1 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת פולין
שחקני נבחרת פולין
שחקני נבחרת פולין
(רויטרס)
המלחמה משפיעה על הכדורגל העולמי. התאחדות הכדורגל הפולנית הודיעה הערב (חמישי) כי היא אינה מתכוונת לשחק על אדמת רוסיה מול הנבחרת המקומית במוקדמות פלייאוף המונדיאל, שאמור להתקיים ב-24 במרץ. כמו כן גם צ’כיה ושבדיה, שנמצאות על אותו המסלול בפלייאוף ועשויות לפגוש את הרוסים בקרב על הכרטיס ב-29 במרץ, תומכות במהלך.
בהודעה הרשמית נמסר: “התאחדויות הכדורגל של פולין, שוודיה וצ'כיה מגנות בחריפות את התוקפנות של רוסיה כלפי אוקראינה. לאור המצב הנוכחי, ההתאחדויות מביעות עמדה נחרצת לגבי המשחקים שתוכננו ל-24 ו-29 במרץ. אין לקיים את משחקי הפלייאוף לגביע העולם בקטאר בפדרציה הרוסית”.
“החותמים על הערעור הזה לא מוכנים לקחת בחשבון את הנסיעה לרוסיה ולשחק כדורגל שם. ההסלמה הצבאית שאנו צופים בה כרוכה בהשלכות חמורות והפחתה משמעותית ברמת האבטחה של הנציגויות והמשלחות הרשמיות שלנו. לכן, אנו מצפים לתגובה מיידית של פיפ"א ואופ"א והצגת פתרונות חלופיים למשחקים הקרובים”.
בתוך כך, על פי מספר דיווחים באנגליה, מנצ’סטר יונייטד מתכוונת להפסיק את הקשר עם הספונסר שלה, חברת התעופה הרוסית ‘אירופלוט’, 18 חודשים לפני שהחוזה מסתיים באופן רשמי, זאת בעקבות הפלישה של הרוסים לאוקראינה.