3 צפייה בגלריה
רומלו לוקאקו
רומלו לוקאקו
רומלו לוקאקו
(רויטרס)
צ’לסי, אלופת אירופה המכהנת, עשתה אמש (שלישי) צעד גדול במסע ההגנה על התואר כאשר גברה 0:2 את ליל, אלופת צרפת, במשחק הראשון בשמינית גמר ליגת האלופות. קאי האברץ נעץ את הראשון כבר בדקה השמינית ובדקה ה-63 כריסטיאן פוליסיק הכפיל אחרי מתפרצת קטלנית.
“משחק קשה של עבודה קבוצתית, ניצחון ראוי”, סיכם המאמן תומאס טוכל. “שיניתי קצת את המערך כדי שיהיה לנו מרכז שדה של שלושה שחקנים ולא שניים. עבדנו קשה בדקות הטובות שלהם כדי לא לתת להם סיכוי, לא נתנו להם הזדמנויות ושמרנו על שער נקי. יכולנו גם להבקיע את השלישי”.
הגנת צ’לסי זכתה למחמאות ובצדק. השוער הסנגלי אדוארד מנדי שמר על רשת נקייה בפעם ה-14 מתוך 18 הופעותיו בליגת האלופות. גם טיאגו סילבה בלט בהופעתו. הבלם בן ה-37 רשם את משחקו ה-94 במפעל וחילץ 12 כדורים, שווה לשיאו.
3 צפייה בגלריה
טיאגו סילבה
טיאגו סילבה
טיאגו סילבה
(רויטרס)
צ’לסי אף הפכה לקבוצה האנגלית הראשונה שמנצחת חמישה משחקי בית רצופים ללא ספיגה בליגת האלופות. בכלל, מאז תחילת עונת 2020/21 הבלוז שמרו על יותר רשתות נקיות (13) מכל קבוצה אחרת במפעל.
מי שלא שותף כלל בהתמודדות והמשיך לייצר כותרות סביבו הוא רומלו לוקאקו, על רקע היחסים העכורים עם מאמנו טוכל והמאזן העגום בתקופה האחרונה. המאמן התייחס גם לספסולו של החלוץ לכל אורך 90 הדקות: “אני חושב שלוקאקו היה קצת עייף, כי הוא שיחק הרבה וקצת מותש. הוא יכול לשנות את המשחק גם מהספסל”. כאמור, בסופו של דבר טוכל לא שיתף אותו כלל.
3 צפייה בגלריה
רומלו לוקאקו
רומלו לוקאקו
רומלו לוקאקו
(רויטרס)
מי ששוב היה מעל כולם וקצר שבחים הוא אנגולו קאנטה, שהבריק במרכז השדה של אלופת אירופה. בצרפת מולדתו שיבחו את ההופעה: “הוא טרף את שחקני היריבה, עוד משחק שבו הוא המצטיין. הופעה של אלוף אירופה”. הקשר עצמו דיבר: “זה היה משחק טוב עם תוצאה חשובה. יש לליל שחקנים איכותיים אבל ניהלנו את המשחק בצורה טובה. זה עדיין לא נגמר, יש לנו עוד קרב בגומלין”.
קאי האברץ שכבש את השער הראשון אמר: “ידענו שזה יהיה משחק קשה וליל שיחקה כדורגל טוב. לא היינו במיטבנו, אבל אני שמח שעשינו את העבודה”. מנגד, חלוץ הצרפתים, ג’ונתן דייויד, סיפר: “מדובר באלופת אירופה, קבוצה איכותית שכבשה ברגע שהיו לה הזדמנויות. כשאתה עושה טעויות ברמה הזו אתה משלם על זה, ניתן את הכול בגומלין”.