7 צפייה בגלריה
צ'ירון שרי
צ'ירון שרי
צ'ירון שרי
(עמרי שטיין)
המשחק עדיין עמד על 0:0 ועשר דקות לתוך המחצית הראשונה, הפועל תל אביב הבינה שהשד לא כזה נורא וניסתה לתקוף. פארליי רוסה חלף בקלילות ליד נטע לביא, נכנס לרחבה של מכבי חיפה ושחרר מסירה אחורה לשי אליאס שבעט מ-20 מטר כדור שחמק ליד הקורה. זה היה קרוב. וזה גם היה הסימן של ברק בכר לשנות אסטרטגיה - להכניס למגרש את צ'ירון שרי על חשבונו של נטע לביא. הוא ידע שעדיף לו לתקוף ולדחוק את היריב אחורה, במקום להישאר במערך הקיים ולהישאר בסכנת ספיגה.
שלוש דקות לאחר מכן מאמן הירוקים הוציא את הקשר ההגנתי שלו והכניס במקומו את הקשר ההתקפי שירוץ לעומק וינסה לנצח. לביא יצא והעביר את סרט הקפטן לשרי, באקט סימבולי שקבע מי יהיה המנהיג על הדשא החל מאותו הרגע. חיפה אכן דחקה את האדומים אחורה ובתוך שתי דקות היא גם עלתה ליתרון. מיד לאחר מכן הפועל תל אביב ניסתה שוב להמר ולחפש את השער, אבל בהברקה אחת של צ'ירון שרי הסיפור נגמר. הוא קיבל כדור סמוך לרחבה של קבוצתו, יצא בהתקפה מתפרצת לעבר הרחבה של האדומים, עבר בין שני שחקנים ובעט פנימה מקצה הרחבה. 0:2 ובכר ידע שזה היה המהלך שהביא לו את שלוש הנקודות. שחמט של המאמן.
מפתיחת העונה, צ'ירון שרי עם חמישה שערים וחמישה בישולים במשחקי הליגה. אומנם עומר אצילי, דולב חזיזה ודין דוד היו מעורבים ביותר שערים ממנו, אבל לשרי יש חשיבות גדולה במשחקים של מכבי חיפה. לאחרונה הוא נדחק הצידה עם חזרתו של נטע לביא, כי עובדה שהקשר הסורינאמי לא פתח במשחק מול מ.ס אשדוד, הוא לא היה בסגל נגד עירוני קרית שמונה בגלל פציעה והוא לא פתח גם נגד הפועל תל אביב כאמור.
"צ'ירון שרי רק חזר מפציעה וזו אחת מהסיבות שהוא לא פתח במשחק האחרון נגד הפועל תל אביב", סיפר ברק בכר השבוע. "היה לנו הרכב מספיק טוב כדי לנצח גם בלעדיו, אבל אין ספק שהוא שחקן חשוב ומשמעותי. הוא נכנס, עשה את העבודה ועזר לנו לנצח. האם יפתח בדרבי או לא? נחכה לשבת. כל שחקן בסגל יכול לפתוח או לעלות מהספסל. לי מאוד חשוב גם מי יהיו אלה שיסיימו את המשחק, לא רק מי שיפתחו בהרכב".
7 צפייה בגלריה
עושה לו כאב ראש. ברק בכר
עושה לו כאב ראש. ברק בכר
עושה לו כאב ראש. ברק בכר
(עמרי שטיין)
שחקן העבר של מכבי חיפה, גילי ורמוט, התייחס לדקות המעטות שקיבל שרי בתקופה האחרונה ואמר: "זה לוקסוס לשים שחקן כזה בספסל, אבל נטע לביא חזר ואסור לשכוח שהוא היה שחקן העונה כך שהקרדיט מגיע גם לנטע. אומנם בזמן שהוא היה פצוע, צ'ירון שרי ומוחמד אבו פאני הפכו לשחקנים החשובים ביותר בקבוצה, אבל אני יכול להבין למה ברק בכר רוצה את נטע לביא באמצע, כי ביחד איתו זה קישור מאוד אינטנסיבי ואגרסיבי - ויכול להיות שזה בא על חשבון שרי".
הפרשן איציק אהרונוביץ ציין: "למכבי חיפה לא היה מספר 10 כזה וספק אם היה זר כזה בכלל. שרי הוא שחקן שיש בו הכול מהכול. אולי הוא לא משתתף בלחץ שנעשה בשטח היריב ולא מתאים לגמרי לסגנון הזה כקשר שאמור לשחק באמצע השדה, אבל במשחקים האחרונים מכבי חיפה כמעט ולא עושה לחץ, אז מה זה משנה? לנטע לביא אין איכויות טכניות של אחד על אחד, אין יכולת ליצור יתרון מספרי או יכולת לדעת לעשות דברים מפתיעים ובלתי צפויים. שרי הוא היחיד שיכול לעשות את זה בקבוצה הזאת. לכן לדעתי זה היה תמוה שברק בכר לא פתח עם שרי מול הפועל תל אביב, אבל זו ההחלטה של המאמן וזכותו לקבוע מי ישחק. מה שבטוח זה, שכאשר שרי נכנס בדקה ה-58 הוא שינה את כל המשחק".
7 צפייה בגלריה
נטע לביא. האם החזרה שלו מונעת משרי לשחק?
נטע לביא. האם החזרה שלו מונעת משרי לשחק?
נטע לביא. האם החזרה שלו מונעת משרי לשחק?
(עמרי שטיין)
גם במשחק הקרוב לברק בכר תהיה התלבטות את מי להציב בהרכב ועל איזה סגנון ללכת מול הפועל חיפה, אם כי מוחמד אבו פאני לא ישחק בגלל כרטיסים צהובים, מה שאולי יקל עליו לקבל את ההחלטה. בכל אופן, במקרים שבהם יעמוד לרשותו סגל מלא, אין ספק כי למאמן יהיה "כאב ראש" בנוגע להרכב הפותח.
אהרונוביץ טוען כי שרי מסוגל לתרום גם מבחינה הגנתית, לצד התרומה ההתקפית שלו. "ברק בכר לא אוהב ששחקנים בורחים מהמשחק. הוא מאמן של עוצמות. לכן שרי תמיד נופל בין הכיסאות והופך לקורבן כביכול כי הוא פחות עוצמתי כשהכדור אצל היריבה. אבל עם כל הכבוד לנטע לביא, כאשר אין למכבי חיפה את האפשרות ללחוץ את היריבה אז הוא לא מספיק אפקטיבי, כי אין לו את היצירתיות של שרי", ציין הפרשן והוסיף: "הרבה נוטים לחשוב שצ'ירון שרי לא גרזן, אבל גם בהגנה הוא עושה את העבודה כשצריך, כי הוא לא עצלן ולא פרימדונה. הרבה פעמים הוא מתלכלך במשחק שלו ויכול לעשות צרות לכל קבוצה".
7 צפייה בגלריה
צ'ירון שרי
צ'ירון שרי
צ'ירון שרי
(עמרי שטיין)
מעבר לזה, שרי כמובן לא חייב לשחק רק באמצע ולא חייב לבוא רק על חשבונו של נטע לביא. ורמוט התייחס לכך: "מאז ששרי הגיע לחיפה הוא משחק בעיקר בעמדת ה-10, כלומר כקשר התקפי באמצע, אבל כשהוא שיחק בק.פ.ר האנגלית הוא דווקא הוצב הרבה פעמים באגף ימין, כך שהוא שחקן מגוון שיכול לשחק כמעט בכל התפקידים בחלק הקדמי. הוא כבר שיחק כמה פעמים על הקו במכבי חיפה, וזה לאו דווקא אומר שהוא צריך להיות תקוע באגף כי הוא יכול לברוח משם הרבה פעמים לאמצע. בכל אופן, בקנה מידה ישראלי הוא כוכב ואני לא הייתי מוותר עליו. כל עוד הוא יכול לשחק, אני מעדיף אותו על המגרש".
7 צפייה בגלריה
גילי ורמוט וצ'ירון שרי
גילי ורמוט וצ'ירון שרי
גילי ורמוט וצ'ירון שרי
(איציק בלניצקי)
אהרונוביץ' מסכים עם הדברים: "בשני המשחקים האחרונים החיסרון של שרי מאוד בלט. כשמכבי חיפה משחקת בסגנון יותר הגנתי, שרי יכול לפתוח בשלישייה למעלה. באגף ימין, באגף שמאל או כחלוץ מזויף, זה לא משנה איפה, אני מעדיף אותו על המגרש. ברור שזה יבוא על חשבון מישהו אחר ולכן לברק בכר יש כאב ראש, אבל זה כאב ראש שכל מאמן בליגה היה חולם עליו. בגלל שכמעט תמיד יש שחקנים פצועים וחסרים, שהסגל הרחב ומגוון האפשרויות שעומדות לרשותו זה בהחלט משהו חיובי".
7 צפייה בגלריה
איציק אהרונוביץ'
איציק אהרונוביץ'
איציק אהרונוביץ'
(עמרי שטיין)
העונה מתקרבת לישורת האחרונה ומכבי חיפה יודעת שכל נקודה חשובה. בעונה שעברה, לשרי היו 12 שערי ליגה, כאשר חמישה מהם הובקעו בסדרת משחקי הפלייאוף העליון. כולם היו חשובים מאוד. הוא היה זה שמחק פיגור נגד מכבי תל אביב, כאשר הבקיע שער שקבע 2:2 ומנע הפסד ליריבה הישירה על הצלחת; הוא היה זה שקבע שוויון 1:1 מול הפועל באר שבע בטרנר והביא עוד נקודה ברגעי השיא של העונה; ואפילו במשחק האחרון, נגד אותה באר שבע באצטדיון סמי עופר, השער שלו היה זה שעשה את ההבדל בדרך לניצחון 2:3 שפתח את חגיגות האליפות.
"מבחינה התקפית, המשחק שלו מועיל ויעיל, כי התנועה שלו מובילה להרבה שערים שמכבי חיפה כובשת", הדגיש איציק אהרונוביץ. "גם כששרי לא נוגע בכדור, בזכות התנועה החכמה והיעילה שלו, הוא מעורב במהלכים שיוצרים את הגולים. כשהקבוצה תוקפת עם עומר אצילי, דין דוד ודולב חזיזה, לא פעם שרי מגיע מאחוריהם והתנועה שלו מושכת את תשומת הלב של היריבים, כי זה תמיד מפתיע אותם ומאפשר ליתר שחקני ההתקפה לקבל עוד קצת שטח ולהיות פנויים. התיאום שלו עם שחקני ההתקפה הוא מושלם, במיוחד עם אצילי, כי שרי בא אליו לאגף ימין ובעצם מאפשר לאצילי להיכנס לאמצע, משם הוא יכול להוציא את הבעיטות והמסירות שלו. זה משגע את ההגנות".
7 צפייה בגלריה
"תיאום מושלם". אצילי ושרי
"תיאום מושלם". אצילי ושרי
"תיאום מושלם". אצילי ושרי
(עמרי שטיין)
לפני המשחק נגד הפועל חיפה הערב (שבת) ב-20:00, צ'ירון שרי הסתובב במתחם האימונים בכפר גלים עם חיוך גדול על פניו. ניכר שהוא היה מרוצה מהניצחון האחרון, גם אם הוא לא פתח בהרכב. כשהבקיע, אגב, כל הקבוצה באה לחבק אותו. "אבל למה לא חגגת בגול?", נשאל הקשר על ידי חבריו. "כי אחרי הגול הזה הרגשתי דווקא רגוע", ענה שרי. בין אם יפתח בהרכב ובין אם לא, גם בדרבי הקרוב הוא ינסה לתרום לקבוצה לקחת עוד שלוש נקודות - בתקווה שוב לצאת מהמגרש רגוע ומחויך.