח מכתב בנושא ליו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון.
"הוועדה לבחירת מינוי יו"ר לאיגוד השופטים שמונתה לאחרונה בניגוד לתקנון", כך כתב גולדשטיין במכתב לחסון. גולדשטיין צודק בטענתו. תקנון ההתאחדות לכדורגל, תחת סעיף הנהלת האיגוד - הרכב ומיניו קובע כי מינוי יו"ר הנהלת האיגוד וחברי הנהלת האיגוד ייעשה על ידי ועדת מינויים שהרכבה כדלקמן:
א. נשיא בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל.
ב. שופט בדימוס שאינו נמנה על מוסדות השיפוט של ההתאחדות לכדורגל ומונה על ידי נשיא בית הדין העליון.
ג. יו"ר הנהלת ההתאחדות.
ד. מו"מ יו"ר הנהלת ההתאחדות.
ה. נשיא כבוד של איגוד השופטים.
3 צפייה בגלריה
יוסי שרעבי
יוסי שרעבי
יוסי שרעבי
(רדאד ג'בארה)
יש לציין, אין נשיא כבוד לאיגוד השופטים, ואין כיום מו"מ ליו"ר ההתאחדות, אך זה בניגוד להסכם שהושג בזמנו בין הפועל למכבי לבחירת יו"ר ההתאחדות. ההתאחדות מינתה לוועדה את היו"ר חסון, נשיא בית הדין העליון אמנון סטרשנוב, השופטת בדימוס רונית אחיטוב ומנכ"ל ההתאחדות לכדורגל יוסי שרעבי. לפי התקנון שרעבי לא היה אמור להיות ממונה לוועדה זו.
כאמור כעת שרעבי הודח, כאשר חסון כתב בין השאר לגולדשטיין שיחליף את שרעבי כחבר בוועדה, כי מבדיקה עם הגורמים הרלוונטיים, אין מניעה כי תצטרף כחבר ועדה למינוי יו"ר איגוד שופטים במקומו של מנכ"ל ההתאחדות.
עוד ציין יו"ר ההתאחדות כי: "יובהר לעניין זה כי צירופך לוועדה הנו אך ורק בשל היותך חבר הנהלת התאחדות ובשל העובדה כי כיום תפקיד מו"מ יו"ר ההנהלה אינו מאויש ומן הראוי שחבר הנהלה ימלא מקום זה במסגרת הועדה".
3 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
אורן חסון
(איציק בלניצקי)
אם שרעבי כמנכ"ל היה קורא את התקנון לפני כן, מתייעץ עם אנשי המשפטים כמו שצריך, אז כל המבוכה הזו הייתה נמנעת. הגיע הזמן שבהתאחדות לכדורגל יקראו את התקנון, ילמדו אותו, לפני קבלת ההחלטות.