1 צפייה בגלריה
מכבי חיפה נערים ג עם קבוצת ספיישל אולימפיקס
מכבי חיפה נערים ג עם קבוצת ספיישל אולימפיקס
מכבי חיפה נערים ג עם קבוצת ספיישל אולימפיקס
(באדיבות המדיה של מכבי חיפה)
במכבי חיפה מקבלים את האחר בזרועות פתוחות ובאהבה. בתחילת השבוע קבוצת נערים ג' של מכבי חיפה ערכה אימון מיוחד וגיבוש קבוצתי במגרש קצף. הקבוצה, בהדרכתו של המאמן רועי גוזלן ועוזרו רפי כהן, אירחה את קבוצת ספיישל אולימפיקס לאימון משותף ומרגש, בו נטלו חלק תשעה שחקנים מיוחדים ומדהימים. מאמני המחלקה, אף ערכו להם אימונים אישיים. את קבוצת ספיישל אולימפיקס מכבי חיפה, קבוצה ייחודית עם צרכים מיוחדים, מאמנת רונה סלם. את השחקנים ליוו לאורך האימון גם צוות המדיה של המועדון הירוק.
גוזלן המאמן, שבין היתר גם מחנך בכיתת "נחשון" בבית הספר "אורט" ביקנעם עלית, צירף לפרויקט את איתן, תלמיד עם צרכים מיוחדים שלומד בבית הספר ביקנעם. רועי סיפר שקיבל פנייה מהמחנכות של הכיתה בה איתן לומד, כאשר סיפרו שלילד יש חלום לשחק במדים הירוקים. בעקבות הפנייה החליט רועי לצרף אותו לפרויקט המיוחד והמרגש, ושילב אותו יחד עם שוערי הקבוצה, נועם ידיד ובן סורנסן, שערכו איתו אימון שוערים מיוחד במינו.
הצוות המקצועי שהשתתף באירוע המיוחד: רועי גוזלן מאמן הקבוצה, עוזרו רפי כהן ואסף רגב מנהל הקבוצה. בהמשך, מכבי חיפה תערוך טורניר משותף עם חניכי ספיישל אלימפיקס שיתקיים באצטדיון רמת גן. בסיום אותו ערב מרגש יצאו השחקנים לארוחת ערב וגיבוש קבוצתי שכלל פעילות ספורטיבית נוספת.
גוזלן, מאמן מכבי חיפה מנערים ג', המשחקת במחוז מרכז, התייחס לאירוע המרגש: "קבוצת נערים ג' במחלקה הצעירה, נבחרה להיות שותפה כחלק מפרויקט שנקרא ספיישל אולימפיקס. זו בעצם ליגה שמתפרסת על פני שנה ואינה חד פעמית, שבה משחקים שחקנים עם צרכים מיוחדים, על הספקטרום, אוטיזם וכיוצא בזה. אנחנו, קבוצת מכבי חיפה נערים ג', אחת לחודש או חודשיים עושים איתם אימון משותף. הילדים שלנו יחד עם הילדים שלהם. זה מתחיל מאימון ומסתיים במשחק משותף וחוויתי".
הפרויקט שמאגד בתוכו גם קבוצות כמו מכבי נתניה, הפועל ירושלים, הפועל תל אביב ועוד, הוא פרויקט ייחודי לקבלת האחר והשונה. קבוצות הכדורגל מתחברות לרוח הערכית שלהן, לצד הספורטיביות והאחווה: "בסופו של דבר המטרה בקבוצות נערים ג' להגיע למשחקים כקבוצות מעורבות שיחוו את הרגעים האלה ביחד, ויהיו שותפים למשהו גדול הרבה מעבר לכדורגל עצמו. זו חוויה יוצאת דופן בעבור השחקנים שלנו, שקיבלו אותם בחיבוק חם והיו לאח גדול לאותם ילדים בעלי צריכים מיוחדים".
עוד הוסיף המאמן: "מלבד היותי מאמן נערים ג', אני משמש גם כמחנך בבית ספר ביקנעם, שם יש כיתה מיוחדת לילדים עם צריכים מיוחדים. פנו אליי מהכיתה הזו ואמרו לי שיש תלמיד מקסים שמעוניין להגיע לשחק ולהתאמן עם מכבי חיפה. זה חלומו. לא חשבתי פעמיים והבאתי אותו למגרש בקצף, זה התחבר לי בגלל קבוצת ספיישל אולימפיקס. הילד היה מאושר עד הגג וזה היה מרגש מאוד עבורי. גם בגלל שהוא ילד שלומד בשכבה שאני מלמד בה, וגם בגלל החיבור עם הילדים אותם אני מאמן".
גוזלן סיכם את דבריו: "אמרתי לחניכים שלי שהולך להגיע תלמיד מהשכבה אותה אני מלמד שגדול מהם, אבל הוא על הספקטרום ונורא קשה לו לתקשר. לשמחתי החיבור היה מיידי. הם הכילו אותו ונתנו לו תחושת שייכות. בסיום, היה לנו משחק מול ספיישל אולימפיקס, והוא שיחק איתם. אתה רואה את האושר בעיניים שלהם, כמה זה חשוב להם החיבור הזה עם ילדים אחרים ובכלל – בתוך קבוצת כדורגל כמו מכבי חיפה. אני גאה בחניכים שלי שידעו לקבל אותם כפי שהם ולהיות שם לצידם בכל דבר קטן".

תוצאות המחזור ה-19 בליגת נערים ג’ מרכז:

מכבי פתח תקווה – בית”ר נורדיה 0:7: כבשו: יאיר קבדה (שלושער), ליאור שוגר, סהר להיג’ני, אלון בן סירה ויובל חן בטאט.
מכבי חיפה – הפועל רמת גן 0:9: כבשו: הדר מלמד ולירן רזון (צמד כ”א), עילאי רואש, ניב שני, אייל כץ, אליאור שמואל ובר קורן.
מכבי נתניה – בני יהודה 0:1: כבש: דניאל אטלן.
הפועל תל אביב – הפועל ירושלים 1:1: כבש לזכות הפועל ת”א: רז וקנין. כבש לזכות הפועל י-ם: מג'ד אבו זידאן.
בית”ר ירושלים – גדנע תל אביב 1:1: כבש לזכות גדנע: אריאל שטה. כבש לזכות בית”ר: עמית חלו.
מכבי הרצליה – נס ציונה 3:2: כבשו לזכות נס ציונה: לירן אוסלנדר, לביא אשל ואיתי עטר. כבשו לזכות הרצליה: עומר טויס ועמית פרידמן.